Bedankt voor alle hals antwoorden!
simongek schreef:is het een hals die dus niet bij de deken hoort? toen had ik daar ook wat last van bij mijn paard.
nu met de deken met bijpassende hals van amigo geen last van. Ik smeer wel vaak cowboy magic gel erin.
De hals hoort bij de deken, Irish Turnout is het. Ik doe er nu wel om de dag cowboy-magic-achtig spul op de manen (haar serum van de action, werkt ongeveer hetzelfde, super glad)
Sammie schreef:Sluit de deken niet helemaal tot bovenaan? Een van mijn paarden heeft ook hele dunne manen, maar die hals was (te) groot waardoor ze plat werden. Maar zeker niet scheurden. Bij een paard van een kennis was het een halve (of te kleine) hals en die had halverwege zijn manenkam s winters nooit manen (en dus amper een knotje

)
Hals gaat tot (bijna) boven. Helaas heeft ze een behoorlijk lange hals, en komt hij niet helemaal tot het topje. Op die plek zijn de manen wel het dikste, vooral onderaan is het dunnig.
Sappos schreef:Heeft de hals een gladde voering of een gewone katoenen voering? Ik heb een pony met heeeele dikke manen en hij kan in principe geen halsdeken op omdat zijn manen te dik zijn en dat ontzettend gaat schuren omdat er teveel gewicht op ligt. Met een 0-grams hals met gladde voering gaat het wel goed. Bij mijn andere pony's maakt het minder uit omdat zij veel minder dikke en lange manen hebben. De ene heeft een gladgevoerde hals, manen liggen altijd plat maar worden niet dunner of schuren kapot en mijn andere heeft een katoenen hals, zijn manen zijn super dun dus ook hij heeft er geen last van.
Het is een 50 grams hals met een gladde voering, dus niet een enorme vulling, komt ook geen dikkere op.
Bedankt voro alle antwoorden, dan laat ik haar manen gewoon los hangen en af en toe anti klit erin.