[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 10:58

Janine1990 schreef:
Iemand die Divoza al gekregen hier? Die mij kan uitleggen hoe dat met Bucas werkt?
Die temperatuurbalk die er onder staat...

Stonden een aantal dekens met diezelfde beschrijving bij die maar 145 euro kosten. Kijk, daar wil ik wel een uitzondering voor maken, wat dure dekens betreft.

Niemand???

Kasmir schreef:
Wat doen jullie nu qua deken? Wordt er gek van dat het 's nachts 7 graden is en overdag 17 x).

Niks, het gaat nazomeren las ik net. Na woensdag geloof ik.
In ieder geval heb ik geluk, hier staan er 8 paarden in één gang. Reken maar dat het daar 's nachts lekker warm is!

Kasmir

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:18

Heb ze er vanmorgen ook weer af getrokken, veel te warm. Wij hebben maar 2 paarden en luikjes naar buiten. Nu ben ik niet bang dat ze zal staan bibberen 's nachts maar ik wil haar wintervacht niet meer aanmoedigen dan dat het korter worden van de dagen al doet x).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:30

Ik vind het nu ook te twijfelachtig, dus hier staan ze zolang het niet regent nog zonder bij deze temp.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:38

'S nachts op, overdag af. In de ichtend bloot, in de middag gaat toch de vluegendeken er maar weer op, want dan wordt hij aardig hysterisch van al dat ongedierte. Als de zon net onder is, gaat de regendeken er weer op. Het is wel een gedoe, inderdaad.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:43

Overdag 100, en snachts de 100 liner eronder. Hij is geschoren.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:52

IngridM schreef:
Ayla schreef:
Mijn pony heeft 135, ik ga liever niet knutselen aan liners van boven de 100 euro in maat 155..

Hoeft ook niet want je kunt de liners van HW gebruiken.

Marjo89 ik bedoelde meer te zeggen dat geen 1 merk alles in huis heeft voor die ukkies :-)
Dat was dus mijn vraag, ik hoorde dat de HW liners langer (hoogte) zijn dat de Bucas dekens, waardoor ze er onder uit komen en dus nat worden. Als ik de HW liners well onder de Bucas dekens kan gebruiken zou dat echt ideaal zijn :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 12:15

Ik laat de 0-grams gewoon op, deze is verbouwd met eczeemhals en buikflap. Natte grond en warmte geeft veel knutten en jeuk.
Ik kan nog wisselen naar een RSIH eczeemdeken, maar dat scheelt niet zoveel met een 0-grams.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 12:39

Mijn paard staat onder 0 gr regen met hals. Snachts doe ik de hals af, maar ga verder niet lopen kloten. Voor je het weet hebben ze een pak haar dus die van mij komt niet meer zonder naar buiten tenzij het echt warm wordt. Ze zit trouwens super strak in het haar en niet echt warm onder de deken, maar lauw. Dus die vind het prima.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:48

Ik zie bijna door de bomen het bos niet meer.... onder welke serie dekens van amigo kunnen de liners? Ik ben verder helemaal niet bekend met dit systeem. Maar ik zie het hier in het topiq zo vaak terug komen. Iemand een uitleg voor mij? Haha

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:52

LisanneeD schreef:
Ik zie bijna door de bomen het bos niet meer.... onder welke serie dekens van amigo kunnen de liners? Ik ben verder helemaal niet bekend met dit systeem. Maar ik zie het hier in het topiq zo vaak terug komen. Iemand een uitleg voor mij? Haha

Ze passen overal onder na mijn idee (Maar de bravo is ervoor gemaakt dacht ik). Als je ze aan de achterkant vast maakt aan de ringen van de bilkoorden.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:54

Ik heb dag en nacht de Rambo Ionic op. Ben er heel blij mee. Het is een dunne lichte deken maar is mn paard komt er heel mooi onder vandaan. Financieel was het even slikken maar zou het zo weer doen.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:21

Marjo89 schreef:
LisanneeD schreef:

Ze passen overal onder na mijn idee (Maar de bravo is ervoor gemaakt dacht ik). Als je ze aan de achterkant vast maakt aan de ringen van de bilkoorden.

Aaah oke dankjewel.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:45

In heb de Amigo Bravo 12 100g binnen. Net gepast en hij ligt echt heel mooi! Ben blij dat ik de 183 heb gedaan ipv de 190. 185 had perfect geweest maar dit is ook goed. Veel ruimte bij der borst vergeleken met andere dekens! Of de pasvorm ook zo goed is als tie eenmaal in gebruik is is natuurlijk even afwachten. Maar het lijkt goed te zijn. Van de week scheren en dan zullen we het zien :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:48

Ziet er netjes uit MadelonSunny!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:02

Zorro_ schreef:
Is er hier ook iemand die ervaring heeft met de back on track rugverwarmer?

Geen ervaring met de rugverwarmer, wel met andere BOT producten. Ik heb oa dekjes & de mesh deken. Erg fijne deken! Producten bevallen mij erg goed, kwaliteit is super. Paard voelt er ook veel beter onder. Sinds kort ook een BOT regendeken, met heel veel korting kunnen kopen *\o/* Die heb ik nog niet opgehad, maar zodra die in gebruik is zal ik mijn ervaringen delen. :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:21

Wat is die rugverwarmer?

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:42

Fabster schreef:
Wat is die rugverwarmer?

Dat is deze:
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... 552?v=True
Met los verkrijgbare banden kan je die vastmaken. Ik had liever een hele deken omdat ik toch bang ben dat het gaat schuiven en ik vraag me af hoe comfortabel het zit voor je paard bij dagelijks gebruik. Mijn paard staat altijd buiten, dus even een paar uurtjes op stal om doen zit er niet in.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:49

O ja. Ik ben mijn hersenen aan het pijnigen hoe ik de knie van mijn knol warm kan houden. Dacht dat dit misschien its was, maar dat is niet zo, helaas.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:58

Hier alweer een week de deken af laat hem voorlopig ook nog lekker af

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:04

Fabster schreef:
O ja. Ik ben mijn hersenen aan het pijnigen hoe ik de knie van mijn knol warm kan houden. Dacht dat dit misschien its was, maar dat is niet zo, helaas.

Er zijn ook kniebeschermers voor paarden van Back on Track als je dat soms zoekt :)
http://www.paardendrogist.nl/product/44 ... 529?v=True
Waarvoor moet je zijn knie warm houden?

hieke_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:18

IngridM schreef:
Bedankt Shetlandfan! Kam dus kloppen wat ik nu ook heb. Inderdaad waardeloos dat ene model kleiner of groter kan vallen dan andere model! Maar dat geeft me dan wel weer beetje hoop voor de Irish Turnout. Al had ik liever de Rhino weg gehad maar die zie ik niet in 4,0.

Moeten er wel zijn. Heb voor mijn vorige shet van 82cm ook altijd Rhino dekens gehad in nog kleinere maat. Toen haalde ik ze bij dochorse vandaan.

Wat is een goede 0 grams regendeken? Heb al de Rhino wug, maar wil er nog 1 zonder dat halve halsje. Bucas heeft volgens mij alleen gevoerde, want de dunste die ik vind, van ook nog goede kwaliteit, zijn al 50 grams.

Heb ook de amigo gehad, maar die hals sloot niet mooi aan bij mijn pony. Of hebben ze nu weer nieuwere modellen daarin? Foto hierboven lijkt het model te zijn veranderd.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:35

Hier gisteren geschoren en onder de katoenen zomerdeken gezet. Ze was helaas aan het zweten onder de 0 grams fleece regendeken.

hieke_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:38

Fleecegevoerde regendeken zijn 50 of 100 grams.

Staat ze op stal of buiten?

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:43

hieke_81 schreef:
Fleecegevoerde regendeken zijn 50 of 100 grams.

Staat ze op stal of buiten?

Ze staat op stal. Op haar weidegang uurtjes na dan :)
Had der eerst buiten gezet in de miezer regen, toen ik der binnen ging halen, was ze aan het zweten eronder, zo warm. Katoenen deken gaat nu weer beter.
Maar als ze de wei op moet en ze voorspellen regen, dan moet de regendeken wel op, niet zo fijn met een katoenendeken in de regen. :') Kan helaas maar 1x per dag langsgaan ivm werk.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:54

Maar ook al zijn ze ongevoerd gaan ze met de temperaturen van vandaag (hier 21) ook echt wel zweten. Juist de ongevoerde zijn vaak wat broeierig.

Hieke is de bravo niets voor je vakantie Amigo of anders een BR misschien?