Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:43

Iselda schreef:
Mijn paardje staat op dit moment met een ongevoerde regendeken op. Ik verwacht vandaag of morgen zijn nieuwe 200 grams deken, en die gaat dan mooi op.
Eigenlijk ben ik helemaal niet van de dekens, maar hij maakt zelf bijna geen wintervacht aan en hij was ontzettend mager dat ik hem kocht. Heb hem nu 6 weekjes, gaat heel goed, maar als hij geen deken meer op heeft, krijgt het waarschijnlijk koud en valt hij weer af, dat willen we natuurlijk niet :D
Deken dat ik al heb, en deken dat ik elk moment verwacht zijn beide van Amigo hero (lite en medium), ben zeer tevreden!

Overdag buiten en 's avonds op stal trouwens :)

Fijne dekens en lekker licht van gewicht, ook belangrijk voor een mager paard. De mijn heeft deze ook en drukt niet op haar uitstekende schoft en heupbotten.
Heb je de 100 gr lite of de 0 gram lite besteld?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:46

Mijn friesje staat onder een 200 grams met ongevoerde regendeken erover. Zo'n 250 grams dus :) Hij is 2 weken geleden geschoren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:49

De mijne staat nu op te drogen onder een dikke fleece, straks gaat de 300 grams er weer op...
Vond het eigenlijk nog iets aan de warme kant, maar de 200 grams lekte door, en met al die regen is dat ook niet fijn...
Dus gisteren de 300 grams nieuwe Dominick erop gelegd die ik nog op zolder had liggen, ze voelde er vandaag niet te warm onder, dus na het eten gaat 'ie er maar weer op!

jonkie staat nog onder ongevoerd met 100 grams liner...

Lien01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:31

Janine001 schreef:
Mijn paard heeft nu 200grams+fleece op.

Is je paard geschoren ?
ik twijfel om het ook zo te doen met fleece + 200 gr en indien geschoren fleece + 300 gr of indien nodig meer..

xSlvna

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:44

Ik heb op dit moment zweetdeken + 200, de fleece is hoofdzakelijk zodat de haren die te veel zijn in de zweetdeken blijven hangen. Paard is niet geschoren en staat op dit moment lekker binnen :)

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:35

ik heb nu een 300 grams erop, paard is niet geschoren en staat overdag buiten. Hij voelt er niet warm onder .

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:36

hier ook 300 grams, niet geschoren en overdag op het land :)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:37

Paardje heeft n teddyhalsje en verder zit ze erg fijn in het haar gelukkig!
Hopen dat het zo blijft want ik wil dr eigenlijk niet scheren.

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:59

ik heb nogsteeds een 300 gram op buiten en 150 binnen (ongeschoren)
ik overweeg om een smartex all in one + hals te halen, nu zag ik hier op marktplaats toevallig eentje met een vaste hals. Maar er zit fleece aan de binnenkant, ze heeft dunne manen. Hou ik dan nog manen over? (als ik opstal de hals terug sla)

anders haal ik een hals voor op mijn 300 grams en ga ik met onderdekens etc werken :(

dilemaaa ;(

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:00

xlisza dat heeft mijn pony ook meer haar op der hals en de rest goed. Ik wil toch wel een hals zodat het haar op de hals niet te dik word :)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:01

paulinevld schreef:
xlisza dat heeft mijn pony ook meer haar op der hals en de rest goed. Ik wil toch wel een hals zodat het haar op de hals niet te dik word :)

Zit ook aan een halsstuk te denken, maar ben nog niet de juiste tegengekomen..

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:02

Ik zou toch gaan voor een hals met een gladde voering.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:02

Mijne nu jachtmodel geschoren, en regendeken op, voelde lekker warm en zn hals ook niet echt frisjes. Als t kouder word gaat er nog een staldeken onder en miss nog een fleece. Is zijn eerstej jaar met deken en geschoren. Is dit voldoende?

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:07

Mijne is vorige week geschoren en staat nu met ong 350 grams op, hij heeft het daarmee lekker warm!

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:18

Mijne heeft een 300 grams (hals)deken op en laat ik volgende week scheren

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:43

ik ga er morgen weer een scheren die zit al weer dik in het haar

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:00

evaac schreef:
Mijne nu jachtmodel geschoren, en regendeken op, voelde lekker warm en zn hals ook niet echt frisjes. Als t kouder word gaat er nog een staldeken onder en miss nog een fleece. Is zijn eerstej jaar met deken en geschoren. Is dit voldoende?

Fleece houd niet zo gek warm.

Of het voldoende is verschilt per paard, vaak voelen onder de deken op de rug/ribben of hij het warm of koud heeft, heeft die het koud (voor jou gevoel te koud) is de deken niet zwaar genoeg, is ze heel warm/zwetende onder de deken is de deken te zwaar :) Maar jachtmodel, kun je dan niet beter nog een halsstuk erbij? :)

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:03

wat is eigelijk het verschil tussen bucas smartex all in one en bucas freedom turnout?

Lien01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:25

Bij een paard dat zeker al de afgelopen 6jaar geen deken meer heeft opgehad in de winter, kan je dit opbouwen of kan ik bv als het egt onder 0 is een 100 à 200 gr deken opleggen ? Sommige zeggen dat ie dan te warm gaat hebben omdat hij al tot nu toe zonder deken 24/7 buiten staat, maar normaal als ie van mij is binnen 2 weekjes ( <3 ) gaat hij overdag zoveel mogelijk buiten en s nachts in een buitenstal ..
Wat doe ik er dan het best mee ?

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:49

tiwi1969 schreef:
Iselda schreef:
Mijn paardje staat op dit moment met een ongevoerde regendeken op. Ik verwacht vandaag of morgen zijn nieuwe 200 grams deken, en die gaat dan mooi op.
Eigenlijk ben ik helemaal niet van de dekens, maar hij maakt zelf bijna geen wintervacht aan en hij was ontzettend mager dat ik hem kocht. Heb hem nu 6 weekjes, gaat heel goed, maar als hij geen deken meer op heeft, krijgt het waarschijnlijk koud en valt hij weer af, dat willen we natuurlijk niet :D
Deken dat ik al heb, en deken dat ik elk moment verwacht zijn beide van Amigo hero (lite en medium), ben zeer tevreden!

Overdag buiten en 's avonds op stal trouwens :)

Fijne dekens en lekker licht van gewicht, ook belangrijk voor een mager paard. De mijn heeft deze ook en drukt niet op haar uitstekende schoft en heupbotten.
Heb je de 100 gr lite of de 0 gram lite besteld?

Ik had de lite 0 grams, en heb nu medium 200 grams besteld. Ben erg benieuwd hoe die is, maar over de lite ben ik zeker te spreken!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:51

paulinevld schreef:
wat is eigelijk het verschil tussen bucas smartex all in one en bucas freedom turnout?

Smartex is fleece voering en zelfregulerend, freedom is gladde voering en gewoon 300 gram
smartex is 1000 denier, freedom 800
Smartex heeft schouderplooien en geen loopsplitten
Smartex is 490 gram
Smartex wordt heel zwaar als t regent

Heb ze beide dus vraag maar raak :P

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:53

Mijn paard heeft een 300 grams op en is geschoren. Maar ze krijg alweer veel haar! Ze is 1.5 week geleden geschoren. :=
Ze voelt helemaal niet koud aan onder haar deken, hopelijk hoef ik haar niet nog een keer te scheren.

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:59

Sappos
dus eigelijk is de freedom een gewoone 300 gramsdeken en de smartex die kan je gwn opleggen van -... Tot +...? O:)

Dona85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:04

Een vraagje,
Ik heb onlangs de Rhino Wug gekocht, blijft prima liggen alleen als het nu geregend heeft is zijn onderkant hals borst helemaal nat...
Dat loopt dus langs die nek precies naar binnen in de deken...
Iemand een idee? Pasvorm is verder prima
(voor foto's paard zie dit topic [HAR] welde deken voor oud paard, hoge schoft, smalle boeg? foto

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 01:20

Rienn schreef:
Mijn paard heeft een 300 grams op en is geschoren. Maar ze krijg alweer veel haar! Ze is 1.5 week geleden geschoren. :=
Ze voelt helemaal niet koud aan onder haar deken, hopelijk hoef ik haar niet nog een keer te scheren.

Licht is bijna net zo belangrijk als dekens...als je 's avonds het licht laat branden tot de laatste voerbeurt, scheelt dat vaak een keer scheren.