[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:04

Hoi!

Bij deze heb ik ook een vraag. Binnenkort krijg ik mijn eerste paardje, afkomstig van een manege waar ze minimaal naar buiten gaan. Ze gaat naar een stal waar ze zomers 24/7 buiten kan staan, een behoorlijke overgang dus. Ik denk dat het sowieso verstandig is een 0 grams regendeken aan te schaffen, maar ik ben al bezig met brainstormen voor de herfst en winter. Persoonlijk denk ik dat een paard het ook zonder winterdeken moet kunnen redden vanwege haar eigen vachtcycli, maar omdat ze 's winters altijd een deken om heeft gehad begin ik te twijfelen... Hier staan ze 's winters wel op stal en gaan ze af en toe naar buiten. Iemand met goede raad? :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:12

carolina1278 schreef:
XxSultanxX schreef:
Je bedoelt omdat het nu zulk vies weer is ? Als je hem normaal met vies weer ook op hebt zou ik dat nu ook gewoon doen .
mijne staat nu ook met 0 grams buiten , heb van het weekend endurance wedstrijd gehad dus wil zijn spiertjes wat warm houden . Vanavond op stal gaat de deken weer af en blijft af :)

Daarom vind ik de waterdichte liner van horseware onder de vliegendeken zo ideaal.. geen koude spieren

Zo is dat. De Bucas Sunshower vind ik daar ook ideaal voor. Met 20 graden zijn ze er nog niet warm onder en blijft mooi droog.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:18

__Nienke schreef:
Bedankt voor de reacties. Ik heb gisteren de Rambo protector besteld, dus die zal van de week wel binnen komen. :)

Heb ik ook al jaren, super deken.

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:23

Dank je Samira, ik zal eens gaan kijken op hun site.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:53

ual_95 schreef:
Hoi!

Bij deze heb ik ook een vraag. Binnenkort krijg ik mijn eerste paardje, afkomstig van een manege waar ze minimaal naar buiten gaan. Ze gaat naar een stal waar ze zomers 24/7 buiten kan staan, een behoorlijke overgang dus. Ik denk dat het sowieso verstandig is een 0 grams regendeken aan te schaffen, maar ik ben al bezig met brainstormen voor de herfst en winter. Persoonlijk denk ik dat een paard het ook zonder winterdeken moet kunnen redden vanwege haar eigen vachtcycli, maar omdat ze 's winters altijd een deken om heeft gehad begin ik te twijfelen... Hier staan ze 's winters wel op stal en gaan ze af en toe naar buiten. Iemand met goede raad? :D

Je zou kunnen kiezen voor bijv. een regendeken en een 200 grams deken. Het is per paard verschillend wat prettig is. In combinatie met wat je zelf fijn vindt/ hoe je paard gehouden wordt. De een kiest voor scheren en dan iets dikker inpakken met dekens in de winter. De andere kiest voor wel een deken maar een iets dunnere bijv. 200 grams in de winter& met wat vacht aanmaken. En nummer drie kiest voor een lekkere wintervacht. Alledrie is niks mis mee.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:11

samirah schreef:
ual_95 schreef:
Hoi!

Je zou kunnen kiezen voor bijv. een regendeken en een 200 grams deken. Het is per paard verschillend wat prettig is. In combinatie met wat je zelf fijn vindt/ hoe je paard gehouden wordt. De een kiest voor scheren en dan iets dikker inpakken met dekens in de winter. De andere kiest voor wel een deken maar een iets dunnere bijv. 200 grams in de winter& met wat vacht aanmaken. En nummer drie kiest voor een lekkere wintervacht. Alledrie is niks mis mee.

Fijn, dankjewel! :D

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:47

Ik zoek een vliegendeken van een soort plastic. Heeft alleen Rabo die of ook andere (goedkopere) merken?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:19

ik denk dat je met horseware dan het beste af bent inderdaad...

wie weet hoe de amigo vliegendekens (en de aussi) vallen, normaal of moet je daar een maat kleiner van hebben?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:50

IEMAND ENIG IDEE WAAR HET ID NUMMER STAAT VERMELD BIJ JE RAMBO DEKEN?

Ik moet het hebben om me garantie papiertje in te vullen maar ik kan het niet vinden :+

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:00

Mijn merrie heeft nu een kleine week de Horseware fly rug liner onder haar RSIH liggen en tot nu toe bevalt ie super goed! :)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:03

Nouvel, mijn Amigo Bug Rug die ik hier gepost heb is in de maat die mijn merrie altijd heeft.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:31

just_kiki schreef:
IEMAND ENIG IDEE WAAR HET ID NUMMER STAAT VERMELD BIJ JE RAMBO DEKEN?

Ik moet het hebben om me garantie papiertje in te vullen maar ik kan het niet vinden :+

Op het label bij de wasinstructie :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:34

xHaithi schreef:
Nouvel, mijn Amigo Bug Rug die ik hier gepost heb is in de maat die mijn merrie altijd heeft.

oke,dank je!

nr staat inderdaad op label in je deken

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:48

Da's nou jammer, ik had een tweede Rambo protector weten te bemachtigen alleen blijkt deze een maat (5,6) te klein...dussssss als iemand er nog eentje zoekt ;-)

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:27

Nouvel schreef:
ik denk dat je met horseware dan het beste af bent inderdaad...

wie weet hoe de amigo vliegendekens (en de aussi) vallen, normaal of moet je daar een maat kleiner van hebben?

Ik heb van de Aussie een maat kleiner genomen. Normaal heeft mijn paard een 6,6 en de Amigo lijn past hij eigenlijk niet want die valt te krap op de borst (ik heb nu alleen nog maar Rambo maar de Rhino paste ook goed). De Amigo Mio vliegendeken die ik had in zijn gewone maat trok heel erg naar achteren. Ik begreep van de Paardendrogist dat dat vaak het geval is bij dekens die te groot zijn de Aussie zou vrij groot uitvallen. Deze maat lijkt netjes te passen heb hem nog niet in gebruik gehad.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:15

oke, dank je voor je uitgebreide reactie!

ik ben wel benieuwd of de aussie een fijne deken is eigenlijk.
De mio heeft geen fijne pasvorm dus?

Die van mijn heeft van zijn gewone rambo dekens maat 6.9, dan zou ik dus een horseware vliegendeken een maat kleiner moeten hebben...

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:24

Heb de Aussie nu voor t 2e jaar en vind hem zelf erg fijn!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:30

HindaFree schreef:

ah dat klinkt goed!
heb jij er ook een maat kleiner van dan je andere horseware dekens?

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:48

Ik heb net de Amigo Bug Rug met korting besteld *\o/*

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:50

Van de Mio regendeken heb ik eveneens dezelfde maat als gewoonlijk eigenlijk. Maar misschien vallen de vliegendekens wel ruimer. Dat probleem had ik bij Harry's Horse ook :\

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:53

Ik vind de Mio wel een fijne luchtige vliegendeken, is alleen niet zo sterk... Pasvorm vind ik hetzelfde als de andere Amigo dekens. Ik heb alles dezelfde maat.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:09

De stof van de Amigo Mio is heel dun, daardoor wel luchtig maar ook kwetsbaar. Ik vind het wel fijn als een deken wat ruimer valt maar ik begreep dat ze juist van ruim eerder schuurplekken krijgen. Een dunne stof trekt ook meer/sneller naar achteren. Dit allemaal volgens de Paardendrogist hoor :D ik vond het nl. Lastig welke maat ik moest bestellen. Vandaag gaat de Aussie voor het eerst op. Dat is geen katoen maar lijkt er wel op, zou ook een buitje moeten kunnen hebben. Ik laat jullie weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:58

Zou met de Aussie vandaag oppassen die wordt met dit weer (30 graden) gloeiend heet heb er een paard een zonnesteek van zien oplopen. Met deze temperaturen hou ik het enkel bij een luchtige vliegendeken.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:06

Ik heb er 2 onder de RSIH en 1 onder de Amigo Mio, ik zou ook geen aussie op doen met dit weer...

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:02

Nouvel schreef:
HindaFree schreef:

ah dat klinkt goed!
heb jij er ook een maat kleiner van dan je andere horseware dekens?

Ik heb de vliegen mio en een bravo 200 gram en een hero regen deken ( of andersom) alle 205. De Aussie ook 205 alle iets ruim maar niet een maat. Heb het wel nodig voor mijn Fries. en een rsih ook 205 past eigenlijk perfect. Heb nu ook een bugrug met hals ook 205 en deze valt juist weer te krap...