[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:36

Hier is het nu 14 graden en afentoe net niet helemaal droog (iniminie miezer). En ze staat beschut tegen de wind, dus dat durf ik wel aan. M'n ouders hebben de deken er trouwens pas net afgehaald hoor, gelukkig maar want vanochtend was het wel dramatisch qua regen.

Echt een ingewikkelde dag wbt het weer

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:55

Nu het er toch over gaat, heeft er hier iemand specifiek ervaring met wassen van Bucas dekens bij EJ?

Ik wil ze graag laten wassen nu mijn oudje zonder staat en ik ze een tijdje niet hoef te gebruiken, alleen zoveel wasserijen wassen Bucas verkeerd... Zelfs een keer een gewassen Bucas van iemand overgenomen waarvan ik bij aankomst van de deken zag dat hij dus te heet gewassen was en de coating aan de onderzijde compleet weggebrand was. Daar zijn ze veel te duur voor :=

Of anders positieve ervaring met wasserijen en Bucas dekens? Het liefst thuis ophalen of op meerdere locaties in het land brengen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:34

Hier inderdaad ook 100 gram nog op. Twijfelde erg, maar dacht werk toch thuis dus mocht het te warm worden kan ik altijd nog wisselen. Maar met de wind en de regen houd ik hem lekker op. Zou vanmiddag ook nog meer gaan waaien. Wat een weer..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:37

Hier ook alleen nog maar regen vanaf vanmorgen maar het is niet koud. M’n eigen die geschoren is staat onder 150 met 0 hals en de rest onder 0 gram.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:41

November108 schreef:
Nu het er toch over gaat, heeft er hier iemand specifiek ervaring met wassen van Bucas dekens bij EJ?

Ik wil ze graag laten wassen nu mijn oudje zonder staat en ik ze een tijdje niet hoef te gebruiken, alleen zoveel wasserijen wassen Bucas verkeerd... Zelfs een keer een gewassen Bucas van iemand overgenomen waarvan ik bij aankomst van de deken zag dat hij dus te heet gewassen was en de coating aan de onderzijde compleet weggebrand was. Daar zijn ze veel te duur voor :=

Of anders positieve ervaring met wasserijen en Bucas dekens? Het liefst thuis ophalen of op meerdere locaties in het land brengen.

De o grams regen deken was ik altijd zelf met wasmiddel van burcas. De dikke winterdekens breng ik weg om te wassen niet impregneren en die is al 5jaar waterdicht iseen wheaterbeta regendeken begint nu na 4 jaar iets te lekken (die word ook vaker gewassen 2x per jaar dus die moet ik inspuiten nu en das maar gewoon een premiere

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:27

Hier ook onder 100 gram. Het is nog geen minuut droog geweest vandaag en het waait hard.

Weatherbeeta (be)valt beter dan Horseware bij mijn pony. De Freestyle is het fijnste model dat ik heb maar wordt helaas niet meer gemaakt. ComFiTec Premier is ook een fijn model.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:50

Hier is nu oprecht stralende zon *\o/*

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:12

November108 schreef:

Zou het even vragen bij EJ. Er is idd speciale optie om Bucas dekens te laten wassen.
https://www.ej.nl/service/service-verhuur/

Dan blijft de garantie van de Bucas deken actief. Dus dan denk ik dat het best ok is om daar te wassen en aan te geven dat je de Bucas was optie wilt.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:58

Ik heb de deken nu wel afgelaten voor vannacht. Het koelt maar tot 13 graden af. Morgen einde van de dag krijgt ze m weer op..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:04

Ik kom even binnen vallen met een vraag :o ik heb een horseware liner en een (oudere) amigo deken met liner systeem, naar dit past allemaal niet mooi op elkaar. Ook de Rambo AirMax ligt er niet goed onder.
Nu is de outdoor deken op zich wel aan vervanging toe en wil ik het liefst een deken waar beide liners goed onder liggen. Waar moet ik naar kijken?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:05

J0anieke schreef:
Ik heb de deken nu wel afgelaten voor vannacht. Het koelt maar tot 13 graden af. Morgen einde van de dag krijgt ze m weer op..

Hmm ja ik twijfel ook inderdaad. Morgen wordt het nog best oke weer. paar spatjes regen maar niet veel.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:08

ik laat m ook af, 16 gr vannacht hier..

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:13

Ik heb een nul grams opgedaan en opgelaten.. T waait hier heel hard en t ze is afgevallen door 2 losse kiezen, aan iedere kant 1. Ze heeft nu echt een senioren gebit ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:16

Hier de ongevoerde dekens op nu, ik kijk even voor de nacht binnen, misschien de katoenen zomerdekens maar als dit te warm is.
Wat een raar lastig weer met die hoge temp en die harde wind.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:17

Ja dan doe ik het ook mar. Zag dat het morgen pas aan het einde van de middag hooguit wat gaat regenen en tegen de avond gaan ze weer naar binnen dus dat moet prima kunnen. En dan kan hij lekker morgen ook weer even rollen in de paddock.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:33

Hier toch dekentje voor de nacht. Mijne staan buiten. Morgen ochtend gaan ze af voor de dat. Vandaag opgelaten ivm de vele regen vanmorgen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:34

HorseTimeXL schreef:
Ja dan doe ik het ook mar. Zag dat het morgen pas aan het einde van de middag hooguit wat gaat regenen en tegen de avond gaan ze weer naar binnen dus dat moet prima kunnen. En dan kan hij lekker morgen ook weer even rollen in de paddock.

Het was ook best warm op stal ondanks de wind die er door heen ging dus lekker zn deken af. Hij ging meteen lekker weer even jeuken. En morgen lijkt het hier volgens de app toch wel zonnig te worden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:39

Hier warm in de stal, ongeschoren onder katoenen zomerdekentje gezet en geschoren onder ongevoerde regendeken gehouden.
Straks nog even voelen.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:45

Ik twijfel ook... Hij is geschoren maar blijft wel nog buiten vannacht. Gewoon regendekentje voldoende of toch nog een laagje eronder. Inderdaad erg lastig weer

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:48

Maartje_M schreef:
Ik kom even binnen vallen met een vraag :o ik heb een horseware liner en een (oudere) amigo deken met liner systeem, naar dit past allemaal niet mooi op elkaar. Ook de Rambo AirMax ligt er niet goed onder.
Nu is de outdoor deken op zich wel aan vervanging toe en wil ik het liefst een deken waar beide liners goed onder liggen. Waar moet ik naar kijken?

Ik dacht dat die liners uitwisselbaar waren, zijn ze wel dezelfde maat als de Amigo ?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:00

Mevrouw staat nog even zonder deken. Paar weidegenootjes hadden wel last van wat natte plekken. :=

Vandaag de tweedehands deken binnen gekregen. Bruin met roze. <3 Morgen even wegbrengen om te laten wassen/impregneren.

Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:03

Hier ook bloot gelaten, ze heeft overdag zelfs zonder deken nog gezweet. En gerold en uitgebreid gekroeld aan dr vachtje te zien :P puur genieten. Ze was ook in een heel speelse bui, helemaal happy hahaah

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:31

Hier ook hoor, ik kwam vanochtend op stal terwijl het al een tijd flink regende, maar bijna alles stond gewoon buiten, maar 3 paarden in de hal.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:43

Sosha schreef:
Maartje_M schreef:

Ik dacht dat die liners uitwisselbaar waren, zijn ze wel dezelfde maat als de Amigo ?

Dat dacht ik dus ook, maar ze passen niet mooi aan de haken van de amigo deken. Die zitten niet op dezelfde afstand als de liner. Dekens zijn wel allemaal dezelfde maat

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:47

Heb je niet een Amigo Hero waar alleen ringen voor een hals aan zitten?