[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:45

dat ziet er goed uit!
welke maat heb je?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:57

Nouvel schreef:
dat ziet er goed uit!
welke maat heb je?

175, begin winter was 165 nog te ruim voor haar regendekentje :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:03

ah dan is ze gegroeid! :D
hoe oud en hoe groot is ze nu?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:08

Nouvel schreef:
ah dan is ze gegroeid! :D
hoe oud en hoe groot is ze nu?

Laatste keer dat ik "gemeten" heb (maand oid geleden) was ze ongeveer 1,45 en ze is net geen 2 jaar oud.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:09

oh ik dacht dat ze al 3 of bijna 4 was, dan is het echt nog een puppy!

Nies_

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:22

Ik heb nog wel een bijna nieuwe 185 liggen :') wat zou ik daarvoor kunnen krijgen/vragen? Gewassen en onbeschadigd.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:39

Nies_ schreef:
Ik heb nog wel een bijna nieuwe 185 liggen :') wat zou ik daarvoor kunnen krijgen/vragen? Gewassen en onbeschadigd.

Die heb ik volgend jaar nodig :')
Geld is nu even een heel eind heen op :p

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:08

Hier een ontzettend tevreden bokker met een nieuwe Amigo Mio en een Amigo Bug Rug. Beiden passen heel fijn. De Bug Rug zit wel een beetje strak om de schoft maar het is altijd wel ergens dat het wat trekt. Hij ligt in ieder geval ver genoeg op de schoft zodat hij niet zo naar achter trekt. De bijgeleverde nek past dit keer ook. Bij andere merken is dat niet altijd zo. De Mio komt een eindje op de nek waardoor die ook niet kan zakken of hard kan trekken. Erg benieuwd hoe die zich houdt na een plensbui en een rolmomentje :)
Een ander fijn aspect aan beide dekens, ze zijn licht. Die Amigo Mio is erg prettig licht en vouwbaar zeg maar. (Is ook maar een 600D.) Voor de zomer vind ik dat wel fijn ivm de warmte en bewegingsvrijheid.

Wel vergeten foto's maken dus dat doe ik volgende keer even voor bokkers die zelf ook op zoek zijn :)

Edit: Even voor het beeld, het gaat om deze Amigo Mio: http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6316/51548, en om dit Amigo vliegendeken: http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6103/41362.
Laatst bijgewerkt door xHaithi op 28-05-15 22:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:33

Azmay schreef:
Vandaag (eindelijk) mijn deken binnen gekregen, lijkt behoorlijk netjes te liggen en zelfs nog wat ruimte om te groeien hoewel ze volgend jaar toch een maatje groter moet hebben waarschijnlijk.

[ [url=m/SUrv31.jpg]Afbeelding[/url] ]

:')
[VVDD] Gepest om boerka..

Zag je topic, geniaaaall :').

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:13

Ess_Ramona schreef:
PoekieX schreef:
wanneer gebruik je een halsdeken? En waarvoor?

Mijn paard gaat in de winter in zijn blootje, dus dan een halsdeken. Ik heb er 1 van 100 grams, 1 van 200 grams en een deken van 300 grams met hals.

En in de zomer met de vliegen. Mijn paard wordt anders gek van de vliegen.

Ooh bedankt! bestaat er ook een halsdeken voor transport? en voor zweet?

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 15:04

Ik kom hier even binnenvallen met een vraag.

Ik ben voor mijn paard op zoek naar een zeer sterke vliegendeken die tegelijkertijd niet te warm is. Mijn paard heeft vorige zomer zijn (splinternieuwe) amigo mio binnen 1 dag aan flarden getrokken, dus wil nu iets stevigers. Heb vorig jaar ter overbrugging een Nika deken gekocht, maar deze vind ik eigenlijk te warm voor in de zomer.

Ik twijfel tussen 3 dekens, de Rambo SIH, de Rambo Protector en de Rambo Fly Buster. Heeft iemand hier ervaringen mee? Zag de Rambo Protector hier al wel voorbijkomen als stevige deken.

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 15:37

Ben toch maar voor de rambo sweet itch gegaan, ben benieuwd hoe de zit.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 16:15

__Nienke schreef:
Ik kom hier even binnenvallen met een vraag.

Ik ben voor mijn paard op zoek naar een zeer sterke vliegendeken die tegelijkertijd niet te warm is. Mijn paard heeft vorige zomer zijn (splinternieuwe) amigo mio binnen 1 dag aan flarden getrokken, dus wil nu iets stevigers. Heb vorig jaar ter overbrugging een Nika deken gekocht, maar deze vind ik eigenlijk te warm voor in de zomer.

Ik twijfel tussen 3 dekens, de Rambo SIH, de Rambo Protector en de Rambo Fly Buster. Heeft iemand hier ervaringen mee? Zag de Rambo Protector hier al wel voorbijkomen als stevige deken.

Rambo SIH/ Bucas buzz off/ Fedimax houden zich hier meerdere seizoenen netjes. Als reserve een Nika vliegendeken gehad, die overleefde een jaloers paard op slopers pad helaas niet..

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:00

Yep, hier een zeer tevreden gebruiker van de Protector. Mijn merrie staat in een kudde van 9-10 andere pony's/paarden en staat nog net niet als laagste in rangorde. Hierdoor wordt er nog wel eens een veeg uitgedeeld of mijn merrie is hapklare brok voor sommigen. De deken houdt zich echter perfect! Ligt erg stabiel tijdens rollen, rennen, vliegen en draven. Ik gebruik hem nu voor het tweede seizoen en ben erg onder de indruk hoe de deken zich houdt.
Vorig jaar heeft mijn merrie, om onduidelijke reden, de deken af weten te krijgen. Twee van de drie buiksingels lagen er helemaal af, maar de stof was compleet intact. Ook de halsbevestiging was los gescheurd, maar ook hier was aan de stof niks te zien.

Met deze ervaring kan ik wel stellen dat de stof idd erg veel kan hebben.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:18

Ik heb nu ook de amigo bug rug vliegendeken, ben er tevreden over. Of hij goed sterk is kan ik nog niet zeggen, nog te weinig gebruikt.
Enige wat ik je kan afraden is de bucas buzz off, die heeft echt geen fijne pasvorm. Ben ik eigenlijk niet gewend van Bucas.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:38

Voor bokkers die zelf voor de keuze staan, een paar foto's van mijn nieuwe regendeken, de Amigo Mio, en van mijn nieuwe vliegendeken, de Amigo Bug Rug.

Regendeken:
Afbeelding
http://i149.photobucket.com/albums/s48/ ... G_4792.jpg
http://i149.photobucket.com/albums/s48/ ... G_4790.jpg

Vliegendeken:
Afbeelding
http://i149.photobucket.com/albums/s48/ ... G_4786.jpg
http://i149.photobucket.com/albums/s48/ ... G_4787.jpg
http://i149.photobucket.com/albums/s48/ ... G_4782.jpg
http://i149.photobucket.com/albums/s48/ ... G_4784.jpg
http://i149.photobucket.com/albums/s48/ ... G_4781.jpg
http://i149.photobucket.com/albums/s48/ ... G_4780.jpg

Bij het vliegendeken zit er behoorlijk wat 'reserve' onder de hals, maar ik ben toch niet van plan deze te gebruiken dus voor mij persoonlijk is dat niet echt een probleem.
Dat rekdingetje aan de staartflap is om de staart doorheen te halen zei een stalgenootje, zodat de boel niet wegwaait :D
Verder heb ik wat foto's gemaakt van de sluitingen vooraan en bij het vliegendeken ook van de buiksingels. Interessant om te melden misschien maar dit is het kortst dat ik de singels kan maken bij het vliegendeken. Dit kan misschien iets zijn om rekening mee te houden voor sommigen, al naargelang de bouw van je dier :)

Ik hoop dat dit nuttig is voor andere bokkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:30

Mag ik hier ook een hele blonde vraag stellen?

Ik heb de eczeemdekens nog steeds voor die 2 van mij (onverwoestbaar) maar ik vind het van die ongelofelijke zweetlappen voor die 2 zwarten, vooral dus als je ze juist nodig hebt met 30 graden en dazen seizoen.

Dus nu wilde ik eigenlijk voor 2 pagony's van divoza gaan omdat mij dit toch veel lichter en niet zo zweet materiaal lijkt. Maar ik twijfel of die ook echt de dazen tegenhouden?

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:47

Bedankt voor de reacties. Ik heb gisteren de Rambo protector besteld, dus die zal van de week wel binnen komen. :)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:49

ohjajoh6 schreef:

Ik heb de eczeemdekens nog steeds voor die 2 van mij (onverwoestbaar) maar ik vind het van die ongelofelijke zweetlappen voor die 2 zwarten, vooral dus als je ze juist nodig hebt met 30 graden en dazen seizoen.

Dus nu wilde ik eigenlijk voor 2 pagony's van divoza gaan omdat mij dit toch veel lichter en niet zo zweet materiaal lijkt. Maar ik twijfel of die ook echt de dazen tegenhouden?

Pagony zat op mijn pony voor geen meter.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:58

Hier ook de rambo protector met daaronder nu nog de waterdichte liner.. ideaal met regenachtig weer en toch te warm voor een regendeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:06

Hylkje schreef:
ohjajoh6 schreef:

Pagony zat op mijn pony voor geen meter.

Valt het klein of juist groot? Maar houden de "gewone" vliegendekens ook de dazen tegen net als de eczeemdekens? Mijn vraag is dus eigenlijk meer, is er nog wel verschil, tussen de 2 vliegendekens?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:36

Vraagje.Zou mijn blote ruin van 20 een regendeken op moeten.Normaal heeft hij dat wel.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:46

ohjajoh6 schreef:
Valt het klein of juist groot? Maar houden de "gewone" vliegendekens ook de dazen tegen net als de eczeemdekens? Mijn vraag is dus eigenlijk meer, is er nog wel verschil, tussen de 2 vliegendekens?

Heb je al eens gekeken of fedimax.de iets naar je zin heeft? Dat werkt hier perfect tegen de dazen. De maas is fijn genoeg. En zowel de vos met eczeem, als de bruine kunnen als het goed warm is wel hun warmte kwijt ermee.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:51

Britta31 schreef:
Vraagje.Zou mijn blote ruin van 20 een regendeken op moeten.Normaal heeft hij dat wel.

Je bedoelt omdat het nu zulk vies weer is ? Als je hem normaal met vies weer ook op hebt zou ik dat nu ook gewoon doen .
mijne staat nu ook met 0 grams buiten , heb van het weekend endurance wedstrijd gehad dus wil zijn spiertjes wat warm houden . Vanavond op stal gaat de deken weer af en blijft af :)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:40

XxSultanxX schreef:
Britta31 schreef:

Je bedoelt omdat het nu zulk vies weer is ? Als je hem normaal met vies weer ook op hebt zou ik dat nu ook gewoon doen .
mijne staat nu ook met 0 grams buiten , heb van het weekend endurance wedstrijd gehad dus wil zijn spiertjes wat warm houden . Vanavond op stal gaat de deken weer af en blijft af :)

Daarom vind ik de waterdichte liner van horseware onder de vliegendeken zo ideaal.. geen koude spieren