Ik heb ook altijd last met dekens kopen. Heb nu een Amigo xl big neck turnout 205 aangeschaft. De 215 past beter aan de voorkant, maar aan de achterkant lijkt de deken net een jurk. Om die reden toch gekozen voor de 205.
Gelukkig heb ik wel een vliegendeken die past, althans ik hoop dat hij deze nog past.
De Rambo original turnout lite (wel met v sluiting). De Rhino past hij super, de Rambo Protector ook, maar die turnout lite zat strak op zijn schoft en heeeel ruim om zijn buik. Zag er echt niet uit.
Vond het ook een 'ingewikkelde' deken met die nieuwe voorsluiting (extra flapje) en dat systeem met die kunststof dingen aan de singels. Ik vond de deken ook zwaarder dan de Rhino.
Ooow ja, dat nieuwe voorstuk idd. Zag er al een foto van. Persoonlijk vind ik het maar lelijk met zo'n flapje. Ik heb zelf ook een Original, de groene met zilveren bies, met de gewone v sluiting zonder flapje. De pasvorm daarvan is verder wel goed en sluit mooi aan. Wel vind ik dat de ruglijn erg recht is. Hierdoor is er een soort van loze ruimte tussen rug en deken. Snap je wat ik bedoel?
De Optimo en de Protector volgen de ruglijn van het paard veel mooier En vallen ook mooi om het lijf heen zeg maar.
Dat quick release systeem hebben ze, dacht ik, op meer outdoordekens. Ook mijn Optimo en Original zijn er mee uitgevoerd. Opzich wel een veilig idee dat mocht je paard blijven hangen met zijn been oid in de singels, het beugeltje breekt en daardoor de deken heel blijft en verwondingen aan benen mee zouden vallen.
Ja die vond ik ook echt irritant. Is ook niet nodig lijkt me, het klittenband blijft door de stevige stof toch al goed zitten. Ben juist wel blij dat je bij de horsewaredekens geen bilkoorden los hoeft te maken, echt een gedoe vind ik dat als dat dagelijks 2x terug komt en dan doen ze er nu weer een extra sluiting bij.
Veulen84
Geplaatst: 27-05-15 18:14
Kun je die plastic haakjes er niet afslopen en vervangen voor deze?
Dat heb ik inmiddels bij bijna al mijn dekens wel gedaan (Of als tussen stukje)