[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:07

Netjes nouvel

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:07

Die zit heel netjes zo te zien, bij mijn paard trok de deken echt, bij jouw paard zie je zijn ruglijn wel.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:13

Ja het viel mij ook niet tegen, ik ga maar eens kijken hoe 'ie bevalt...

Blon_D

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:19

Was op zoek naar een vliegendeken voor mijn fjordenruin met boog en behoorlijke nek. Heb stad en land afgezocht, afgelopen week een deken van agradi gehad, ook die zat niet goed.

Vanmiddag alleen een losse hals bij de welkoop gekocht met de vraag of ik hem kon ruilen als t niet goed zat, zowaar het zat oke! Voor de ruimte heb ik de hals geruild van een cob naar een full omdat ik ook graag zijn manenkam in tact wil houden. Morgen meteen die van agradi terug sturen. Ik opgelucht!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:23

Lijkt idd netjes te zitten Nouvel, drukt hij niet bij de schoft/hals? Mooi deken :j.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:24

Kasmir schreef:
Lijkt idd netjes te zitten Nouvel, drukt hij niet bij de schoft/hals? Mooi deken :j.

zo met passen niet, wat 'ie doet als 'ie er de hele dag op ligt met grazen en bewegen durf ik nog niet te zeggen, dat zullen we uit moeten testen...
vaak trekken ze dan toch wat naar achteren en wat strakker voor, maar daar ontkom je bijna niet aan, zeker niet met die hele dunne dekentjes...

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:29

Ben benieuwd, enige waar ik idd aan twijfel als ik hem zo zie is of hij bij de manenkam niet gaat schuren maar inderdaad only one way to find out :Y)

Wij hebben voor de 4-jarige trouwens gekozen voor een 2e hands HKM regendeken met halve hals (wug modelletje). Fleecegevoerd en hij hoeft maar af en toe op, lijkt prima te passen :). Was wel handig aangezien iemand in de buurt dit deken verkocht dus ze even langs kwam om te passen.

Heb mijn paard in de zomer gewoon bloot, merrie met zonneallergie heeft een Amigo vliegendeken met hals.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:31

Ik ben heel blij met die deken, mijn merrie trekt hij niet naar achter.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:34

ah dat klinkt positief!

Ik heb 'm ook gewoon bloot hoor, maar soms is het met wisselvallig weer wel eens handig om er een regendekentje op te hebben en een gewone gaat al snel broeien in de zon.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:37

Valt mij in't geheel niet tegen Nouvel! De Bucas volgt ook mooi de ruglijn. Van welk materiaal is deze deken?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:59

Icrack schreef:
Valt mij in't geheel niet tegen Nouvel! De Bucas volgt ook mooi de ruglijn. Van welk materiaal is deze deken?

Citaat:
Zonreflecterende zomerdeken van waterdicht nylon. De netvoering zorgt voor een goede luchtcirculatie. Ideaal om uw paard 's zomers zowel tegen de zon als tegen de regen te beschermen. Het halsstuk is los verkrijgbaar. Kleur: Zilver.

Buitenstof

Zonreflecterend 800D nylon
Waterdichtheid

Teflon, 3000 mm/m2
Vulling

-
Binnenvoering

Polyester netvoering
Ademend vermogen

3000 g/m2 24 uur
Pasvorm

All-Fit design
Halsstuk

Los verkrijgbaar
Aansluiting met klittenband
Roestvrijstalen sluitingen

-
Borstsluiting

Dubbel/recht
Overige sluitingen

Kruissingels
Bilkoorden
Staartkoord
Staartflap

Ja
Reflectiestrips

-

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:11

Thnx! :)

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 11:10

HoiHoi!
Ik heb een vraagje, ik heb eind februari m'n pony geschoren en vanaf toen ook elke keer dekens op etc.
Maar ik vraag me af wanneer ik hem dag en nacht dekenloos kan zetten. Hij staat 24/7 in de wei, en heeft al een aardig vachtje aangemaakt, wanneer weet je dat het tijd is om hem zonder dekens in de wei neer te zetten?

Op warme dagen heb ik ook de dekens af, en als het fris is buiten, of het regent heb ik een 100 grams en een regendeken. Ook voor de nacht heb ik een 100 grams en een regendeken op!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 11:25

Eind februari scheren zorgt meestal dat de zomervacht word meegenomen. Dus dag en nacht zonder kan, als het niet regent. Als het regent even regendeken want de waterdichtheid kan aangetast zijn

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 11:51

Dankje! :)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:26

Ik heb mijn pony nog veel later pas geschoren(eind maart). En ze heeft een prima vacht terug.
En niks is aangetast.

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:30

Waneer gebruik je eigenlijk een zweetdeken? Op de manege laten wij de paarden meestal rollen als ze zweten, en als ze erg zweten spuiten we ze eerst nog even af, we gaan er met een zweetmes en handdoek overheen, maar wanneer gebruik je dan een zweetdeken? als je paars kletsnat is en je laat hem rollen heb je die zweetdeken niet nodig,ook niet als je hem afspoelt of wel?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:38

Ik spons altijd de zweetplekken af na het rijden, dan gaat er een zweetdekentje op en als hij droog is zijn gewone deken.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:08

FlokiFjola schreef:
hele jaar 24/7 buiten, zonder deken. Zelfs nog deels geschoren (alleen boeg, hals en borst). Nu helaas de eczeemdeken binnenkort weer aan :(

Klinkt alsof je een ijslander hebt dan :D ?

Ik heb mijn ene paard nu al 2 weken compleet dekenloos, mijn andere gevoelige miepje staat alleen met veel regen onder een ongevoerde regendeken.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:06

Hallo iedereen hier! Ik ben op zoek naar een nieuw vliegendeken voor deze zomer en hoop dat de Bucas en Horsewarekenners mij verder kunnen helpen.

Ik heb voor mijn merrie ondertussen 4 verschillende vliegendekens geprobeerd maar alles valt te groot of spant teveel om de borst (Fouganza, EJ, HH en een andere HH in een kleinere maat). Nu zit ik te denken aan de Bucas Buzz Off Classic, dus zonder hals e.d. maar ik lees toch hier en daar dat de Buzz Offs in het algemeen ruim vallen en je best een maatje kleiner kan nemen. Klopt dit of is dit erg paardafhankelijk?

Daarnaast vroeg ik me ook af of een Bucas zou passen bij mijn rondgeribt, rondbuikig paardje met een smal borstkastje vooraan en weinig schoft. Ik lees namelijk toch ook veel voor en tegens.
Een paar voorbeeldfoto's van haar bouw (let niet op het rare kersthoedje, hierop zie je haar wat beter recht van de voorkant, vandaar)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als de foto's niet duidelijk genoeg zijn, laat maar weten en dan probeer ik eens betere te maken :)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:40

Bucas zonder hals weet ik niet.

Heb de vliegendeken met hals gehad en zat vrij krap bij mijn paard.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:55

lastig modelletje is dat...
Onze pony is ong. hetzelfde model, op zijn lijf wordt hij breder en zijn schouders blijven wat smal...
Er is zo weinig dat hem goed past... -O-

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:19

Horseware al geprobeerd of nog niet? Bij ons op stal zit die bij de meeste paarden perfect. Heb zelf de Bug buster (afneembare hals) en de Sweet Itch Hoody en ze bevallen erg goed.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:23

Ik zit inderdaad een beetje met hetzelfde probleem Nouvel. Mevrouw heeft al veel dekens versleten ondertussen.

Momenteel opteren we voor de winter voor een combi HH Highliner (met bijgeknipte gaatjes om die goed dicht te kunnen doen) en Amigo Bravo WUG 0 grams daarboven. Dat leek deze winter vrij goed te werken. Die Amigo valt overal goed en trekt ook niet, maar dit is uiteraard met dekens eronder. Los heeft hij er nooit langdurig op gelegen. Een Horseware is dus best het proberen waard, alleen is die toch weer een stukje duurder dan deze Bucas. Daarnaast hoef ik er geen hals aan en dat lijkt ook niet zo eenvoudig te vinden blijkbaar. (Als hij er af kan is het ook nog goed maar je betaalt er wel voor terwijl ik hem toch nooit zal gebruiken.)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:36

Volgens mij valt Bucas smaller dan Horseware...