Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:54

Mijn peerden gaan volgende week verhuizen naar een buitenbox en dan gaan ze onder 300 grams!

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:25

Die van mij staat nu onder een 200 grams.
Hij wordt vanmiddag geschoren, ik heb nog een 300 grams met hals liggen, zal dit warm genoeg zijn of nog een dekentje er onder doen?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:18

Lijkt mij warm genoeg hoor. Het is 11 graden overdag!

SterkeSisu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:16

simongek schreef:
simon heeft tot einde van de middag lekker onder 1 deken met hals gestaan. mijn vader heeft hem rond
etenstijd de bovenste deken weer erbij opgedaan.

hoe kom je er nu precies achter of het echt lekker is voor simon? welke signalen moet je oppikken?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:21

SterkeSisu schreef:
simongek schreef:
simon heeft tot einde van de middag lekker onder 1 deken met hals gestaan. mijn vader heeft hem rond
etenstijd de bovenste deken weer erbij opgedaan.

hoe kom je er nu precies achter of het echt lekker is voor simon? welke signalen moet je oppikken?

Als hij ook maar iets klam voelt gaat er iets minder op.

Als hij naast koude oren ook onder de deken koud aanvoelt moet er meer op. Daarnaast zie ik het ook aan hoe hij op stal staat.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:24

Mijne staat geschoren in een buitenstal met een 150 outdoor deken + 100/150 onderdeken dus een dikke 250 gram in totaal.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:00

Die van mij staat nog steeds met een regendeken geen voering. Denk dat ik toch maar 1 met 200 gram ga aanschaffen die ander is 400 en net te warm.

ace1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:48

Hoi,

Graag zou ik willen vragen of jullie een 200grams deken voor dit weet acceptabel vinden. Ik heb een arabische volbloed merrie die nu al behoorlijk dik in haar vacht zit. Ze gaan tussen 10 en 18:00 het land op. Nu hebben de andere paarden haar regendeken gesloopt :( dus het enige wat ik nog heb liggen is haar 200 grams winterdeken. Of denken jullie dat ze het hier te warm in gaaf krijgen. Ik twijfel zelf namelijk heel erg.

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:49

Nee joh, kan wel. Wel even in de gaten houden ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:54

Ik had al 200 gram op bij mijn merrie, maar ze was er wel erg warm onder. Gisteren gewisseld naar 100 gram en vandaag voelde ze daar gewoon lekker onder. Is dus warm zat, het is ook 11 graden buiten, dus niet koud.

ace1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:56

Nee ik twijfel inderdaad omdat het nog niet zo koud is...eens even op onze zolder snuffelen of ik nog een 100grams heb. Ik denk dat die toch beter is voor dit weer.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:16

Ik denk dat dat wel kan hoor die 200 grams. Het is zo paard afhankelijk.. net als dat de ene persoon al met een dikke jas loopt en de ander nog in een zomerjas

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:20

die van mij staat onder een 200 grams deken

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:11

ace1987 schreef:
Hoi,

Graag zou ik willen vragen of jullie een 200grams deken voor dit weet acceptabel vinden. Ik heb een arabische volbloed merrie die nu al behoorlijk dik in haar vacht zit. Ze gaan tussen 10 en 18:00 het land op. Nu hebben de andere paarden haar regendeken gesloopt :( dus het enige wat ik nog heb liggen is haar 200 grams winterdeken. Of denken jullie dat ze het hier te warm in gaaf krijgen. Ik twijfel zelf namelijk heel erg.

Mijn bijna volbloedje :'), inclusief berenvacht, staat ook onder een 200gr hoor. (24/7 buiten) Heeft het er gewoon lekker warm onder.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:25

Hier nog steeds ongevoerde regendeken.

En wat betreft hoe weet je of je paard het behaaglijk heeft. De oorbasis, tussen de achterbenen bij de billen, oksels en op de huid, dat zijn de enige plekken die een normale warme temperatuur mogen hebben. Is de buitenkant van de vacht warm, heeft je paard het gewoonweg veel te warm. Is de oorbasis en achter tussen de billen koud, heeft het paard het te koud. Zweten betekend veel en veel te warm.

Als er nu al paarden " lekker" warm onder 300 gram binnen ongeschoren staan, is het dier of flink ziek of veel en veel te warm ingepakt.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:45

zolang ze dan nog niet zweten of heet zijn is het toch nog prima.
shetlander staat hier onder meer dekens dan me wedstrijd pony ze zijn allebij op de zelfde dag geschoren, shetlander kan niets hebben en pony red zich goed met 400 grams deken.

silvieKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:17

Die van mij staat onder een regendeken met fleecevoering,en ze heeft nog een super dun vachtje

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:19

Hallo!

Mijn paardje staat 24/7 buiten met schuilstal en ik wil haar graag een deken opdoen,
Ze gaat overdags apart van de andere paarden met onbeperkt hooi en een kuip water,,
Dit ivm dat ze te weinig voeding krijgt en de anderen haar hierbij wegjaagen.
In de avond gaat ze weer bij de andere 3 met schuilstal zodat ze naar binnen kan.
Is het handig om er 100 gram op te leggen? Of 0 gram.
Zal ik de deken in de avond oplaten? Ik ben bang dat de anderen hem kapot trekken of valt dit mee;
Graag jullie advies hierover.
Groetjes!
:Y) :D

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:31

karuna schreef:

En wat betreft hoe weet je of je paard het behaaglijk heeft. De oorbasis, tussen de achterbenen bij de billen, oksels en op de huid, dat zijn de enige plekken die een normale warme temperatuur mogen hebben. Is de buitenkant van de vacht warm, heeft je paard het gewoonweg veel te warm. Is de oorbasis en achter tussen de billen koud, heeft het paard het te koud. Zweten betekend veel en veel te warm.

Als er nu al paarden " lekker" warm onder 300 gram binnen ongeschoren staan, is het dier of flink ziek of veel en veel te warm ingepakt.

Als ik hier vanuit ging stond mijn paard nu al in een dikke berenvacht..
dekens zijn hier echt om de vacht tegen te houden, paarden hebben goede temperatuur (thermometer) en zweten echt niet onder de dekens. Iederen heeft weer een andere 'manier' voor zijn paard.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:35

karuna schreef:

dan mag je bij mij even komen voelen hoor, echt niet dat de mijne het zo warm heeft met zijn 300 gram en regendekentje met fleece. mijne staat dus ongeschoren overdag buiten en s'avond binnen, maar ik haal hem wel eens uit de wei en dan heeft hij het koud.

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:48

@nicky Hier dus ook, ongeschoren onder 300 grams! overdag paar uurtjes in de bak en 's nachts op stal. onder de 250 gram was ze gewoon koud, en hier is ze lekker onder :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:54

mijne is nu aan het verharen dus moet er eigenlijk wel iets meer onder doen, maar 10 grade en 400 maakt het wel heel bond

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 11:27

noukie12 schreef:
Hallo!

Mijn paardje staat 24/7 buiten met schuilstal en ik wil haar graag een deken opdoen,
Ze gaat overdags apart van de andere paarden met onbeperkt hooi en een kuip water,,
Dit ivm dat ze te weinig voeding krijgt en de anderen haar hierbij wegjaagen.
In de avond gaat ze weer bij de andere 3 met schuilstal zodat ze naar binnen kan.
Is het handig om er 100 gram op te leggen? Of 0 gram.
Zal ik de deken in de avond oplaten? Ik ben bang dat de anderen hem kapot trekken of valt dit mee;
Graag jullie advies hierover.
Groetjes!
:Y) :D

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:51

als je een deken wilt opdoen om de vacht tegen te gaan ben je nu al te laat. Dat gaat je niet meer schelen qua vacht.

en als je overdag een deken oplegt kun je hem niet s avond weer aftrekken.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:18

Nu onder een ongevoerde regendeken en vanaf vanmiddag weer "bloot", want gelukkig schijnen er weer een aantal droge dagen aan te komen.