Chrystal-gek schreef:Perla schreef:Ik vind een geschoren paard/pony staat op stal en heeft voldoendedekens op zodat hij het niet koud heeft mijn paard staat nu onder 900 grams (550 + 350) en een wollen deken om de hals
En niet naar buiten?
Dat vind ik onzin, geschoren of niet, naar buiten gaat ze bij mij (jaja, je moet daarvoor de mogelijkheden hebben, maar als je dat hebt en je doet je paard niet naar buiten omdat ze geschoren is, vind ik dat kul).
Wat betreft voldoende dekens om het paard warm te houden, daar kun je niet anders dan eens mee zijn.
Je kunt alleen niet een bepaald aantal grams daarvoor aangeven, de een heeft meer nodig dan de ander.
Dat is dus gewoon even uitvogelen hoe het met jouw paard zit.
Ik vind je kan een geschoren paard wel 2/3 uurtjes buiten zetten maar dan moet ie ook weer naar binnen en vooral als het vies/koud weer is.
Mijn paard staat echt niet de hele dag op stal hoor ze staat dagelijks een paar uurtjes(2/3) buiten en daarnaast rijd ik haar nog of stap ik haar aan de hand
maar er zijn ook mensen die hun (deels) geschoren paarden toch dag en nacht buiten zetten daar heb ik mijn bedenkingen over (niet om iemand aan te vallen ofzo anders krijg ik straks iedereen weer over me heen) maar dan groeit het haar toch heel snel weer aan wat voor nut heeft het scheren dan gehad buiten het feit dat het paard het gewoon koud had.

.

.