[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:24

Ik heb m'n paard net de amigo bug wug opgedaan, wel de hals afgelaten.
Ik denk dat jouw paard die ook past! Mooie aansluitende deken.
Ik heb de foto eerder geplaatst geloof ik, maar daarop kun je de deken wel goed zien!

Afbeelding

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:54

Hoi! :)
Ik heb een vraagje, mijn pony krijgt allemaal vliegenbeten/bultjes op haar hals.
Ik ben dus opzoek naar een vliegendeken met hals, alleen wil ik niet dat haar manen helemaal afgeschuurd worden door de hals..

Welke deken raden jullie mij aan?
Zelf dacht ik aan deze:
http://www.divoza.com/collectie/paard/d ... hoody.html

of deze:
http://www.ej.nl/paard/dekens-toebehore ... _2301.html

Heeft iemand ervaringen met deze dekens of andere dekens die geschikt zouden kunnen zijn?

Edit: Manen zitten meestal in vlechten.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:58

Bedankt voor de foto's Danique07! Dit geeft toch al een beetje een beeld inderdaad. Heb jij 'de juiste maat' voor je paard gekocht of eentje kleiner? Ik las ook al dat blijkbaar ook van Horseware de vliegendekens wat ruimer vallen dan de gewone outdoors (veel merken lijken hier last van te hebben, bizar gedoe..) dus moest ik toch voor de Amigo kiezen is dat wel een belangrijk puntje natuurlijk :)

Ook een ander vraagje over de Bucas Buzz-off, zit de sluiting vooraan op de borst tegen het paard aan? Ik zie er wel een lapje overheen maar niet echt een lapje eronder. Wij hebben namelijk een EJ-vliegendeken gehad waarbij dit ook zo was en mijn merrie verloor al haar haar hierdoor (mede de reden dat dit dus niet werkte).

Bedankt trouwens voor de antwoorden tot nu toe!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:27

xHaithi schreef:
Bedankt voor de foto's Danique07! Dit geeft toch al een beetje een beeld inderdaad. Heb jij 'de juiste maat' voor je paard gekocht of eentje kleiner? Ik las ook al dat blijkbaar ook van Horseware de vliegendekens wat ruimer vallen dan de gewone outdoors (veel merken lijken hier last van te hebben, bizar gedoe..) dus moest ik toch voor de Amigo kiezen is dat wel een belangrijk puntje natuurlijk :)

Ook een ander vraagje over de Bucas Buzz-off, zit de sluiting vooraan op de borst tegen het paard aan? Ik zie er wel een lapje overheen maar niet echt een lapje eronder. Wij hebben namelijk een EJ-vliegendeken gehad waarbij dit ook zo was en mijn merrie verloor al haar haar hierdoor (mede de reden dat dit dus niet werkte).

Bedankt trouwens voor de antwoorden tot nu toe!

Ik heb van de rhino turnout plus, en de liners maat 191. De amigo regendeken en bug wug van amigo op de foto zijn ook beide 191.
Voor mijn gevoel zat er helemaal geen verschil in de maten! Ik stuur je nog even een pb voor een goede site!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:10

NinkeG schreef:
Hoi! :)
Ik heb een vraagje, mijn pony krijgt allemaal vliegenbeten/bultjes op haar hals.
Ik ben dus opzoek naar een vliegendeken met hals, alleen wil ik niet dat haar manen helemaal afgeschuurd worden door de hals..

Welke deken raden jullie mij aan?
Zelf dacht ik aan deze:
http://www.divoza.com/collectie/paard/d ... hoody.html

of deze:
http://www.ej.nl/paard/dekens-toebehore ... _2301.html

Heeft iemand ervaringen met deze dekens of andere dekens die geschikt zouden kunnen zijn?

Edit: Manen zitten meestal in vlechten.

De bovenste heb ik. Nu mijn tweede inmiddels en ben er erg tevreden over.De ej deken ken ik niet maar wel positieve berichten over gehoord.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:17

Ik heb niet precies die van EJ, maar ik heb een andere van EJ. Ze zitten erg fijn en blijven lang goed! Mijn pony heeft de EJ flycooler, en die past haar goed!

Mijn paard heeft de Amigo Bug Wug, en past hem goed. Misschien bij de buik iets te lang, maar daar heeft ie geen last van.

DromenLies

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:10

Ik ga mijn Amigo Bravo juist verkopen. Ligt helaas toch niet goed. Heb een Rambo besteld in de hoop dat die beter ligt. Voor de geïnteresseerden, zie mijn advertenties.

KirstenTinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:16

heee, ik heb nu voor het eerst mijn pony geschoren en nu beetje in de knoop met temperaturen en grams. Nu word het aankomende nacht 13 graden, hoeveel gram zouden jullie aanraden? ze staat in een stal met uitloop

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:38

KirstenTinka schreef:
heee, ik heb nu voor het eerst mijn pony geschoren en nu beetje in de knoop met temperaturen en grams. Nu word het aankomende nacht 13 graden, hoeveel gram zouden jullie aanraden? ze staat in een stal met uitloop

Lekker zonder deken of met vliegedeken op *\o/*

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:18

woensdagnacht wordt het 5 graden.... zijn er mensen die voor dat ene nachtjes nog even een dekentje op doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:31

Nee hoor hier al bijna een maand zonder deken. Kunnen ze prima hebben, in de zomer is het ook wel eens wat kouder :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:34

Ik wissel ook niet meer. Heb een vliegendeken opliggen en ik denk dat ze het wel een paar uurtjes redt als het wat kouder is :)

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:56

Ik doe ook niet meer aan dekens! Ja als het langdurig blijf regenen gaat die op.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 02:43

Hier al een tijdje bloot en dat blijft ook zo.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 03:46

DromenLies schreef:
woensdagnacht wordt het 5 graden.... zijn er mensen die voor dat ene nachtjes nog even een dekentje op doen?

Dan gaat hier de ongevoerde regendeken op.

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 06:41

Oke, dankjulliewel!
Hier staan ze ook al lang zonder deken :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 07:22

Ik kijk woensdagavond wel even hoe de voorspellingen dan zijn en wat ik doe...

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:06

Hier blijven ze bloot, nu ik met een gebroken been zit kan ik echt niet zelf dekens gaan op en af doen, en ben al heel blij dat mijn vriend dagelijks voor het eten wilt zorgen.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:38

Iemand hier ervaring met dekens van QHP? Ik heb normaal gesproken altijd Pagony maat 185 op mijn pony liggen en dat ligt goed. Ik heb nu de kans om een QHP deken maat 185 over te nemen en ben benieuwd hoe deze dekens vallen.

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:46

Ik vind Qhp hele fijne dekens! Liggen bij mijn paard en pony heel goed

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:47

Mijn QHP valt goed! Schuift niet en blijft goed zitten.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:02

Vraagje..

Mijn paard stond al een aantal weken zonder deken. Nu zijn ze zondag voor het eerst snachts buiten gebleven. Toen heb ik toch maar voor de nachten regendekentje op gedaan.
Nu wil ik daar eigenlijk vanaf, hij is nu hopelijk wat gewend aan de 'kou' snachts. Maar dan gaat het vanaf het weekend weer veel regenen. Kan ik dan beter toch snachts de deken om houden, of nu snel een paar nachten zonder deken vast laten wennen zodat hij ook met regen zonder kan staan? (Overdag heeft hij wel zonder deken gestaan in de regen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:04

Hebben ze een schuilstal?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:59

Iemand nog interesse in een amigo aussie allrounder maat 6.6? Graag even een pbtje
Laatst bijgewerkt door JenniferU op 14-05-15 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:00

Pb :)