Ja vervelend is dat.. Persoonlijk had ik ze liever ook binnen gehouden, maar gene die haar paard bij ons heeft staande wilde ze ondertussen wel buiten hebben. Maar nu heb je dit gekloot, en om ze nu weer naar binnen te gooien. Laaastigg!
Nee wil ze ook niet meer naar binnen. Mijn paard heeft echt enorme regelmaat nodig. Dus nu buiten laten is al een hele stap voor 'm, dus weer wisselen is geen oplossing. Hij redt zich maar, maar heb toch maar een regendekentje op gegooid. Voelt net wat fijner
MoniekV
Geplaatst: 07-06-15 21:58
Ik heb ze gewoon onder de rsih, ik heb juist het idee dat ze het wel fijn vinden dat het afkoelt 's nachts.
samirah
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek
Hier staan ze allebei buiten met de vliegendeken en de vos met de regen liner eronder. De bruine heeft nog groei vakantie.
byjou1983
Geplaatst: 08-06-15 20:54
Groeivakantie
Hier heb ik ze toch maar op stal gezet, met zomerdeken. Pff Hoop dat de nachten snel wat warmer worden!
samirah
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek
Geplaatst: 08-06-15 21:25
Heb je goed. Dit weer is gewoon onhandig.
Yeps, groei vakantie. Gevalletje goed kosthuis, toch pokon ergens en een laatbloeier zijn. Heerlijk dier maar dit hadden we niet gedacht toen ze als 2 jarige redelijk af leek met maatje E-Pony.
Er werd gevraagd naar fotos's van de regen liner/ fly liner zag ik. We hebben btw de liner een maat groter dan hun gewone dekens, bucas is voor hen ook een maatje groter als normaal. Paard op de foto is ong. 1.75M en de liner maat 7.0/ 213. Hij valt iets lang achter, maar niet meer dan haar andere dekens. qua breedte zit het perfect, nu is ze niet echt smal gebouwd. (Ik zal maar niet vertellen dat onze robuuste Gelderse vos van 1.63m met dezelfde maat liner rondloopt. Die is voor haar wel echt aan de lange kant, maar niet zo dat het vervelend is. De voordelen zijn groter voor deze prinses op de erwt. )
byjou1983
Geplaatst: 08-06-15 21:56
Wat een goed kosthuis dan! Zo 1 heb ik er ook...die is uitgegroeid tot 1.82 Ook pokon denk ik
Die dekens ken ik niet, is dat een vliegendeken of regendeken?
Mijn exzemer heeft zijn nieuwe RSIH Vamoos op. Beetje babyblauwe kleur maar zit heel fijn.
samirah
Geplaatst: 08-06-15 22:27
Thanks, ons guppy. Ik vindt het wel prima zo, maar madam heeft blijkbaar nog wat pokon gevonden. Och hemel, 1.82 wat een joekel!! Is dat nog een beetje te doen qua dekens, harnachement, trailer en bij elkaar rijden?
Dit is een van de liners van horseware. De variant om bijv. onder je RSIH of andere deken te doen ipv een regendeken erover heen. Je klikt het zo aan je andere deken vast. Hier past die ook prima onder de fedimax van onze prinses op de erwt met eczeem. Zo is ze minder snel stijf bij regen& wind.
Tnx daar ga ik ook nog voor kijken. Mijn reus is gelukkig een hele lieve! Trailer was vroeger lastig, maar tegenwoordig geen probleem. Bij elkaar rijden vergt veel geduld. Maar goed te doen.Opstappen met krukje Alles maat full, dekens mt 2.15.
Die liner blijft die goed zitten? En die gaat eronder en dan is de rsih waterdicht? Is die erg warm?
Hier ook een tevreden waterdichte liner gebruiker. De liner blijft goed liggen, paard blijft droog bij regen, de liner is goed ademend en makkelijk te wassen en zo droog. Kortom...een fijne en nuttige aanvullig op de vliegen en of eczeemdekens.
byjou1983
Geplaatst: 09-06-15 14:00
Ga hem vandaag bestellen, lijkt me erg handig.Hoef ik niet meer de regendeken op en af te doen. Zijn nieuwe RSIH Vamoos is een hele fijne deken.Super kwaliteit en fijne pasvorm. Zijn oude RSIH heb ik gisteren gewassen, zo kan ik nog es wisselen.
Jonnekee
Geplaatst: 16-06-15 16:17
Iemand interesse in een Bucas Buzz Off Classic maat 195 ? Nieuwprijs 79,95 mijn paard heeft hem een paar dagen opgehad maar past hem toch niet fijn.
branki
Geplaatst: 18-06-15 11:53
Ik heb 2 paardjes (Arabier en Welsh K) met ongeveer dezelfde dekenmaat. Ze hebben allebei een korte rug en in verhouding tot de ruglengte een brede borst.
Wij hebben hier in de zomer een aantal weken flink last van dazen en dan kunnen ze echt niet zonder deken buiten zijn. Ik heb een rambo sweet itch hoody die redelijk past. Voorkant was een heel klein beetje aan de smalle kant, maar dat heb ik m.b.v. een paar ringen ertussen opgelost. Nu moet ik er nog een deken bij hebben. Ik heb er al verschillende geprobeerd, maar niks past.
Anders moet er toch een sweet itch hoody bijkomen, maar die zijn wel erg duur. Heeft iemand een tip voor een andere deken?