Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ralphtdw schreef:Nouvel schreef:Ik zag op de site van Dochorse dat de nieuwste versie van de bravo plus een model heeft met V sluiting, iemand enig idee hoe deze nieuwe bravo's vallen?
(zelfde als de oude bravo's of als rambo?)
Mij is net uitgelegd dat de amigo minst pasvorm heeft (vertegenwoordiger) en de stof gewoon een stuk minder sterk is dan bijv de rhino en de rambo je moet het zo zien dat wanneer je bijv 2 of 3 amigo dekens koopt omdat ze kapot zijn.dat je dan nog steeds diezelfde deken van rhino hebt zonder het kapot is de rambo en rhino word in bepaalde lijnen gestikt waardoor deze een gegoten pasvorm hebben. En de amigo meer een soort zak word vergeleken de andere horseware dekens.en hier moet je dan een keuze in maken wat jezelf wilt qwa deken en ook wat je uit wilt geven. Rambo kan als je beetje paard heb die normaal met de dekens omgaat je wel 10 jaar ermee kan doen
Yvank_ schreef:Nouvel schreef:Ik zag op de site van Dochorse dat de nieuwste versie van de bravo plus een model heeft met V sluiting, iemand enig idee hoe deze nieuwe bravo's vallen?
(zelfde als de oude bravo's of als rambo?)
Mij is net uitgelegd dat de amigo minst pasvorm heeft (vertegenwoordiger) en de stof gewoon een stuk minder sterk is dan bijv de rhino en de rambo je moet het zo zien dat wanneer je bijv 2 of 3 amigo dekens koopt omdat ze kapot zijn.dat je dan nog steeds diezelfde deken van rhino hebt zonder het kapot is de rambo en rhino word in bepaalde lijnen gestikt waardoor deze een gegoten pasvorm hebben. En de amigo meer een soort zak word vergeleken de andere horseware dekens.en hier moet je dan een keuze in maken wat jezelf wilt qwa deken en ook wat je uit wilt geven. Rambo kan als je beetje paard heb die normaal met de dekens omgaat je wel 10 jaar ermee kan doen
tiwi1969 schreef:Dat zou ook behoorlijk raar zijn, een deken van +- 150 euro geen goede kwaliteit.
Voor die prijs mag je toch wel iets goeds verwachten.
Pasvorm is natuurlijk erg afhankelijk van het paard dat hem op heeft. En slopen ook, maar bij normaal gebruik moet zo'n deken toch een paar seizoenen meegaan.
En tien jaar, misschien als je er hem alleen als staldeken gebruikt.
Rollen, weer en wind, wassen daar wordt uiteindelijk geen enkele deken beter van.
Ayla schreef:Niemand die voor mij de oplossing weet?![]()
Ik wil de Bucas Irish Turnout maar daar zijn geen liners bij te kopen in de maat van mijn pony (135), de Amigo Bravo Lite heeft wel bijpassende dekens, maar die zijn dus kwalitatief minder? Ik hoorde van een kennis dat de Amigo dekens ook geen kleine maten halzen verkopen en dat doet Bucas dus weer wel.. Iemand tips? Gaat om een pony die 24/7 buiten staat. Het liefst koop ik de Bucas ivm met Horseware liners maar deze moeten er wel goed onder passen en goed blijven liggen aangezien ik niet elke dag op stal kan komen..
IngridM schreef:Iemand hier ervaring met de pasvorm van shetland dekens van Bucas en/of BR ?
Ik heb Alf opgemeten zoals wordt geadviseerd voor dekens. Hij meet dan 122 cm vanaf midden borst tm midden achterbeen.
Ik heb een Bucas Power Cooler deken van 4,0 dat zou 122 cm onderlengte zijn. Die zit perfect qua maat.
Ik heb eens de Bucas Smartex Rain gepast van 4,0 en die was te klein en moest ik terugsturen.
Verder heb ik een BR wollen dekentje gekocht van officieel 127 cm onderlengte en die valt kleiner dan de 122 van de Bucas cooler.
Nou, ik zal blond zijn maar daar snap ik dan niets meer van![]()
IngridM schreef:Ayla volgens mij doen meer mensen de Horseware liners onder de Bucas dekens. En inderdaad heeft Bucas wel halsjes voor de kleintjes maar weer geen liners. Jammer hè voor die ukkies blijft het lastig!