Roos_M schreef:Ik heb zelf geen ervaring met Bucas. Ik heb laatst gesproken met de paardendekenwasserij en die gaf aan dat de nieuwe generatie Bucas waardeloos is qua waterdichtheid en duurzaamheid. Prijs is hetzelfde. Vroeger werden ze gemaakt in Ierland en tegenwoordig in China. Ze had nog een hele uitleg over t materiaal over de tussenlaag en dat het ruw of glad was. En dat je 1 soort niet moest hebben. Maar dat staat mij niet meer zo bij de geest.
Helaas dit ook al vaker gelezen en gezien bij een stalgenootje, haar bucas was binnen 3 dagen kapot. Maar in de winkel zeiden ze ook weer afhankelijk van welke bucas. Een paar waren er wel stevig en een paar waren er van mindere kwaliteit...
Daar dus ook bang voor. Koop nu ook voor een paar 100 euro verschillende dekens (vaak aanbiedingen) en dan gaat dat soms goed, soms niet
heel divers ook. Stalgenootje had van hetzelfde merk als ik een deken (durf niet te zeggen welke) en die van haar was niet goed waterdicht terwijl die van mij er 3 winters mee gedaan heeft...
Maarja als ik dan voor 200+ maar 1 deken heb die zo kapot is of niet waterdicht.... Dan is dat zeer vervelend... (zo rot dat je het altijd achteraf pas ziet..
De zijkant zitten 3 winkelhaken in[/quote]