Sjira schreef:Ik heb de airmax liner aangeschaft. Ik rij met mijn ongeschoren paard altijd in een buitenbak alleen les heb ik in binnenbak en dan kan ik haar letterlijk uitwringen. Dan is het wel fijn om zo'n airmax liner onder de (ongevoerde) deken te kunnen leggen zodat haar natte vacht wat sneller droogt.
Maarrr... helaas niet heel tevreden over de pasvorm. De eerste keer legde ik deze onder de Rhino Wug. De haakjes aan de achterkant zitten veel hoger dan de ringen van de deken zelf, waardoor je dus de deken omhoog trekt. Je raadt het al, deken + liner volgende ochtend helemaal scheef. Ik gaf de Wug deken de schuld (want geen bevestigingsmogelijkheid aan voorkant) dus probeerde het nog een keer bij de Rhino Plus. Maar ook daar zelfde verhaal. Wel iets minder scheef aan de voorkant vanwege de bevestiging maar ook daardoor juist meer strakgetrokken. De pasvorm van de liner is gewoon heel anders dan die van de deken. De deken en de liner zijn dezelfde maat maat (6.9, en ze zeggen zelfs dat de liners eigenlijk een maat kleiner zouden mogen). Met de 'gewone' liners heb ik dit probleem niet, maar die zijn dan ook weer niet zo zwaar als de airmax.
Hebben er meer deze ervaring met de airmax liner?
Bij mij blijft het tot nu toe goed liggen. Toevallig ook net een airmax liner aangeschaft. Heb hem 15 november met die mega regen opgedaan. Ook in combinatie met een Rhino, maar dan een Original, met een 'gewone' rechte borstsluiting. Wel de laatste versie Rhino, de grijze ruit. En de clipjes leken inderdaad wat hoger te hangen dan de regenliners die ik gebruik in de zomer. Maar ze werden niet opgetild. Het past allemaal precies goed eigenlijk. Ook dezelfde maat liner en Rhino deken, beiden 6'0. Bij mij gingen juist andere liners snel scheef. Als er een deken of liner scheef kan, dan gaat het bij mijn paard scheef. Ben juist blij dat deze Rhino recht blijft liggen. En nu de airmax ook. Hopelijk blijft dat ook zo, na jouw verhaal te hebben gelezen...
Wel heb ik 2 regenliners waarbij de eerste altijd scheef ging hangen. Maakte niet uit onder welke deken, maar bij mijn Wug helemaal erg. (Ik heb een Amigo Bravo Wug) De tweede (nieuwere) blijft eigenlijk altijd recht liggen. Blijkbaar kan er ook wel eens verschil inzitten? Misschien contact opnemen met de verkoper en het verhaal voorleggen? Want kloppen doet het niet...