Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Weidebloem schreef:Rond de 10 - 15 graden is de comfortabele temperatuur van een paard. Pas vanaf 5 graden gaat het lichaam extra stoken om warm te blijven. Wat niet meteen betekend dat er dan dus een deken op moet, het lichaam heeft alleen energie nodig. Mijn paard heeft ook altijd snachts op stal gestaan en met veel regen naar binnen. Ben onlangs van stal verhuisd waar ze nu 24/7 buiten staat. Ik was er eerst ook heel bang voor dat ze met regen en wind kou zou leiden. Maar na onlangs in de regen te hebben gereden bij 13 graden en er vervolgens even op stal te zetten om op te drogen, begon ze na te zweten op haar nek en achterbenen. Ook wilde ze duidelijk niet op stal zijn terwijl de temperatuur, voor mij, aangenaam was. Ik ben nu van mening dat mijn paardje echt prima af kan zonder deken, ook in de regen en ook bij lagere temperaturen. Ze kan schuilen maar dat zie ik haar ook nooit doen.
Lizzyy schreef:MoniekV schreef:Ik heb vandaag de Horseware regen liner binnen gekregen, past netjes. Nu nog regen om hem uot te proberen
Heb je hier een foto van?en is deze gevoerd?
Lizzyy schreef:MoniekV schreef:Ik heb vandaag de Horseware regen liner binnen gekregen, past netjes. Nu nog regen om hem uot te proberen
Heb je hier een foto van?en is deze gevoerd?
Marloes__ schreef:Voor de mensen hier met Bucas, hoe krijg je die dekens in hemelsnaam schoon/ haarvrij? Ik wil m'n dekens graag laten wassen maar ze zien me al aankomen, 2/3 van de winter vacht van m'n pony zit in de voering.