Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SterkeSisu schreef:simongek schreef:simon heeft tot einde van de middag lekker onder 1 deken met hals gestaan. mijn vader heeft hem rond
etenstijd de bovenste deken weer erbij opgedaan.
hoe kom je er nu precies achter of het echt lekker is voor simon? welke signalen moet je oppikken?
ace1987 schreef:Hoi,
Graag zou ik willen vragen of jullie een 200grams deken voor dit weet acceptabel vinden. Ik heb een arabische volbloed merrie die nu al behoorlijk dik in haar vacht zit. Ze gaan tussen 10 en 18:00 het land op. Nu hebben de andere paarden haar regendeken geslooptdus het enige wat ik nog heb liggen is haar 200 grams winterdeken. Of denken jullie dat ze het hier te warm in gaaf krijgen. Ik twijfel zelf namelijk heel erg.
karuna schreef:Hier nog steeds ongevoerde regendeken.
En wat betreft hoe weet je of je paard het behaaglijk heeft. De oorbasis, tussen de achterbenen bij de billen, oksels en op de huid, dat zijn de enige plekken die een normale warme temperatuur mogen hebben. Is de buitenkant van de vacht warm, heeft je paard het gewoonweg veel te warm. Is de oorbasis en achter tussen de billen koud, heeft het paard het te koud. Zweten betekend veel en veel te warm.
Als er nu al paarden " lekker" warm onder 300 gram binnen ongeschoren staan, is het dier of flink ziek of veel en veel te warm ingepakt.
karuna schreef:Hier nog steeds ongevoerde regendeken.
En wat betreft hoe weet je of je paard het behaaglijk heeft. De oorbasis, tussen de achterbenen bij de billen, oksels en op de huid, dat zijn de enige plekken die een normale warme temperatuur mogen hebben. Is de buitenkant van de vacht warm, heeft je paard het gewoonweg veel te warm. Is de oorbasis en achter tussen de billen koud, heeft het paard het te koud. Zweten betekend veel en veel te warm.
Als er nu al paarden " lekker" warm onder 300 gram binnen ongeschoren staan, is het dier of flink ziek of veel en veel te warm ingepakt.
noukie12 schreef:Hallo!
Mijn paardje staat 24/7 buiten met schuilstal en ik wil haar graag een deken opdoen,
Ze gaat overdags apart van de andere paarden met onbeperkt hooi en een kuip water,,
Dit ivm dat ze te weinig voeding krijgt en de anderen haar hierbij wegjaagen.
In de avond gaat ze weer bij de andere 3 met schuilstal zodat ze naar binnen kan.
Is het handig om er 100 gram op te leggen? Of 0 gram.
Zal ik de deken in de avond oplaten? Ik ben bang dat de anderen hem kapot trekken of valt dit mee;
Graag jullie advies hierover.
Groetjes!
![]()