Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Djantje schreef:Uhm... Hoeveel kost het bij jullie je paard/pony helemaal te scheren zonder verdoving en die toestand...
Bij mij kostte het 70 euro, voor het helmaal scheren van mijn pony
Dian
_Angelique_ schreef:Djantje schreef:Uhm... Hoeveel kost het bij jullie je paard/pony helemaal te scheren zonder verdoving en die toestand...
Bij mij kostte het 70 euro, voor het helmaal scheren van mijn pony
Dian
Mij kostte het €15,-

.
).
Het duurt echt úren voordat hij droog is, zelfs met zweetdeken (+soms zijn eigen deken er nog bovenop) Mijn vader wil hem niet laten scheren, omdat hij dan over een paar maanden weer moet , want het groeit zo weer aan. Maarja, het is veel handiger voor mij & voor mijn Seusje.. Maar dan moet ik ook weer een dikkere deken kopen + hals verlening anders heeft hij het veel te koud.. En mijn vader vind het wel genoeg met al die paarden want hij geeft er al heel erg veel geld aan uit, wat ik ook uiteraard snap. Hoe laat ik hem toch merken dat het misschien toch de beste oplossing is voor dit probleem? Hij ziet er trouwens ook nog eens vréselijk uit, maar hij blijft mijn mooiertje, no matter what!

Namiira_hvj schreef:Mijn pony Seus heeft echt ontzettende last van winterhaar.
Zijn haar gaat helemaal krullen, en na een simpel drafje is hij al nat.
Hij heeft het me laatst ook al geflikt om te gaan rollen met mij erop, maar dat ligt misschien ook een beetje aan mij.Het duurt echt úren voordat hij droog is, zelfs met zweetdeken (+soms zijn eigen deken er nog bovenop) Mijn vader wil hem niet laten scheren, omdat hij dan over een paar maanden weer moet , want het groeit zo weer aan. Maarja, het is veel handiger voor mij & voor mijn Seusje.. Maar dan moet ik ook weer een dikkere deken kopen + hals verlening anders heeft hij het veel te koud.. En mijn vader vind het wel genoeg met al die paarden want hij geeft er al heel erg veel geld aan uit, wat ik ook uiteraard snap. Hoe laat ik hem toch merken dat het misschien toch de beste oplossing is voor dit probleem? Hij ziet er trouwens ook nog eens vréselijk uit, maar hij blijft mijn mooiertje, no matter what!
loulou schreef:misschien kun je er een foto van maken? dat is makkelijker beoordelen.

Bonny4life schreef:hoihoi
mijn pony is geschoren maar heeft snel schuurplekken, altijd al snel gehad en vooral nu ze geschoren is zijn ze erg en ook meerdere.. maar ik houd het vet omdat het echt kaal is, maar ik zie op sommige plekken nu een soort witte plekjes lijkt wel pigment ofzo. op sommige plekken kleine vlekjes? wat is dit of zit dit gewoon in de huid? of zijn het kleine wondjes van het schuren van de deken? iemand ervaring mee?
Chrystal-gek schreef:Bonny4life, past de deken wel goed? Met loopsplitten ed? Is het wel een fijne stof van binnen? Waar heeft ze die plekken? Op de borst en schouder? Bij de schoft? Of op de rug en kont?

Tuhan schreef:Hoi,
Mijn paardje is op 9 november geschoren en ik merk dat hij nu alweer meer haar krijgt en weer begint te zweten, kan het kwaad als ik hem in februari/maart nog een keer scheer ?
Tuhan schreef:Hoi,
Mijn paardje is op 9 november geschoren en ik merk dat hij nu alweer meer haar krijgt en weer begint te zweten, kan het kwaad als ik hem in februari/maart nog een keer scheer ?

Perla schreef:Ik vind een geschoren paard/pony staat op stal en heeft voldoendedekens op zodat hij het niet koud heeft mijn paard staat nu onder 900 grams (550 + 350) en een wollen deken om de hals
.