Ik heb horseware voor de dikke dekens, nu ligt er een 200gr outdoor op van Qhp en ik ben er ook tevreden over! Niet dat je er zo lang mee doet als met een horseware, maar prijs/kwaliteit leuke dekens!
Heeft er iemand een losse hals bij zn deken? Zo ja welke en wat is je ervaring hiermee. Wil er namelijk ook een aanschaffen, alleen weet niet wat voor een (de manen moeten ook heel blijven!)
Nies_
Geplaatst: 01-11-12 22:04
Ik heb een losse hals erbij Manen blijven heel
Gewoon van Bucas. Binnenkant is helemaal glad/nylon. Als t heel koud is deel ik de manen gewoon over twee kanten ipv vlechtjes en dan is dat warm.
just_kiki
Geplaatst: 01-11-12 22:06
hier ook hals, maar gebruik ik niet meer (nylon/gladde stof) alles kapot vorig jaar
Nies_
Geplaatst: 01-11-12 22:08
Welk merk dan? Bij mij blijft altijd alles heel. Valt eigenlijk zelfs minder uit dan zonder hals.
de manen schuren onder de deken altijd wel een beetje weg ja daar onkom je niet aan met een deken
Nouvel
Geplaatst: 01-11-12 22:57
Ik heb mijn lange manen merrie voor het eerst een wug op, kijken hoe dat met 'r manen gaat... tot nu toe goed, manen mooi glad er onder en nog niks geschuurd...
twijfelde vandaag of ze onder de 200 grams wel warm genoeg zou staan, maar ze voelde prima aan vanavond, dus lekker zo gelaten!
ik had de mijne al oder een 300 gram staan omdat ik niet wil dat hij zo een mega vacht krijgt.Wat hij dus wel krijgt.Vandaag heb ik een onderdeken van 200 gram en daar een 200 gram deken overheen.Net even wezen kijken en hij heeft het niet te warm.Prima dus.Maar het zal wel scheren worden denk ik.
Nouvel
Geplaatst: 02-11-12 00:11
maar als je er nu met een dikke vacht al 400 gram op heb liggen, wat doe je er dan straks op als je geschoren hebt? kun je 'm dan niet beter nu wat dunner zetten en weer dikker als 'ie geschoren is?
lisenpip
Geplaatst: 02-11-12 00:15
mijn shet heb ik een maand geleden geschoren en staat met een 200 grams op al een maand maar wel geschoren. de dagen dat het overdag echt warm is met zon gaat hij natuurlijk af, als het vrij mooi tempratuur is maar zit regen in de licht krijg hij alleen zijn regen deken om. en s'avonds gewoon zijn winter deken
Ik had een weatherbeeta wug.. Heb hem er vandaag afgehaald want hij is dus niet meer goed waterdicht.. Heb daar echt de balen van.. Nu staal ze onder bucas smartex rain en een onderdeken eronder..
Paardlief staat lekker onder haar 300 grams regendeken met hals.
simongek
Geplaatst: 02-11-12 08:35
Jooliieen schreef:
Mijne staat nu ook onder een 300 gram. Mag ik misschien vragen wat voor merk dekens jullie in winterdeken hebben?
simon staat onder een amigo heavy met gevoerde hals. Is het nu het tweede seizoen en ben er super blij mee. Daaroverheen een eskadron stable. Is ook een heerlijke warme deken met goede pasvorm.
Heb ook een 300 grams liner. blijft super liggen maar ben niet tevreden over de warmte. Paard heeft het gewoon koud met dat ding op terwijl het 300 grams moet zijn. staldeken van dezelfde dikte opgegooid en dat werkte vorig jaar prima. ligt dus werkeloos in de kast.
dan heeft hij nog vaak een Weatherbeeta fusion op met buikflap. vindt ik ook een fijne deken alleen de voorkant sluit minder mooi als rambo en amigo omdat de rand de hele tijd omklapt en dan ligt de deken minder mooi.
Ik gebruik ook nog vaak een BR winterdeken als onderdeken en die werkt ook prima. Is alleen geen gladde nylon binnenvoering dus gebruik ik niet rechtstreeks op zijn lijf want anders zijn zijn schouders kaal.
Ik wil dit jaar voor het eerst mijn pony gaan scheren, maar heb dus nog geen dekens, op 1 dikke waterdichte winterdeken na, maar daar is het nu nog niet koud genoeg voor. Wie kan mij vertellen welke dekens een must zijn voordat k mn pony ga scheren?
Losse hals werken wij niet mee, blijft toch nooit zo mooi liggen.
Om de manen heel te houden is het belangrijk naar de voering te kijken dus een gladde voering i.p.v. fleece. De WB, Rambo (Horseware) Masta hebben fijne halsdekens.
Love_shyboy zou toch al beginnen met dekens als je wilt gaan scheren en niet meer te lang wachten. Als paard overdag buiten staat is een goede waterdichte deken van belang en verder stapelen met dekens dat is warmer. Je kan beter een 200 en 300 grams op doen, dan enkel 500 grams stapelen werkt issolerend en dus warmer. Zorg wel voor voldoende grams voor als het echt koud word. Wij werken enkel met halsdekens zodra de paarden geschoren zijn dit omdat onze paarden overdag ook in het land staan ongeacht het weer.
Ik had al eerder met dekens willen beginnen ja, maar geen geld voor dekens, en mams wil alleen betalen voor haar paard omdat die in de sport word uitgebracht... Maar vorrige week een jumpcross gereden en na een kwartier kon k amper nog rijden, het zweet droop eraf, dus als ik serieus verder wil trainen om in januari te kunnen starten zal k wel moeten scheren/dekens op doen...
Ponylief staat overdag op de paddock, denk 5/6uurtjes per dag, en verder gewoon op stal, is voorheen nooit geschoren of onder de dekens gestaan, wel gewoon gewend aan fleecedeken etc... Dus nu moet k gewoon kijken voor een 200 en 300gr deken? Mocht het echt koud worden heb k al een 100%waterdichte 500gr deken liggen, overgenomen van vrienden.
klopt... Weet iemand hier toevallig nog een 2e hands 300gr deken tekoop, maat 175? Wil voor volgend weekend nog proberen te scheren, heb dan oefen dressuuur...