[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:43

PoekieX schreef:
wanneer gebruik je een halsdeken? En waarvoor?

Het ligt er aan wat voor halsdeken. Met vulling voor de winter als je paard geschoren is of een halsdeken voor aan je vliegendeken tegen de vliegen in de zomer.

maatje31: Ik gebruik ook de fly rug liner, fijne deken voor onder de vliegendeken. Heb hem onder mijn RSIH of onder de Bug Buster.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:43

Heeft er iemand ervaringen met de weatherbeeta vliegendekens.

Ik heb een witte merrie die verbrand en het heel snel veel te warm heeft in dat de zon schijnt. En kan niet tegen de vliegjes. Gooit zich op de grond om zich te rollen. Nu was ik aan het denken om een WB sweet-itch te bestellen voor haar. Of raden jullie iets anders aan

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:55

Vandaag een Rhino wug lite gehaald voor mij pony, helaas net iets aan de ruime kant.
Wat vinden jullie? Ben bang dat 175 te klein is omdat je dan al naar de pony versie gaat, maar deze misschien gaan trekken bij de schouder

Van amigo heeft ze wel altijd 183.

Afbeelding

Afbeelding

Starbreeze

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:00

Ik vind 'm mooi zitten hoor :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:01

zal hem neit kleiner doen. zit prima

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:13

Op de foto's mischien minder te zien, hij hangt wel echt iets over de kont heen. Ik denk dat ik het maar gewoon probeer, bedankt.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:18

Ik heb mijn bucas buzz Off toch maar geruild voor 195 hij zit beter als de 205, maar nog steeds zit het gespje van de buikflap vrij dicht bij zijn lies, ik denk dat het dan zo hoort want de buikflap eindigt net een paar cm voor zijn pielemuis :+ nu maar hopen dat hij geen plekjes van die gespjes krijg.

Heeft er misschien iemand een foto van hoe de buikflap bij jullie zit ? Ik ben echt benieuwd naar ervaringen van anderen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:19

PoekieX schreef:
wanneer gebruik je een halsdeken? En waarvoor?

Mijn paard gaat in de winter in zijn blootje, dus dan een halsdeken. Ik heb er 1 van 100 grams, 1 van 200 grams en een deken van 300 grams met hals.

En in de zomer met de vliegen. Mijn paard wordt anders gek van de vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:22

Jonnekee schreef:
Ik heb mijn bucas buzz Off toch maar geruild voor 195 hij zit beter als de 205, maar nog steeds zit het gespje van de buikflap vrij dicht bij zijn lies, ik denk dat het dan zo hoort want de buikflap eindigt net een paar cm voor zijn pielemuis :+ nu maar hopen dat hij geen plekjes van die gespjes krijg.

Heeft er misschien iemand een foto van hoe de buikflap bij jullie zit ? Ik ben echt benieuwd naar ervaringen van anderen.

Dat hoort zo :) paard krijgt daar geen plekjes van hoor mijn paard draagt hem al een paar maanden.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:29

Jonnekee schreef:

Ik heb er vandaag een gekocht via marktplaats voor weinig *\o/* ben benieuwd of hij op mijn Fries goed ligt. Op mijn andere stal kregen er 2 wel plekjes van die clipjes maar meer paarden die nergens last van hadden

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:36

ingaa schreef:
Vandaag een Rhino wug lite gehaald voor mij pony, helaas net iets aan de ruime kant.
Wat vinden jullie? Ben bang dat 175 te klein is omdat je dan al naar de pony versie gaat, maar deze misschien gaan trekken bij de schouder

Van amigo heeft ze wel altijd 183.

[ [url=m/ZxX4bI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/T5qN3Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

als 'ie voor maar goed zit en niet te ruim is, dan is wat lang achter niet erg is mij eens verteld...

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:45

Bij mijn paard steekt hij ook wat uit (Rhino original) maar ligt echt super! Geen schuurplekken oid.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:51

Yvank_ schreef:
Jonnekee schreef:

Dat hoort zo :) paard krijgt daar geen plekjes van hoor mijn paard draagt hem al een paar maanden.

Oke dat is mooi want Ik heb een schimmel met een gevoelig huidje :Y) heb je toevallig een foto van hoe de buikflap bij jou paard zit :)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 23:59

Iemand al ervaringen met de Amigo three in one vamoose of de Amigo bug booster all in one vamoose?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:03

Je moet goed opletten dat de klipjes met dat dingetje waarmee je ze open doet naar de buitenkant zitten. Snap je wat ik bedoel? Mijn paard krijgt anders wel wondjes (ook van de bilriemen), als ze goed zitten heeft ze nergens last van.

Ik had eigenlijk voor dit jaar de Rambo Sweet Itch Hoody, maar paard krijgt er schuurplekken van :( Heb nu de Bucas Zebra maar gerepareerd..

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:14

Er vroeg nog iemand om foto's van de buikflap :
Afbeelding

Hij trekt wel gauw wat scheef! Misschien laat ik er nog wel buiksingels aan zetten!

Ohh en die plastic klipjes zijn hopenloos! Krijg daar zulke zere vingers van!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:15

Bij mij hangt ie inderdaad ook zo.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:20

Die heeft dan weinig nut zo of vergis ik me?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:23

Ja, lijkt mij ook :') Bij de andere paarden hangt ie gewoon tegen de buik. Denk dat dat eigenlijk de bedoeling is.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:29

Dat is denk ik het nadeel van het feit dat hij niet verstelbaar is, een van de hoofdredenen dat ik voor de Amigo ben gegaan uiteindelijk en niet voor de Bucas. Toevallig bleek iemand op stal een Bucas te hebben (wel met hals maar dat maakte voor het algemene zicht niet uit) en heb ik hem daar even wat beter kunnen bekijken. Mijn merrie verandert teveel in buikomvang gedurende de zomer en gezien ze onlangs met haar benen in de bilkoorden gehangen heeft probeer ik alle laaghangende dingen aan mijn dekens nu te vermijden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:32

Ja, snap ik. Ik wil eigenlijk ook een andere, maar ik heb zo'n fijn paard die perse Bucas lijkt te willen.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:50

Die paarden van tegenwoordig ook :P Almaar eisen stellen! Hoewel ik mijne nu toch ook niet meer zo snel met iets anders dan Horseware zal zetten. Het zijn de eerste dekens die eens echt beter passen en niet altijd zo hard spannen rond die borst, hoewel ik de 2 die ik nu besteld heb nog moet afwachten natuurlijk.

Ik kan altijd foto's neerzetten hier zodat anderen ook een beeld hebben trouwens :) Lijkt me wel nuttig.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:44

Nies_ schreef:
Ja, lijkt mij ook :') Bij de andere paarden hangt ie gewoon tegen de buik. Denk dat dat eigenlijk de bedoeling is.

Bij mij sluit de buikflap wel heel mooi om de buik heen alleen de gespjes zitten gewoon dicht bij de lies de tijd zal het leren of hij er plekjes van krijgt. :j

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:58

Foto's van het buikgedeelte van de Protector, hopelijk is het zo duidelijk genoeg? In het midden is dus een spleet open.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:33

de fly buster heeft langere buikflappen