[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bwor

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:05

Pff inmiddels echt een hekel gekregen aan scheren voorheen hadden we een farmclipper van Kerbl altijd problemen gehad met dat ding,toch maar een Heiniger xperience gekocht topapparaat maar op de een of andere manier ook ruzie met deze.. Eerste winter prima kunnen scheren dacht ik nu toch mijn messen maar even weg te brengen omdat ze toch wat bot begonnen te worden, nadat ze geslepen waren dacht ik mooi gelijk even te scheren doen ze het niet. Ik weer terug naar de winkel zij ze weer terug gestuurd naar de slijper, want het was mogelijk dat ze ze op de aesculap manier geslepen hadden, terwijl ik er uitdrukkelijk bij gezet had dat het een Heiniger xperience was. Ondertussen maar een nieuwe zet aangeschaft omdat ik niet drie weken kon wachten met scheren. Gelukkig deden de nieuwe messen het wel direct en heb ik mijn paard dit keer wel volledig kunnen scheren. Gisteren ook niks aan de hand, vandaag was mijn andere paard aan de beurt. Ben ik bezig met scheren inmiddels al 1 bil eruit en aan de andere kant ook al een deel, stopt mijn mes ineens met "knippen" messen bewegen wel maar hij scheert niet meer. Dacht nouja kan gebeuren dat ze nu bot zijn, dus ik die messen die dus al een keer geslepen waren die het dan nu ook echt moesten doen op de machine gezet doen ze het verdorie nog steeds niet.

Zit nu met mijn handen in het haar heb twee messen sets die niet meer scheren en een half geschoren paard en geen idee waar het aan ligt, aan de machine ligt het niet olie netjes de messen en de motor onder het scheren messen staan ook niet te strak of te los, maar ondertussen ziet mijn paard er dus niet uit.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:17

Je eerste set kan verkloot zijn. Als ze helemaal verkeerd zijn geslepen kan je ze maar beter weggooien of nieuwe eisen. Je nieuwe set zal bot zijn, heb je de stelschroef al iets aangedraaid? Dat wil vaak nog wel helpen

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:38

Hoop het inderdaad niet, ga ze maar even ergens anders brengen en als ze het dan niet meer doen dan moet ik ze inderdaad helaas weggooien. Die nieuwe set stopte eigenlijk tijdens het scheren uit het niets, heb inderdaad ook nog geprobeerd of ze het deden als ik de stelschroef veranderde maar dat mocht niet baten helaas

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 14:17

Hallo allen, hoop dat jullie me kunnen helpen.

Na jaaaren heeft mijn sectolin se200 het eindelijk begeven :D dus nu mag ik een nieuwe :+
Ondanks regelmatig nieuwe mesjes was ik al langer niet tevreden over de prestaties van dat apparaatje, maar ik vermoed dat dat door ouderdom en "misbruik" was (een keer gevallen).

Ik zoek een apparaatje dat geschikt is voor hoofd/benen/kootholtes (fries) en een enkele keer een hals/racestreep. Verder liefst niet te zwaar en niet te groot zodat ik het makkelijk kan vastouden. Nu kwam ik bijvoorbeeld de moser adelar, moser max45 en de sectolin se210 tegen. Zijn de mosers veel krachtiger/beter dan de sectolin? Ze zijn een stukje duurder, dus dat zal niet voor niks zijn.
Puur voor het gemak heb ik het liefst een draadloze, maar las hier dat die met snoer langer meegaan ivm accus die snel leeglopen. Merk je ook iets in verschil in scheerprestaties tussen de met en zonder snoer machines?

Bedank al vast!

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:09

Bwor schreef:
Hoop het inderdaad niet, ga ze maar even ergens anders brengen en als ze het dan niet meer doen dan moet ik ze inderdaad helaas weggooien. Die nieuwe set stopte eigenlijk tijdens het scheren uit het niets, heb inderdaad ook nog geprobeerd of ze het deden als ik de stelschroef veranderde maar dat mocht niet baten helaas

messen (bijna) helemaal los draaien en even laten draaien en evt. oliën dit wil nog wel eens werken zit waarschijnlijk een haartje tussen. Als je een compressor tot je beschikking hebt even daarmee schoon blazen.
Als je 2 paarden hebt geschoren mogen ze echt nog niet bot zijn, of ze zijn slecht.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:32

Emilie ik zou voor de moser45 gaan :j

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:59

Bedankt kaatje. Ik kan er ook weinig negatiefs over vinden.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:25

Ik heb de mosermax en vind hem ook echt fantastisch! Ik scheer jachtmodel bij poown met shetlanderachtige vacht en hij heeft er geen enkel probleem mee. Helemaal scheren zou ook prima kunnen, genoeg Power in dat kleine apparaatje, en inderdaad weinig herrie!

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:50

Klinkt goed! Dank ☺

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:17

iemand ervaring met de sectolin se200: puur voor luchtpijp uitscheren en evt wat bijwerken.

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:40

ik heb me een paar weken geleden een Hauptner HE-07 op de kop weten te tikken, iemand hier ervaring mee? Hoe dicht moet de schroef gedraaid worden? (heb echt 0 ervaring met scheerapparaten) :n

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:24

Ja topper totdat die van mij 3 jaar geleden uit de auto werd gestolen..... Er staat toch geen K.E. in gegrafeerd. :+

Nee gekheid...

Bovenmes op het blokje (priegelwerk) dan ondermes erop. Schroef van de onderkant naar boven erin. Veer erop en stelschroef erop. Aandraaien totdat je weerstand voelt en dan nog kwartje draaien.

Succes verzekerd, mits de messen juist geslepen :j

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:31

kaatje77 schreef:
Ja topper totdat die van mij 3 jaar geleden uit de auto werd gestolen..... Er staat toch geen K.E. in gegrafeerd. :+

Nee gekheid...

Bovenmes op het blokje (priegelwerk) dan ondermes erop. Schroef van de onderkant naar boven erin. Veer erop en stelschroef erop. Aandraaien totdat je weerstand voelt en dan nog kwartje draaien.

Succes verzekerd, mits de messen juist geslepen :j

super! merci :)

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:24

Via google word ik niet veel wijzer, dus ik vraag het even hier. Passen de messen van een bepaald merk op elk ander merk (grote) scheermachines? Iemand die weet welke merken op welke machines passen, en dan met name op de Kerbl machines?

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:30

Anoniem schreef:
iemand ervaring met de sectolin se200: puur voor luchtpijp uitscheren en evt wat bijwerken.

Deze heb ik, voor de keelholte wil hij wel goed. Kootholte is hij te fijn voor.
Ik kreeg hem gratis bij de scheermachine van Sectolin. Die scheert op zich wel goed maar het lijkt alsof je in een metaalfabriek aan het werk bent zoveel herrie komt eraf! (De scheermachine, de tondeuse is wel mooi stil natuurlijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:31

Ik wil een fijne tondeuse voor luchtpijp/ deel borst wegscheren namelijk.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:38

Ik ben er inmiddels achter welke messen ik kan kopen, maar nu vraag ik me af of het verschil tussen een 15 tands en 23 tands bovenmes wel echt zo groot is qua strepen. Iemand ervaring?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:39

Nee vind ik van niet..

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:40

Ik scheer standaard met 15/31, ik vond het verschil te weinig. En met met de 23 vind ik het vooral langzamer gaan.

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:58

kaatje77 schreef:

Nog even een extra vraag. Koop ik er dan het best ook extra messen bij? Ik zie nu dat er 3 mm scheerkop/mes/ding :+ bij zit, maar dat zegt me vrij weinig.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:24

emilie schreef:
kaatje77 schreef:

Nog even een extra vraag. Koop ik er dan het best ook extra messen bij? Ik zie nu dat er 3 mm scheerkop/mes/ding :+ bij zit, maar dat zegt me vrij weinig.

Ik heb er voor de zekerheid een extra scheerkop bij besteld. Altijd handig, een reserve, mocht de ene bot zijn kun je altijd met de ander verder terwijl je de eerste laat slijpen!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 07:40

emilie schreef:
kaatje77 schreef:

Ja. Zou ik er doen. Zie bericht hierboven :D

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:01

Ik hoop dat hier iemand is die mij kan helpen.

Ik heb nu een Sectolin SE-200, voor het opscheren van de benen en kaaklijn. Ben er alleen niet heel tevreden over, scheert vrij traag.
Nu begint de accu op te raken en er zouden eigenlijk nieuwe messen op moeten. Kan max. 2 benen opscheren met een volle accu.
Heb een nieuwe Moser Max45 aangeschaft, maar daar kan ik niet mee bij mijn paard in de buurt komen... Teveel geluid..

Weet er iemand een tondeuse die vergelijkbaar is aan de Sectolin kwa geluid maar hopelijk wat betere prestaties levert?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:17

Ik heb een hele fijne, de heiniger sapphir. Dies alleen wel een stukkie prijziger :D

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:29

Ziet er wel uit als een degelijk ding! Die is echt vergelijkbaar kwa geluid met de Sectolin?
Prijs maakt niet uit, als mijn paard hem maar accepteert anders heb ik straks een hele collectie en dan zijn ze wel duur :+