[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:57

Ja leek mij ook, daarom nu maar in gebruik gesteld! :D

Deni11

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 16:09

Alvast een vraag voor het najaar:

Ik ben van plan de amigo Hero combo medium te kopen van 200 g, met de afneembare hals dus.
Heeft iemand ervaring met deze deken?
En kan er een onderdeken van horseware onder?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:37

Deni11 schreef:
Alvast een vraag voor het najaar:

Ik ben van plan de amigo Hero combo medium te kopen van 200 g, met de afneembare hals dus.
Heeft iemand ervaring met deze deken?
En kan er een onderdeken van horseware onder?

Liners kunnen er onder maar niet aan de voorkant.
Ik zelf vind de deken erg slap, mijne was na 3 dagen total loss verklaard en vind de hals aansluiting niet fijn maar ik bem bucas fan haha

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:39

Ik heb de Hero light en dat is een fijne lichte deken, wel vrij kwetsbare buitenstof als er een keer een paard flink aan trekt.
Er zitten geen ringen voor liners aan.

Hmm tot nu toe best tevreden over de Rambo summer, in ieder geval is 'ie al beter geslaagd dan de Bucas sunshower, die hing na een dag bijna onder z'n buik zo scheef en zo strak getrokken voor...
Deze lag vanmiddag nog praktisch recht en trok niet eens heel strak aan de voorkant.
Blij mee! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 19:33

Aah dan kijk ik even verder

Hebben jullie ideeën over wat dan een goede +/- 200 gram deken met afneembare hals is?
En waar mijn onderdeken van horseware goed onderkan?

Het zou om ondermaats 135 tm max 137 gaan en boven lengte +/- 90 cm gaan

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 19:38

Ik vind het op zich wel fijne dekens hoor en ik heb stalgenootjes die er al jaren mee doen, ook de dikkere versie, ik doe met de dunne ook al wel een paar jaar.
Maar als je er sloopgrage paarden bij hebt lopen is de kans op scheuren wel aanwezig.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:41

Wie heeft er voor mij dé tip voor wat betreft een spray waarmee ik mijn 0-grams waterdichte dekens, na het wassen in eigen machine, weer waterdicht kan sprayen? Dan hoef ik alleen de dekens weg te brengen die te dik zijn en ik maar één seizoen per jaar gebruik.
In voor- en najaar gebruik ik de 0-grams, dus zou fijn zijn als ik die af en toe zelf kan wassen.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:06

Nouvel! Super! Zei ik toch :):) +:)+ ben ook heel blij mee!

Ik heb vandaag de Amigo bug rug maat 198 gepast maar ik vond m te groot! Te lang en Zelfs de schouderpartij was ruim zat.
Nu wil ik graag de 190 proberen. Wat een gedoe; retour nummer 2. Maar ik heb goede hoop dat de 190 goed is!

Ik heb ook de Amigo Hero light (ook maat 190, past goed)
Valt mij niets tegen hoor. Maar na een jaar of 2 is hij niet zo super waterdicht meer.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:14

alleirbag schreef:
Wie heeft er voor mij dé tip voor wat betreft een spray waarmee ik mijn 0-grams waterdichte dekens, na het wassen in eigen machine, weer waterdicht kan sprayen? Dan hoef ik alleen de dekens weg te brengen die te dik zijn en ik maar één seizoen per jaar gebruik.
In voor- en najaar gebruik ik de 0-grams, dus zou fijn zijn als ik die af en toe zelf kan wassen.

Waarom was je niet nog een keer na met waterdicht voor dekens? Daar zijn er best veel soorten van.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:01

Ik heb nog een vraagje over vliegendekens....

Maakt het nou qua pasvorm en draagcomfort nog veel uit of je er een van 20 of van 100 euro hebt?

Ik wil op vakantie voor alle zekerheid toch maar vliegendekens meenemen. Maar ik ben er nog steeds niet over uit hoe ik het ga doen.

Per paard 1 wat duurdere deken en daar dan ook gewoon mee rijden.

Of per paard een uitrijdeken en een normale deken beide van 2 tientjes.

Ik zal ze maar twee weken gebruiken en het zijn geen slopers, dus het gaat me meer om pasvorm dan om iets dat heel lang meegaat.

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:10

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:11

Gypsy, De kans bestaat dat die van 20 euro een stuk minder luchtig is en dus warmer. Ook zijn ze vaak stugger.

Niet een idee om wat kwaliteits dekens te kopen via marktplaats?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:14

PanamaD schreef:
Gypsy, De kans bestaat dat die van 20 euro een stuk minder luchtig is en dus warmer. Ook zijn ze vaak stugger.

Niet een idee om wat kwaliteits dekens te kopen via marktplaats?

Oh thx, ik heb zelf 0,0 verstand van dekens, hier heb ik wat aan!

Ja marktplaats misschien, ik moet alleen nog utvogelen wat goed zou vallen. Ik heb een heel breed paard (trekpaardkruising) en een hele smalle e pony (welsh).

Ik ga in mijn omgeving even kijken of ik dekens kan lenen van mensen om te passen, dan kan ik uitvogelen wat ik nodig heb.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:23

Afbeelding

De première deken. Trekt niet bij de borst. Schouder iets strak, maar valt me wel mee.
Heb deze dus opgelaten. Eens kijken hoe ie morgen erbij ligt

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 01:56

Veulen84 schreef:
alleirbag schreef:

Waarom was je niet nog een keer na met waterdicht voor dekens? Daar zijn er best veel soorten van.

Kun je me voorbeelden geven?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 07:10

Er lag 1 plas in de paddock. 1 plas. en mijn paard vond het nodig om erin te gaan liggen rollen en kwam dus met een soort kroketjas uit de weide ipv een vliegendeken :')

Ik heb de Rambo Sweet Itch nu voor de minder warme dagen (daar steken de dazen niet zo snel doorheen) en gewoon een goedkope voor de warme dagen... en ik weet ook weer waarom ik nooit goedkope koop, 2 dagen en hij was stuk :')

marshmellow schreef:
Iemand hier ervaring met de vliegendeken van Waldhausen?
https://www.mirandasruitersport.nl/a-45 ... -met-hals/

Mijn paard heeft een brede boeg dus helaas past niet elke deken goed.. En heb het liefst geen dure Bucas ofzo :o

Ik niet, maar volgens mij is dit dek bij de Welkoop/Boerenbond wel een stuk goedkoper..
Zebra:
https://www.welkoop.nl/winkel/dier/erfd ... it_1192064
Blauw:
https://www.welkoop.nl/winkel/dier/erfd ... uw_1208048

een stalgenootje heeft er 1 en die houdt zich volgens mij aardig goed.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:29

alleirbag schreef:
Veulen84 schreef:

Kun je me voorbeelden geven?

Ik verkoop zelf nikwax. Maar bucas heeft bv zijn eigen middel.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:52

Nessa schreef:
[ [url=m/WCunby.jpg]Afbeelding[/url] ]

De première deken. Trekt niet bij de borst. Schouder iets strak, maar valt me wel mee.

Ik ben benieuwd hoe deze bij jou houdt Nessa!

Je tipte mij ook de Rambo, volgens mij is die al eerder getipt voor mijn paard. Alleen de prijzen houden mij vooralsnog tegen, goeiendag :$ Maar misschien moet ik er maar gewoon aan. Alleen ja, welke neem je dan?
Ik zag de Rambo Fly Buster en Rambo Fly protector, ik weet nog niet zo goed wat nou het verschil is met deze dekens.. Is iemand daar bekend mee?
De rambo summer series, lijkt me ideaal, maar wat minder praktisch bij hogere temperaturen.
Dan heb je nog de Rambo eczeem-dekens. Staat er een voor niet teveel op marktplaats, de sweet itch hoody. Maar zijn die ook fijn te gebruiken als vliegendekens?

Dan nog de maat, welke neem je dan? Mijn paard heeft een korte rug, een 190 (6.3) is in principe qua rug lang zat, maar lever je dan niet veel in bij de schouders? Of valt dat mee?
Sorry, echt veel vragen :=

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:54

__elise__ schreef:
Nessa schreef:
[ [url=m/WCunby.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben benieuwd hoe deze bij jou houdt Nessa!

Je tipte mij ook de Rambo, volgens mij is die al eerder getipt voor mijn paard. Alleen de prijzen houden mij vooralsnog tegen, goeiendag :$ Maar misschien moet ik er maar gewoon aan. Alleen ja, welke neem je dan?
Ik zag de Rambo Fly Buster en Rambo Fly protector, ik weet nog niet zo goed wat nou het verschil is met deze dekens.. Is iemand daar bekend mee?
De rambo summer series, lijkt me ideaal, maar wat minder praktisch bij hogere temperaturen.
Dan heb je nog de Rambo eczeem-dekens. Staat er een voor niet teveel op marktplaats, de sweet itch hoody. Maar zijn die ook fijn te gebruiken als vliegendekens?

Dan nog de maat, welke neem je dan? Mijn paard heeft een korte rug, een 190 (6.3) is in principe qua rug lang zat, maar lever je dan niet veel in bij de schouders? Of valt dat mee?
Sorry, echt veel vragen :=

Ik gebruik de sweet itch omdat mijn paard erg gevoelig is voor insecten beten.. alleen als het erg warm is zwemt hij erin en dan is ie net even te warm. Fly protector kopen bij divoza met 25 procent korting?

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:37

De deken is helaas niet meer in de aanbieding bij divoza, net een paar daagjes te laat :( Haar maat is ook niet meer verkrijgbaar bij Divoza..

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:22

Weet iemand of de onderdeken van de summier series ook past onder de fly buster ?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:17

Ik heb twee dekens mogen lenen om te passen! De rambo sweet itch.

In 195:
Afbeelding

Op zich oké, maar trok bij de schouder. Te smal bij de borst imo.

De 215:
Afbeelding

Oké iets meer soepjurk effect maar wel meer ruimte bij de schouder.

Wat denken jullie? 215 aanhouden?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:21

Misschien de 205 als tussen maat?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:34

Dan zou ik ook 205 proberen inderdaad

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 18:06

Ja mischien, of een merk met meer ruimte bij de schouders, want zelfs de 215 zat maar net los genoeg naar mijn zin.