Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DenieesB schreef:Bedankt voor al jullie inzichten!
Dat de dekens aan de voorkant te smal zijn had ik absoluut niet verwacht, zo breed is ze niet![]()
Hier een foto van de v-sluiting van een 6'0 deken die ik kon passen, die stond juist wat open:
[ [url=m/VqTHHY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Aan de andere kant schoof die dus inderdaad niet zo naar voren als al deze dekens doen met het naar beneden doen van haar hals:
[ [url=m/Y0uxEI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PGfOdE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik vind inderdaad de Wug ook wel mooi zitten, maar twijfel of hij niet een maatje groter zou moeten. Voor nu zou ik dan op jullie advies denk ik Shires, Amigo XL en de Wug in een 6'3 bestellen om te passen.
Voor de volledigheid nog even mijn paard op de foto, wellicht geeft dat nog ideeën?
Ze staat niet in training en wordt nu al 5 maanden niet bereden, dus heeft geen spiermassa. Foto met zadel was puur om te kijken of haar zadel goed genoeg lag met bontje om haar op te pakken (was overigens niet het geval dus ze staat nog steeds stil)
[ [url=m/RIuYtj.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lCHf8E.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EvPhrV.png]Afbeelding[/url] ]
@VWestra de Bucas is de Anniversary, die valt als het goed is onder de Irish serie
Nog even de 'pofmouwtjes' van de Bucas, waarbij dan naar mijn idee te zien is dat haar schouders een stuk lager zitten dan blijkbaar hoort?
[ [url=m/zMMEtt.jpg]Afbeelding[/url] ]
balance schreef:Welke maat deken?
Bovenlijn is ong. 1 meter
Halsaanzet midden staart ong. 1.50/1.52
IJslander met PPID
Bagheera_206 schreef:Hier past mijn IJslander de Horseware Icelandic het fijnst. Andere IJslander staat onder een Catago Icelandic en andere IJslanders hebben gewone normale Bucas/Horseware dekentjes.
[ [url=m/Wyt6so.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aRHKGr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/q9rglp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oTqONC.jpg]Afbeelding[/url] ]
balance schreef:Thanks! Die past goed inderdaad. Zelfde maten als die van mij?balance schreef:Welke maat deken?
Bovenlijn is ong. 1 meter
Halsaanzet midden staart ong. 1.50/1.52
IJslander met PPIDBagheera_206 schreef:Hier past mijn IJslander de Horseware Icelandic het fijnst. Andere IJslander staat onder een Catago Icelandic en andere IJslanders hebben gewone normale Bucas/Horseware dekentjes.
[ [url=m/Wyt6so.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aRHKGr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/q9rglp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oTqONC.jpg]Afbeelding[/url] ]
kimmeuwissen schreef:Voor mijn paard heb ik een Amigo deken met liner systeem.
Nou lijkt het me lekker voor hem om er een zachte deken onder te leggen (bijv. Kentucky).
Ik zie wel eens dat mensen de showdeken van Kentucky onder de "normale" deken leggen. Maar is deze niet veel te dik? Heb je dan niet een grotere maat "normale" deken nodig?
Hetzelfde voor de staldeken.
Bij de onderdeken van Kentucky ga ik ervanuit dat deze sowieso wel onder de Amigo incl. liners zou moeten kunnen. Deze heeft dan weer niet dat bont bij de schoft of gehele kraag. Zit die gehele dikke bonte kraag uberhaubt wel fijn onder een winter deken (incl. hals)?
Autumnn schreef:kimmeuwissen schreef:Voor mijn paard heb ik een Amigo deken met liner systeem.
Nou lijkt het me lekker voor hem om er een zachte deken onder te leggen (bijv. Kentucky).
Ik zie wel eens dat mensen de showdeken van Kentucky onder de "normale" deken leggen. Maar is deze niet veel te dik? Heb je dan niet een grotere maat "normale" deken nodig?
Hetzelfde voor de staldeken.
Bij de onderdeken van Kentucky ga ik ervanuit dat deze sowieso wel onder de Amigo incl. liners zou moeten kunnen. Deze heeft dan weer niet dat bont bij de schoft of gehele kraag. Zit die gehele dikke bonte kraag uberhaubt wel fijn onder een winter deken (incl. hals)?
Ik zou er sowieso geen deken onder leggen omdat jij “het wel lekker voor hem vindt”daarnaast is die deken 1 met voering, dan moet je kijken bij wat voor temperatuur je hem eronder wilt leggen?
Slmt9 schreef:Mijn paard sinds vorig jaar in de winter wel standaard eronder. Ik heb de bucas cooler onder een liner genaaid. Die cooler kan ik dan tijdens het seizoen regelmatig wassen. Vind het veel hygienischer dan alleen een regendeken die klam wordt van binnen.
Spenk schreef:Voor een paard is dat dus helemaal niet fijn. Op een geschoren paard zijn gladde dekens een must. . Die van kentucky is leuk als transportdeken daar zou ik absoluut mijn paard niet de hele dag onder hoeven.
Spenk schreef:Slmt9 schreef:Mijn paard sinds vorig jaar in de winter wel standaard eronder. Ik heb de bucas cooler onder een liner genaaid. Die cooler kan ik dan tijdens het seizoen regelmatig wassen. Vind het veel hygienischer dan alleen een regendeken die klam wordt van binnen.
Maar de bucas cooler is heel iets anders dan die kentucky deken
Ik lees dat zij hem onder haar liners wil leggen dus niet een klamme regendeken maar een regendeken + liner en onder die liner nog die kentucky.