Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:29

Ja het veschilt heel erg per merk.
Het is nu niet persee dat de maat verschilt per merk, meer de pasvorm denk ik!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:35

Ik moet zeggen, ik heb deken uit een ponylijn gekozen, van Horze, in de hoop dat hun pasvormen geschikter zouden zijn voor een echte ponybouw.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:46

Onze tinker is niet geschoren en die staat sinds zijn laatste hoestsessie een maand geleden bij vermoeden van regen onder deken. Ik kom er nu echt niet meer onderuit helaas volgens de dierenarts. Normaal bij deze temperaturen voldoet een ongevoerde. Gister was hij flink warm en wat natgeregend tijdend het werk dat ik daarna eengoed ademende fleecegevoerde heb opgegooid. Vandaag de ongevoerde weer opgedaan.

Bij flinke kou en sneeuw gaat zijn dikste deken op die ik heb. 200 grams voldoet normaal voor continue buitenstaan. Daardoor krijgt hij geen last van zijn spieren maar ook niet te warm met zijn dikke vacht. Alleen bij nachttemperaturen onder de 15 graden onder 0 gaat er een gewone fleece zweetdeken onder voor de zekerheid.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:07

Hahaha dat is zo het ene mens heeft het altijd koud en loopt in een winterjas, terwijl de ander nog bijna in zijn shirt buiten loopt!

Dekenmaten verschillen inderdaad, ik twijfel nog steeds, maar als ze groot uitvallen misschien dan toch maar de 195.
Zijn de waterdichte dekens van Nika ook echt waterdicht of is het niet aan te raden ze hiermee naar buiten te gooien?

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:12

Ik vond de deken van Nika echt waterdicht. Mijn pony stond 24/7 buiten en was nooit nat onder haar deken!

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:18

Dat klinkt positief! Ik vind het altijd fijn als die met deken op stal ook even buiten kan worden gezet!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:20

Ik heb bij mijn merrie maar de hals eraan gedaan met die wind en blijvende gietregen. Inregenen was nog niet ter sprake geweest sinds ze de onderdeken eronder heeft, maar met zulk rot weer neem ik het risico niet op een natte onderdeken. En blijft ze algeheel een stuk droger.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:22

Ik heb een van mijn merrie's vandaag geschoren. Die staat nu onder een 200 grams met hals. De ander staat nog ongeschoren onder een fleece gevoerde regendeken. Die staat ook nog 24/7 buiten.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:24

Weet iemand waar je voor een leuke prijs een losse hals kunt kopen
of voor een leuke prijs (onder de 100,-) een winterdeken met vaste hals.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:26

xlisza schreef:

decathlon heeft wel mooie dekens met hals, moet je er wel los bijkopen en over het algemeen niet zo duur

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:27

nicky_rilana schreef:
xlisza schreef:

decathlon heeft wel mooie dekens met hals, moet je er wel los bijkopen en over het algemeen niet zo duur

Hebben die n site oid?

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:28

simodi schreef:
Sneeuw88 schreef:
Ik ben zo blij met mijn Rambo Duo, heb ik dat gedoe in elk geval niet. Lekker afwisselen met die onderdekens, heerlijk.

Ik vind dat liner systeem ook super! Had ik jaren eerder moeten doen!

Sinds gisteren 200 gram liner onder de ongevoerde Amigo.

Hoe vallen die Duo liners eigenlijk? Wil er ook nog 1 bestellen.

Die van mij staat nu met een Amigo 0 grams + fleece.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:31

Mijn oude merrie heeft de Nika deken al wat jaartjes en loopt overdag op de wei, dus ook gewoon in de regen. De huidige eigenaresse heeft nog geen last gehad van een lekkende deken...

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:31

nicky_rilana schreef:
xlisza schreef:

Hebben die n site oid?[/quote]
ja http://www.decathlon.nl/NL/buitendekens-22957867/

ik moet er wel bij zeggen dat ik geen ervaring met de dekens heb

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:32

Bedankt, ik ga eens een kijkje nemen op die site!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:37

Wat betreft het lof over het lijner systeem, is het met andere onderdekens dan vaak knudde dan? Ik heb ook een liner onder mijn bucas liggen, vorig jaar had ik die aan de voorkant nog vast (klitteband aan klitteband halssluitingen van de bovendeken) en dat ging super. Dit jaar heb ik hem los eronder liggen (wel met de klipsjes achter vast) en nog steeds niets op aan te merken, blijft liggen als een huis. Had ik niet verwacht, want als je de liner los op hebt liggen en flink naar achteren trekt, dan schuift hij achter de schoft, maar zo onder de deken blijft hij gelukkig goed liggen zonder te gaan trekken. Ideaal!

Wil nu alleen nog een 300 grams liner erbij. Eigenlijk wilde ik eerst een 300 grams bucas deken (Irish Turnout) maar momenteel heb ik daar even de centjes niet voor, dan maar een onderdeken die zijn wat goedkoper :) (de helft, scheelt best wat)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:01

Ik heb mijn geschoren paard vanavond haar 300 grams Dominick opgelegd, twijfelde of het niet te warm was, maar de 200 grams was zo nat en wat doorgelekt, dus dan is een droog dekentje wel lekker...

Mijn jonge paard staat onder een ongevoerde Rambo met een 100 grams liner, de dekens zijn nog ietsje aan de ruime kant op zijn schouders waardoor ik de liner bij hem voor ietsje teveel naar beneden vind trekken.
Maar hij schuurt niet en blijft verder netjes liggen.

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 08:04

Mijn geschoren paard heeft nu 320 op. Pony is gisteren geschoren en heeft nu een fleecedeken met 200 grams erover heen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:44

geschoren onder 550. open buitenstal en super kort in het haar nu en dat wil ik graag zo houden.

en nee paard staat niet te zweten en heeft zelfs koude oren etc.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:45

Mijn paard staat onder een gevoerde regen deken en een 0 ongevoerde regendeken, dit gaat prima. Paard is nog redelijk kort in zijn vacht, toen ik hem vandaag uit de wei haalde had hij het zelfs erg warm eronder..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:48

Hier staan ze nog steeds onder een 200 grams, ongeschoren.

Als het weer zo regenachtig als gisteren word, krijgen ze een hals erbij zodat het niet inregent.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:20

Hmm aan de ene kant wil ik mijn paardjes wel dikker in de dekens zetten want het haar groeit best hard weer aan maar aan de andere kant vind ik t zo sneu als ze nu al onder 2 dekens moeten en inderdaad wat doe ik dan als t écht vriest.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:21

Die van mij nog steeds ongeschoren onder 0 grams regendek en hij is lekker warm.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:23

Mijn paardje staat op dit moment met een ongevoerde regendeken op. Ik verwacht vandaag of morgen zijn nieuwe 200 grams deken, en die gaat dan mooi op.
Eigenlijk ben ik helemaal niet van de dekens, maar hij maakt zelf bijna geen wintervacht aan en hij was ontzettend mager dat ik hem kocht. Heb hem nu 6 weekjes, gaat heel goed, maar als hij geen deken meer op heeft, krijgt het waarschijnlijk koud en valt hij weer af, dat willen we natuurlijk niet :D
Deken dat ik al heb, en deken dat ik elk moment verwacht zijn beide van Amigo hero (lite en medium), ben zeer tevreden!

Overdag buiten en 's avonds op stal trouwens :)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:26

mijne heeft op dit moment een onder deken van 300 gram die 1x gewassen is en een regendeken met fleece op en hij is niet geschoren