Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
baudyh schreef:ja ik heb ervaring met nika dekens met vaste hals.De 400 gram. Top. Op stal sla ik de hals gewoon terug en buiten doe ik hem dicht. Ook de fleece met hals is fijn.
simodi schreef:Volgens mij moet je paard ook niet warm aanvoelen onder de deken, maar normale lichaamstemperatuur.
De deken zorgt dat hij niet afkoelt, maar je moet je paard niet opwarmen, dus niet zoals jijzelf onder je dekbed (althans ongeschoren paarden). Ze hebben immers ook zelf nog vacht!
gossa4ever schreef:simodi schreef:Volgens mij moet je paard ook niet warm aanvoelen onder de deken, maar normale lichaamstemperatuur.
De deken zorgt dat hij niet afkoelt, maar je moet je paard niet opwarmen, dus niet zoals jijzelf onder je dekbed (althans ongeschoren paarden). Ze hebben immers ook zelf nog vacht!
dat ben ik niet met je eens, als mijn merrie niet lekker warm aanvoelt onder dr deken dan staat ze te rillen, dus die moet gewoon lekker aan voelen en met de ruin is het precies het zelfde verhaal! dus mijn mening is dat dat echt verschilt per paard, en mijn paarden (en vooral mijn merrie) zitten zo dun in de vacht, en maken beide totaal geen vacht aan