ja dat wel, maar ze staan meestal van 12 tot een uur of 4 buiten en ik ben er meestel rond een uurtje of half 7 dus kan ie al weer aardig opdrogen. Ik kijk nog wel wat ik doe, vind het zo fijn om te zien als ie lekker in zijn "blootje" in de stal en buiten staat, zoveel mooier en natuurlijker dan met die deken. Bedankt voor de tip Mango, vind het moeilijk wat er nu beter is de ene zegt van niet doen omdat hij nu geen dikke vacht heeft ( had hij trouwens ook niet toen hij geen deken omhad, vorige stal stonden ze de hele dag binnen, waar het erg warm was, en dan ging hij ook zo naar buiten, als het regende kreeg ie wel een r.deken op), ik zelf denk dat het niet zoveel kwaad kan, van het weekend word het ook weer warmer dus denk dat ik hem dan af ga doen, al is er dan wel weer regen voorspeld, moeilijk moeilijk.
ja zoveel mensen zoveel meningen he!! maar gelukkig is het een 0 grams deken dus hij geeft geen warmte nix alleen maar bescherming tegen de regen dus geen zorgen maar houd hem lekker om tot het weer beter word joh ahhaahah en anders kijk je per dag hoe het weer is!!
ik ga een 150 grams waterdichte deken omdoen omdat mijn paard dus volgende week voor het eerst in de winter buiten zal staan (staat nu heel de dag op stal maar ik ga verhuizen), hij komt met een inloopstal in een paddock/wei dus ja ik moet denk ik wel een iets dikkere deken om doen of vinden jullie van niet?? iemand tips??
Waarschijnlijk is het al een keer gevraagd, maar ik kan het niet vinden: Wat voor deken heeft een paard dat binnen staat en net geschoren is (helemaal op zadelvlak na), nodig. Hij heeft ongeschoren al een 300 grams op, en ik wil daar een deken onder leggen wanneer hij geschoren is.
@ roos07 ik zou je paard als hij geschoren is miimaal 500 gram op doen omdat hij nu namalijk al aan de 300 grams gewend is dus leg eer een onderdeken onder dan kom je al ou in de buurt van de 500 grams
Simon is heeft al weer wat vacht maar zit nu gewoon mooi in het haar. Scheer ook niet nogmaals. Vindt het te koud om nu nog een keer helemaal kaal te scheren.
Hij heeft nu 3 dekens op en dat is totaal zo'n 900 gram.
Als het in het weekend weer minder koud is dan gaat de onderdeken er weer af en dan heeft zo'n 600 gram op.
Ik zie nu pas dit topic! Ik heb niet alle pagina's gelezen, het kan goed zijn dat er al een antwoord staat op mn vraag maar ik hoop dat er toch mensen zijn die mij kunnen helpen.
Ik heb een WelshCob merrie die niet overdreven breed is maar wel een vrij stevige schouder heeft! Ze staat gewoon zonder deken buiten overdag maar wanneer het erg veel regent en waait heeft ze het toch koud. Ik wil voor de zekerheid een ongevoerde regendeken deken voor haar aanschaffen.
Nu heb ik een PowerHorse geprobeerd en die kreeg ik geeneens normaal dicht van voor. Op advies heb ik daarna de Weatherbeta Landa geprobeerd, dit ging al beter maar nog ligt ie strak van voor en ben ik niet helemaal tevreden. Ik ben erge benieuwd wat jullie op je brede-pony-type hebben liggen. (stokmaat 1.45) Alvast bedankt!
nou Mango ik heb de deken afgelaten, heb hem een tijdje in de paddock laten lopen in zijn blootje, hij ging gelijk zijn haren uitzetten, hopelijk word hij nu niet ziek, maar ze gaan nu vanwege de gladheid niet het pad op, dus dan blijft hij de lekker in zijn stalletje. En daarbij laat ik hem een tijdje binnen omdat zijn stralen, door de nattigheid erg zacht zijn, dus dan kan het eventjes bijkomen.
Hoorde net van iemand op stal, dat paarden zich het lekkerst voelen met een temperatuur van - 12 tot dacht 20 graden, dus als de temperatuur onder de -12 komt dan is het zoals ik het begrijp pas echt nodig om een deken te gebruiken. Mango wat lekker dat je paard nu naar een nieuwe stal gaat waar ze in de winter ook buiten staan, daarom ben ik ook naar deze nieuwe stal gegaan, sta hier ook pas 3 maanden, maar mijn paardje heeft zich helemaal aangepast, geloof niet dat hij de oude stal echt mist.
Vind het moeilijk wat er goed is voor je paardje of je nu een dikkere deken moet nemen??? Je kan het eerst aankijken, en als je ziet dat ze/hij staat te rillen dan moet je een dikkere omdoen.
Ik heb een hele brede haflinger van 1.38 met maat 185 van HH dekens, en deze zijn echt heel fijn vind ik! Ook heb ik een bucas deken, maar daar had ik een 195 van nodig en die past ook super! Dus ik denk dat het ook makkelijk is om een maatje groter te nemen want dan hebben ze meestal ook meer ruimte van voren!
Ik heb vandaag een HH deken gepast, maat 175 maar past weer niet.. Volgende week 185 proberen. Ik heb wel het idee dat ze wat "dieper" vallen en heb goede hoop dat een maar groter wel past.
minderen jullie nu ook in dekens als het zoals nu ineens weer bijna 10 graad warmer is? ik haal mn onderdeken er dan ondervandaan (ze had 520 grams op) en nu 300 grams waterdicht en daarover overdag ook nog een extra regendeken) want ik vind het toch wel een stuk minder koud dan het was en als het weer gaat vriezen gaat hij er weer onder, ze is geschoren. ben ik de enige die dit doet of minderen meer van jullie ook als de temp weer oploopt?