[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:35

Oh dat is wel netjes inderdaad! Ik vind die kleur ook echt heel tof :+:
Kon hij wel een klein buitje hebben of dat ook niet? Ik heb sowieso nog een goede regendeken, maar die is met vaste hals en ben toch een beetje bang voor z'n manen als ie daar 24/7 onder staat := De voering was me nog niet opgevallen, ben benieuwd!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:39

Vanillia schreef:
Oh dat is wel netjes inderdaad! Ik vind die kleur ook echt heel tof :+:
Kon hij wel een klein buitje hebben of dat ook niet? Ik heb sowieso nog een goede regendeken, maar die is met vaste hals en ben toch een beetje bang voor z'n manen als ie daar 24/7 onder staat := De voering was me nog niet opgevallen, ben benieuwd!

Ja klein buitje was geen probleem. Maar bv halve dag in de regen of een stortbui ging niet goed, dan lekte deze door op de rug. Maar de stof valt wel heel mooi soepel, echt mooi deken verder!

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:39

Mijn geschoren heeft een (aantal keer gewassen) 100gr liner onder haar 0gr amigo deken, en staat daar perfect onder. Het is lang geleden dat ik de 200 zo lang in de kast kon laten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:54

Ik ga ook vanavond scheren.
Zit ook te twijfelen wat er op moet, staat nu onder 100.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:12

Weet iemand of de gewone horseware liners passen onder de dekens uitvoering pony? Ik had alles gewoon besteld, de deken is nogal formaat soepjurk, maar de liners vallen eigenlijk wel goed. Ik verwacht dat ze ook onder een pony versie niet uitsteken. Alleen vraag ik me af of het qua sluiting dan nog anders is of niet.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:34

idinn schreef:
Weet iemand of de gewone horseware liners passen onder de dekens uitvoering pony? Ik had alles gewoon besteld, de deken is nogal formaat soepjurk, maar de liners vallen eigenlijk wel goed. Ik verwacht dat ze ook onder een pony versie niet uitsteken. Alleen vraag ik me af of het qua sluiting dan nog anders is of niet.

Dat is een hele goede vraag. Mijn Amigo Bravo pony met losse 100 gram pony liner is nog steeds in bestelling en nog niet op voorraad.

Ik ga er vanuit dat het klittenband bij hals zal passen, maar weet niet of de clipjes bij bilkoord passen, omdat pony deken stukje korter is in hoogte. Qua lengte wel hetzelfde.

Hier komt grote paarden versie tot aan haar knietjes dus vandaar maar een pony dekentje gekocht en nog eentje besteld.

Dit zijn de 175 op elkaar. De bovenste is de pony deken.

Afbeelding

Horseware pony dekens zijn op dit moment schaars door achterstand in productie door corona. -O-

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:12

Ik heb een 165 horseware pony onderdeken (100g) die gelijk valt met de 175 paard onderdeken (200g) omdat de ponydeken een veel grotere halsopening heeft ten opzichte van de rest van de deken. De lengte naar beneden scheelt een paar cm maar er is ruimte zat over voor de regendeken om eroverheen te vallen. Ik had er een 175 amigo paard deken overheen en nu gebruik ik ze beide onder een 183. lengte op de rug is gelijk. Alleen de clips aan de achterkant passen niet maar dat is met een extra musketon opgelost.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:21

Waren er in dit topic nou ook mensen die een bucas (irish) deken hebben met een horseware liner?
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat deze ook gewoon past, en dan het klittenband van de hals te gebruiken en de clips aan de achterkant, passen die gewoon?

treffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:24

Ik heb een bucas deken (power Turnout) met horseware liners en dat past echt prima!

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:25

En heb je dan dezelfde maat als je bucas deken? Lijkt me wel, maar voor de zekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:28

Bagheera, ja gister een pony besteld en die komt rond 26 november. Dit weekend de racestreep maar wat uitbreiden tot ooit de deken er is.

Willen jullie lachen? Volgens mij heb ik ook een maandagochtend model hoor, want zo lang heeft nog geen enkele deken gevallen bij 'm _O-
Afbeelding

Als de liners passen met evt een extra musketon achter, is dat prima voor mij. Ben benieuwd. En anders gaan ook die retour voor model pony. En is het helemaal eind december voor meneer kaal kan. Want pony was enkel nog in 0 of 250 grams te vinden naar mijn zin. Dus heb wel echt liners nodig.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:48

Wauw, idinn! :wow:

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:19

_pauline_ schreef:
En heb je dan dezelfde maat als je bucas deken? Lijkt me wel, maar voor de zekerheid.

Ja! Ik heb dat Idd

treffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:54

_pauline_ schreef:

Ja, vind de onderdeken er zelfs mooier onder liggen dan de onderdekens van Bucas.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 15:36

idinn schreef:
Bagheera, ja gister een pony besteld en die komt rond 26 november. Dit weekend de racestreep maar wat uitbreiden tot ooit de deken er is.

Willen jullie lachen? Volgens mij heb ik ook een maandagochtend model hoor, want zo lang heeft nog geen enkele deken gevallen bij 'm _O-
[ [url=m/Qw3lFV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als de liners passen met evt een extra musketon achter, is dat prima voor mij. Ben benieuwd. En anders gaan ook die retour voor model pony. En is het helemaal eind december voor meneer kaal kan. Want pony was enkel nog in 0 of 250 grams te vinden naar mijn zin. Dus heb wel echt liners nodig.

Whoeps... Welk model is dat?

Hier tot op de knietjes en nog niet nog groter. Die is nu door gegaan naar een weidegenootje die iets hoger op zijn benen staat.
Afbeelding

Ik heb mijn Amigo Bravo pony op 1 november besteld. Zal eens om een status update vragen. :=

Wilde ik net in de auto stappen naar huis... Begon het toch al te miezeren dus toen toch maar weer naar binnen gelopen om regendekentje te halen en weer naar de wei gelopen om hem op te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:13

Dit is een Amigo bravo 12 in 175 :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:31

Ah dezelfde als die Frel ook aan had. Jij hebt gewoon een mooie kleur gevonden. Ik had gewoon de saaie blauwe. Hahaha. Ben benieuwd wanneer ik de pony versie binnen krijg. Heb ze net een mailtje gestuurd.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:13

Antwoord gekregen, maar helaas hebben ze nog geen definitieve leverdatum voor de Amigo Bravo pony met 100 gram pony liner. -O-

Blij dat ik voor nu iig een 0 gram Amigo Hero Pony voor haar heb weten te vinden. :) En stiekem staat die paars/roze deken haar best goed. _O- <3

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 19:59

Hoeveel gram zouden jullie nu 1 opgooien die voor het eerst geschoren is met deze temperatuur? Ze heeft nu 50 gram op

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:12

Ik heb er nu 100 op

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:38

Ik kom even binnenvallen in dit topic. Is er iemand die mij alsjeblieft kan helpen. Ik ben op het punt aangekomen dat ik door de bomen het bos niet meer zie, hahaha. Mijn regendeken is echt aan vervanging toe, de afgelopen jaren heeft er een première 0 gram op gelegen die eigenlijk prima lag, maar ik kan deze niet meer vinden in maat 185. Het is een heel standaard paard, wat 24/7 in een uitloopstal staat, dus een beetje hufterproof wordt gewaardeerd.

Wat raden jullie aan? Via Agradi zag ik nog wel premières staan, maar bij ej zag ik ook QHP en epplejack eigen merk (en net wat duurder, dus kwalitatief misschien beter? Al gaat mijn oude dus ook al meer dan 6 jaar mee...). Wat zijn jullie ervaringen/waar moet ik op letten? Qua pasvorm is ze erg makkelijk, dus dat zou moeten helpen, haha

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:49

Ik vind qhp geen goede kwaliteit, heb er 1 gehad en die viel gewoon binnen een week uit elkaar. Ben zelf erg fan van shires

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:11

Wyb_ster schreef:
Ik kom even binnenvallen in dit topic. Is er iemand die mij alsjeblieft kan helpen. Ik ben op het punt aangekomen dat ik door de bomen het bos niet meer zie, hahaha. Mijn regendeken is echt aan vervanging toe, de afgelopen jaren heeft er een première 0 gram op gelegen die eigenlijk prima lag, maar ik kan deze niet meer vinden in maat 185. Het is een heel standaard paard, wat 24/7 in een uitloopstal staat, dus een beetje hufterproof wordt gewaardeerd.

Wat raden jullie aan? Via Agradi zag ik nog wel premières staan, maar bij ej zag ik ook QHP en epplejack eigen merk (en net wat duurder, dus kwalitatief misschien beter? Al gaat mijn oude dus ook al meer dan 6 jaar mee...). Wat zijn jullie ervaringen/waar moet ik op letten? Qua pasvorm is ze erg makkelijk, dus dat zou moeten helpen, haha

Als je qua pasvorm makkelijk bent dan zijn bijvoorbeeld Bucas en Horseware prima merken denk ik. +:)+

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:25

De epplejack eigen merk zie ik ook heel veel om me heen.zelf geen ervaring mee. Ik ben groot fan van Bucas smartex dekens, meer omdat ze goed liggen op mijn paard, sterk zijn en brede temperatuur range hebben.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:44

Laatste tijd lees je weer veel over goed afkoelen/uitstappen van je paard zonder deken.

Hoe doen jullie dat met een geschoren paard en alleen een buitenbak? :+
Wanneer is hij ‘koud genoeg’ om weer zweetdeken of normale deken op te doen?