Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

wendyke schreef:ik heb de mijne nu net onder een o grams regendeken staan met daarover heen een 200 grams regendeken ik vind het erg lastig nu zo met de dekens aan komende week gaat het wat vriezen zeggen ze dan leg ik er mooi een 300 grams op denk ik

BrittKitt schreef:Het ademend vermogen wordt er behoorlijk door tegengewerkt, dus denk dat het best warmer zal zijn, maar niet op de goede manier.
Beetje alsof je een plastic zak over je jas aantrekt zeg maar.

Eline_Fergie schreef:De mijne staat nog steeds onder haar nul grams regendeken. Heeft wel effect op de warmte. Mijn merrie zit niet dik in haar vacht. Daarbij kan ze haar energie lekker steken in andere dingen dan warm blijven. En dat is duidelijk te merken, ze heeft veel energie en looplust en heeft er nog nooit zo goed bijgestaan als nu!![]()
Als de temperatuur overdag ook niet boven de 10 graden uitkomt, gaat haar 200 grams deken om met daarover haar regendeken.
Weet ook niet zo goed hoe ik dat moet doen, 's ochtends en 's avonds van deken wisselen is geen optie in mijn geval jammer genoeg. Sjuimpje schreef:Ik vraag mij af wat de meeste hier als referentiekader hebben, op de stallen waar ik gestaan/gewerkt/meegelopen heb was het niet meer als normaal om minimaal twee 300 grams dekens op te doen en als het nog wat kouder werd vaak drie stuks.
BrittKitt schreef:Dat probleem heb ik dus andersom, aangezien mijn pony altijd buitenstaat.. Of ze heeft het overdag wat warm en 's nachts prima op temperatuur, of ze heeft het overdag prettig en 's nachts koud ben ik dan bangWeet ook niet zo goed hoe ik dat moet doen, 's ochtends en 's avonds van deken wisselen is geen optie in mijn geval jammer genoeg.

BrittKitt schreef:Wat voor binnenvoering heb je in je deken?
Ik heb een deken met gewoon katoen, maar dat was een hele zware deken dus daar droogde ze idd ook niet onder op. Heb ook een deken met een gladde binnenvoering, ja dat werkt ook niet als ze bezweet zijn natuurlijk
Maar heb nu pas een deken gekocht met dezelfde binnenvoering als een ankydekje, van dat zwart met die gaatjes en dát werkt wel prima, omdat de deken ook goed ademt kan dat dus worden opgenomen en heeft ze er niet zoveel last van.