[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:57

Dus je bent tevreden met de Amigo Bravo Lite? Ik wil hem voor mijn pony kopen die 24/7 buiten staat, maar als de Bucas Irish Turnout beter is dan geef ik daar liever wat meer voor uit.. Alleen passen daar de horseware liners weer niet onder en de Bucas liners zijn duurder en wss niet in zijn maat te krijgen (135)..

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:07

Ik ben sowieso erg tevreden over de Horseware dekens.
Ik heb de Amigo Bravo Lite XL 0 grams en 2x de 100 grams met een borstverbreder, maar die zijn minder oud. Paar maanden gebruikt toen de moeder van mijn huidige paard ziek en mager was.
Voordeel vind ik dar ze van een kleur zijn gemaakt en dus geen overbodige naden hebben. Naad is toch kans op lekken.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:19

ralphtdw schreef:
Nouvel schreef:
Ik zag op de site van Dochorse dat de nieuwste versie van de bravo plus een model heeft met V sluiting, iemand enig idee hoe deze nieuwe bravo's vallen?
(zelfde als de oude bravo's of als rambo?)

Mij is net uitgelegd dat de amigo minst pasvorm heeft (vertegenwoordiger) en de stof gewoon een stuk minder sterk is dan bijv de rhino en de rambo je moet het zo zien dat wanneer je bijv 2 of 3 amigo dekens koopt omdat ze kapot zijn.dat je dan nog steeds diezelfde deken van rhino hebt zonder het kapot is de rambo en rhino word in bepaalde lijnen gestikt waardoor deze een gegoten pasvorm hebben. En de amigo meer een soort zak word vergeleken de andere horseware dekens.en hier moet je dan een keuze in maken wat jezelf wilt qwa deken en ook wat je uit wilt geven. Rambo kan als je beetje paard heb die normaal met de dekens omgaat je wel 10 jaar ermee kan doen

Nou dat is dus niet zo hoor... Mijn rhino en amigo bravo zaten exact hetzelfde en de rhino eerder stuk dan de amigo bravo ;) en ook mijn hero wordt geen zak.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:44

Dat zou ook behoorlijk raar zijn, een deken van +- 150 euro geen goede kwaliteit.
Voor die prijs mag je toch wel iets goeds verwachten.

Pasvorm is natuurlijk erg afhankelijk van het paard dat hem op heeft. En slopen ook, maar bij normaal gebruik moet zo'n deken toch een paar seizoenen meegaan.
En tien jaar, misschien als je er hem alleen als staldeken gebruikt.
Rollen, weer en wind, wassen daar wordt uiteindelijk geen enkele deken beter van.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:20

Iemand hier ervaring met de pasvorm van shetland dekens van Bucas en/of BR ?

Ik heb Alf opgemeten zoals wordt geadviseerd voor dekens. Hij meet dan 122 cm vanaf midden borst tm midden achterbeen.

Ik heb een Bucas Power Cooler deken van 4,0 dat zou 122 cm onderlengte zijn. Die zit perfect qua maat.
Ik heb eens de Bucas Smartex Rain gepast van 4,0 en die was te klein en moest ik terugsturen.

Verder heb ik een BR wollen dekentje gekocht van officieel 127 cm onderlengte en die valt kleiner dan de 122 van de Bucas cooler.

Nou, ik zal blond zijn maar daar snap ik dan niets meer van :D -O-

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:33

Even een vraagje wat betreft de maten, 6.9 is een?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:41

kusvoorjou schreef:

205

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:54

Vandaag de Rambo duo gepast bij onze Welsh Cob. Supermooie deken en ruim genoeg bij de borst. Die wordt het dus waarschijnlijk voor ons.

Verder ook nog de Decathlon light 0-grams regendeken gepast: dat vind ik echt een aanrader. Zeker voor die prijs (€ 59,95). Mooie stevige stof en goede pasvorm.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:02

kusvoorjou schreef:

206

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:59

Yvank_ schreef:
Nouvel schreef:
Ik zag op de site van Dochorse dat de nieuwste versie van de bravo plus een model heeft met V sluiting, iemand enig idee hoe deze nieuwe bravo's vallen?
(zelfde als de oude bravo's of als rambo?)

Mij is net uitgelegd dat de amigo minst pasvorm heeft (vertegenwoordiger) en de stof gewoon een stuk minder sterk is dan bijv de rhino en de rambo je moet het zo zien dat wanneer je bijv 2 of 3 amigo dekens koopt omdat ze kapot zijn.dat je dan nog steeds diezelfde deken van rhino hebt zonder het kapot is de rambo en rhino word in bepaalde lijnen gestikt waardoor deze een gegoten pasvorm hebben. En de amigo meer een soort zak word vergeleken de andere horseware dekens.en hier moet je dan een keuze in maken wat jezelf wilt qwa deken en ook wat je uit wilt geven. Rambo kan als je beetje paard heb die normaal met de dekens omgaat je wel 10 jaar ermee kan doen

Nou dat is dus niet zo hoor... Mijn rhino en amigo bravo zaten exact hetzelfde en de rhino eerder stuk dan de amigo bravo ;) en ook mijn hero wordt geen zak.[/quote]

Dat zijn mijn woorden niet he.
Maar goed ergens op internet beschrijven ze ook dit las ik laatst dat rambo beste is dan rhino en dan amigo. Maar dan zijn het nog wel goede dekens. Maar hij noemde dit wat verschil is tussen de 3 types zeg maar. Maar ik zie wel degelijk verschil tussen de rambo en rhino vergelijken de amigo of wij hebben de verkeerde amigo dekens.mijn dekens zitten een stuk.mooier (rhino en rambo )dan de amigo dekens die ze bij ons op stal hebben.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 22:02

tiwi1969 schreef:
Dat zou ook behoorlijk raar zijn, een deken van +- 150 euro geen goede kwaliteit.
Voor die prijs mag je toch wel iets goeds verwachten.

Pasvorm is natuurlijk erg afhankelijk van het paard dat hem op heeft. En slopen ook, maar bij normaal gebruik moet zo'n deken toch een paar seizoenen meegaan.
En tien jaar, misschien als je er hem alleen als staldeken gebruikt.
Rollen, weer en wind, wassen daar wordt uiteindelijk geen enkele deken beter van.

De dekens Zijn wel goed ook van amigo. Maar de rhino is beter en daarna de rambo waar zit anders de prijs verschillen in? Voor als nog hebben wij heel wat paarden en merken dekens gehad hoor. Maar horseware staat zeker op.nummer 1 we
vergeleken andere merken dekens.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 22:09

Hier sinds afgelopen week de bucas smartex weer op.

Voor de mensen met een buzz off rain off, hoe wassen jullie die? Doen jullie daar nog waterdicht maak spul bij of niet?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 23:12

Niemand die voor mij de oplossing weet? -O-
Ik wil de Bucas Irish Turnout maar daar zijn geen liners bij te kopen in de maat van mijn pony (135), de Amigo Bravo Lite heeft wel bijpassende dekens, maar die zijn dus kwalitatief minder? Ik hoorde van een kennis dat de Amigo dekens ook geen kleine maten halzen verkopen en dat doet Bucas dus weer wel.. Iemand tips? Gaat om een pony die 24/7 buiten staat. Het liefst koop ik de Bucas ivm met Horseware liners maar deze moeten er wel goed onder passen en goed blijven liggen aangezien ik niet elke dag op stal kan komen..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 23:16

Zijn de liners van horseware wel in de juiste maat te verkrijgen? Ik gebruik(te) horseware liners onder bucas bovendekens (bucas turnout verschillende diktes en bucas rain).
Ik zet ze over algemeen alleen vast met de klipjes achter, maar het klitteband kan ook wel aan elkaar. Niet super netjes, maar wel dat het vast zit.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 23:20

Ayla schreef:
Niemand die voor mij de oplossing weet? -O-
Ik wil de Bucas Irish Turnout maar daar zijn geen liners bij te kopen in de maat van mijn pony (135), de Amigo Bravo Lite heeft wel bijpassende dekens, maar die zijn dus kwalitatief minder? Ik hoorde van een kennis dat de Amigo dekens ook geen kleine maten halzen verkopen en dat doet Bucas dus weer wel.. Iemand tips? Gaat om een pony die 24/7 buiten staat. Het liefst koop ik de Bucas ivm met Horseware liners maar deze moeten er wel goed onder passen en goed blijven liggen aangezien ik niet elke dag op stal kan komen..

Meerdere mensen gebruiken Horseware liners onder Bucas dekens en de liners hebben een nette prijskwaliteit verhouding.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 23:25

Horseware dekens kan ik wel in de juiste maat krijgen ja, maar zijn die in hoogte niet langer dan Bucas?

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 23:27

IngridM schreef:
Iemand hier ervaring met de pasvorm van shetland dekens van Bucas en/of BR ?

Ik heb Alf opgemeten zoals wordt geadviseerd voor dekens. Hij meet dan 122 cm vanaf midden borst tm midden achterbeen.

Ik heb een Bucas Power Cooler deken van 4,0 dat zou 122 cm onderlengte zijn. Die zit perfect qua maat.
Ik heb eens de Bucas Smartex Rain gepast van 4,0 en die was te klein en moest ik terugsturen.

Verder heb ik een BR wollen dekentje gekocht van officieel 127 cm onderlengte en die valt kleiner dan de 122 van de Bucas cooler.

Nou, ik zal blond zijn maar daar snap ik dan niets meer van :D -O-

Mijn ervaring met beide merken is dat ze wisselend vallen. :Y) Ene model kan weer anders zijn dat het andere. Waardeloos is dat.
Ik heb dekens van BR gehad en enigste wat ik nog heb zijn zweetdekens in 137cm of 127cm.
127cm is eigenlijk net paar cm te klein maar voor zweetdeken niet zo probleem, 137cm weer eigenlijk te groot (beetje jurk model)
Recente ervaring heb ik niet meer dus mogelijk is pasvorm bij nieuwere collecties aangepast.
Voorheen vielen de outdoordekens klein door een smalle hals, evenals de staldekens (maat afhankelijk, de 137 viel als 130 maar een 127 was wel ook echt een 127cm }:0 )

Bucas past mijn pony helaas niet, Bucas Cooler en een Bucas Irish geprobeerd. 4'3 is te klein, en 4'6 klopt maat voor geen kant en valt veel groter uit. Ook dit weer maat afhankelijk want de 4'6 wat dus 135cm zou moeten zijn was dus na opmeten 140cm onderlengte. Maar een 4'3 wat 130cm moet zijn was wel werkelijk die onderlengte.

Met andere woorden, de ene maat is de andere niet qua pasvorm.
En de maten die op een labeltje staan kloppen lang niet altijd als je een deken zelf opmeet.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 01:11

Bedankt Shetlandfan! Kam dus kloppen wat ik nu ook heb. Inderdaad waardeloos dat ene model kleiner of groter kan vallen dan andere model! Maar dat geeft me dan wel weer beetje hoop voor de Irish Turnout. Al had ik liever de Rhino weg gehad maar die zie ik niet in 4,0.

Over nieuwe collectie BR; daar heb ik er 1 uit en daar is ook bij mij 127 voor het mooie net ff paar centimeter te klein.

Wat je zegt klopt:als je zelf dekens opmeet klopt er helemaal niets meer van haha

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 01:14

Ayla volgens mij doen meer mensen de Horseware liners onder de Bucas dekens. En inderdaad heeft Bucas wel halsjes voor de kleintjes maar weer geen liners. Jammer hè voor die ukkies blijft het lastig!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 08:35

IngridM schreef:
Ayla volgens mij doen meer mensen de Horseware liners onder de Bucas dekens. En inderdaad heeft Bucas wel halsjes voor de kleintjes maar weer geen liners. Jammer hè voor die ukkies blijft het lastig!

Als je beetje handig bent. Liners zijn heel simpel in te korten.
In begin kon je alleen liners vanaf 165 krijgen. En mijn oudste heeft 155.
En we zijn aan de slag gegaan de rand eraf gehaald met de hand. En toen uitgetekend hoeveel eraf moest. Randje er weer omheen genaaid.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 09:33

Mijn pony heeft 135, ik ga liever niet knutselen aan liners van boven de 100 euro in maat 155..

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 09:48

Ik hoop dat ik hier antwoord kan krijgen op mijn vraag.

Heeft er iemand ervaring met de bucas freedom turnout deken?
Hij is voor 100 gram gevuld en kan dienen als 200 gram doordat hij warmte kan vasthouden en afvoeren?
Werkt dit in de praktijk ook zo?

Ik heb nog een ander winterdeken van ong 200 gram. Dus twijfel of hij er dan wel nuttig naast is.
Maar het lijkt me handig een deken die bij wat wisselende temperaturen gewoon op kan blijven.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 10:48

Ayla schreef:
Mijn pony heeft 135, ik ga liever niet knutselen aan liners van boven de 100 euro in maat 155..

Hoeft ook niet want je kunt de liners van HW gebruiken.

Marjo89 ik bedoelde meer te zeggen dat geen 1 merk alles in huis heeft voor die ukkies :-)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 10:52

Wat doen jullie nu qua deken? Wordt er gek van dat het 's nachts 7 graden is en overdag 17 x).