San staat nu met de ongevoerde regendeken. Het weekend 's nachts nog de 200grams, maar nu houdt ze de regendeken 's nachts op. Overdag in de middag staat ze een paar uurtjes zonder.
Ik heb de deken er vandaag ook afgehaald. Het was een 200 grams, maar hij heeft het gewoon veel te warm. Laatst was het ook zo warm en had ik de 0 grams opgedaan en daar had hij het ook te warm onder. Dus nu maar lekker zonder. Hij staat 's nachts in een binnenstal, dus geen wind en overdag in het zonnetje. Nu laat ik hem ook af, of het moet echt gaan vriezen.
Mijn paard staat overdag zonder deken (ook in de paddock e.d.) en s'avonds met een (in geloof) 300 grams (heb de deken gekregen.. weet het dus niet precies... )
de mijne heeft ´s nachts nog een 200 grams op, het heeft afgelopen nacht aan de grond nog gevroren. Overdag afhankelijk van het weer een ongevoerde regendeken op het land, op stal in de zon (uitloop) zonder. Maar als het van de week weer wat bewolkter wordt dan houd hij hem ook op stal op. Is nl nogal een koukleum. Bloedpaardje he
Hoi, mijn Haflinger heeft nadat ie in dec. geschoren was een 220 grams staldeken op gekregen van het merk Powerhorse. Die heeft hij nu nog op, maar binnenkort gaat ie af als het weer lekker weer wordt. Hij staat in een binnenstal waar het niet tocht, en met rijden in een vrij koude binnenbak of buiten (bos/strand/duin) heeft hij niks op. Zijn vacht groeit langzaam aan wat bij, nu zit hij lekker in z'n zomervachtje. Het gaat perfect zo, geen druppeltje zweet na het rijden en geen rui !! Dat in tegenstelling tot de Haflinger van mijn vriendin, die is tegelijk met Max geschoren en heeft tot ong. 2 weken terug een winterdeken op gehad, ook eentje van rond de 220 gram gok ik. Haar vacht is wat sneller aan gegroeid en ze zit iets dikker in haar haar. Niet enorm, maar het verschil is wel te zien en vooral te voelen. s 'Zomers staat mijn Haf lekker in z'n blootje in de wei of op stal, zomerdekens vind ik onzin.
Ben altijd weer blij als het dekenseizoen is afgelopen
Ik ook, maar ik denk niet dat we ervan uit kunnen gaan dat het zo blijft. Het is nog geen april en in april kan het nog echt slecht en koud weer worden. Dus mijn paardje blijft lekker onder zijn dekens staan, totdat ik zeker weet dat het een bepaalde temperatuur blijft.