Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 07:22

meagen schreef:
ik ga er morgen weer een scheren die zit al weer dik in het haar

Scheer jij je paard meerdere malen? Mijn vraag is dan ook, blijft het er dan mooi uitzien als je hem nog een keer scheert?

_bloempje_

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 07:23

Ik twijfel of de 300 grams voor geschoren paard voldoende is, of dat die zo weer terug zit in zijn oude vacht!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:46

Ik heb de mijne 2,5 week geleden geschoren, omdat ze al vrij veel haar had en de temp zo hoog was.
Maar omdat ze nog niet helemaal door de rui in was groeit het behoorlijk snel aan, ondanks dat ze toch steeds prima warm aan voelt.

In principe wil ik eind dec een tweede keer scheren als dat nodig is, als het niet langer wordt scheer ik niet meer.

Ik zie geen verschil in vacht tussen de eerste en de tweede keer, maar ik heb een wit paard, misschien dat dat scheelt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:48

Licht én stal helpt bij mijn paard al flink.
2 winters heeft hij 24/7 buiten gestaan, inmiddels staat hij alweer sinds maart nachten op stal en komt veel korter in het haar.
Licht brandt in de stal tot 10 uur geloof ik.
Maar de warmte scheelt denk ik ook.

Ik wil binnenkort alleen een streep weg laten scheren.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:01

Mijn paard is ook 3 weken geleden geschoren maar is nog net zo kaal hoor. je ziet alles nog. Wel goed ingepakt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:08

waarschijnlijk was jouw paard al helemaal door de rui heen toen je ging scheren, dat scheelt echt merk ik.
mijn merrie is tot vrij laat in de rui, ik merk dat als ik langer wacht met scheren zij ook super kort blijft...

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:50

Nouvel schreef:
waarschijnlijk was jouw paard al helemaal door de rui heen toen je ging scheren, dat scheelt echt merk ik.
mijn merrie is tot vrij laat in de rui, ik merk dat als ik langer wacht met scheren zij ook super kort blijft...

Hij was wel nog vacht aan het maken. Maar hopelijk blijft het nu nog een tijdje zo. Wel erg fijn zo kort in het haar.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:54

kort op elkaar hoor om in december al weer te willen scheren, wacht dan tot januari/ februari en belangrijk is goed inpakken. liever stappelen als 1 dikke deken.

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:01

hier gisteren de 300 grams opgelegd, ze voelde niet zo lekker onder 200 + fleece.. de rest staat onder 200 grams :) die krijgrn er als het echt winter wordt een fleece onder. en voor Lutskr wil ik een HH teddyfleece bestellen, voor als het straks heel koud wordt.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:02

snappen mensen nou echt niet dat een fleece deken geen staldeken/ onderdeken is. Dat is een zweetdeken :n

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:07

Trekken onwijs op schouders en schoft. Vindt het ook on dingen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:18

_bloempje_ schreef:
meagen schreef:
ik ga er morgen weer een scheren die zit al weer dik in het haar

Scheer jij je paard meerdere malen? Mijn vraag is dan ook, blijft het er dan mooi uitzien als je hem nog een keer scheert?

dit is de 1e keer scheren
Afbeelding
en dit de 2e keer
Afbeelding

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:21

gisteravond stond ik op het punt om bij alle 2 de paarden 100 gram ervan tussen te halen maar ze voelde er gewoon lekker onder, en aangezien de merrie al helemaal snel kleumd, toch maar zo gelaten

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:24

Goos_Horses schreef:
snappen mensen nou echt niet dat een fleece deken geen staldeken/ onderdeken is. Dat is een zweetdeken :n

hangt er ook vanaf wat van fleece.. die gewone dunne fleece dekentjes trekken idd enorm en zijn niet handig voor onder je deken. wij hebben speciale met een fleece voering en daar over heen een buitenstof, van HKM, super sterke dekens, en toch echt fleece, heerlijk warm :).

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:22

Heb mijn pony vier weken geleden laten scheren. Maakt ook alweer flink haar aan, ondanks dikke dekens. Denk dat ik hem net voor de jaarwisseling nogmaals laat scheren.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:23

mijn zieke paard staat nu onder een fleecedeken en bovenluik dicht.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:32

je hebt inderdaad fleece gevoerde dekens, maar daar heb ik het niet over.

een aantal posts hierboven word geopperd dat de HH teddy fleece maar aangeschaft "moet" worden als onderdeken. Dat is een deken die bedoeld is als zweetdeken en niet als onderdeken.

Waarom mensen nog steeds fleece dekens gebruiken als onderdeken/ staldeken sla mij maar dood bezuiniging?

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:36

dat is mijn post ;) deken is niet bedoeld als onderdeken (staat ook niet in mijn post), maar om onder te drogen na het rijden ;), ik laat ze nu een uur onder een fleecedekentje drogen, maar als ik 10 uur thuis kom van les en het vriest kan ze beter een uur onder te teddyfleece staan.

heb net een 500 grams besteld :) Highliner 500 gram stretch limo.

SterkeSisu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:37

die van mij rent nog vrolijk buiten, zolang ik nog geen gehinnik hoor, blijft ze daar ook. zonder deken. daarna natuurlijk warmpjes de stal in.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:45

Net voor de 2e x geschoren en nu 450 op liggen met een hals

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:27

Ik heb mijn haflinger met dikke vacht geschoren; hij stond toen al onder een 200 grams denk.
Hij is gisteren geschoren en heeft nu een 300 grams staldeken op met daaroverheen nog een regendeken.
Lekker warm, sluit goed aan bij zijn hals en hij valt mooi om zijn billen heen. Temperatuur voelt goed bij zijn oortjes; ik had vernomen dat je daar kan voelen of zijn lichaamstemperatuur ok is.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:32

Goos_Horses schreef:

Snappen mensen nou echt niet dat fleece voor een hele hoop warme kan zorgen zeker als je het als laagjes gebruikt?
Goede fleecedekens trekken ook niet, nergens.

edit: en geen bezuiniging maar gewoon een makkelijke manier om op hele koude dagen voor net een beetje extra te zorgen zonder dat ze met hele dikke dekens op staan.
Ik heb genoeg dekens, 200,300,400 (allen met hals! zonder hals vind ik nou een rare bezuiniging ;)) 100 grams onderdeken, 200 grams onderdeken, fleecegevoerde regendeken.. Maar ook een wollen deken (door de trailer en eventueel na het rijden om na de zweten) en 3 fleecedekens. Waarvan ik dr 1 heb die ik af en toe als onderdeken gebruik met de echt koude dagen.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:42

Die van mij staan nu 's nachts onder een 200 grams met ongevoerde regendeken. Overdag met katoentje en ongevoerde regendeken.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:02

nicky_rilana: De tweede keer lijkt die donkerder? maar de vacht ziet er wel net uit zo te zien?

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:24

Dit weekend geschoren, staat in buitenstal altijd met luik open.

Nieuwe bucas all-in-one+hals (ongevoerd) daaronder een 150 grams hals van amigo.. :o

Bucas hals zit er overheen omdat hij graag naar buiten kijkt := en die amigo niet waterdicht is.