[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Beau_Myrthe

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:56

Hier toch maar zonder deken. Het is hartstikke benauwd en drukkend, ze heeft nog niet eerder in de regen gestaan zonder deken maar let gewoon goed op of ze het niet koud heeft de komende uren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:28

Het was hier 20 graden en ondanks de wind toch erg benauwd, vanmorgen alle dekens af gelaten.
Ik had mijn paard net even binnen staan toen er een enorme bui los barste, toen heb ik 'm toch maar met regendekentje weer buiten gezet.
Als straks de zon weer gaat schijnen ga ik 'm wel weer af doen.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:37

Mijn pony staat inmiddels al weer 3 weken zonder deken dag en nacht buiten. Inmiddels al helemaal verhaard naar zomervacht.
Ook vandaag met de regen en onweer laat ik haar zonder het is niet koud en genoeg struiken en bomen om te schuilen. Paard wel onder een dun regendekentje gezet, die heeft een hekel aan regen.

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:37

Heb vanochtend de regendeken er nu af gehaald, het was toen (om 9u) al behoorlijk warm... Paard staat nu dus zonder deken, ben benieuwd of ze het ook koud gaat krijgen.. Vanavond gaat er waarschijnlijk weer een regendeken op.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:15

Het is 20 graden, ik denk dat mijn paarden genieten van dat bui'tje. Gisterenavond althans wel; gelijk lekker kroketjes maken!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:48

hier waait alles om je oren, echt niet grappig, niks van die 20 graden te merken helaas... -O-

Nynke001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:02

vanmorgen was ik ook even aan het twijfelen ivm alle regen, maar eenmaal buiten bleek het warm genoeg :) dus lekker zonder dek. ze gebruiken hun eigen billen als windschild dus dat komt wel goed ;)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:48

Volgens mij was het amper afgekoeld gisteravond, vanmorgen toen ik ( ws. als 1 van de weinige vandaag :o ) naar mijn werk ging was het al 16 graden. Vanmiddag voor de buien ook vies benauwd en rond de 20 graden, het waait wel hard, maar de wind is gewoon lauwwarm :D

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:25

hoi!
ik weet niet of ik mijn paardje al een deken moet opleggen of niet.
het is welzo, ik woon in het 'warme' buitenland maar het is winter aan het worden.
mijn paardje is op stal de enige zonder deken, ik heb er wel een, maar ik zou graag eerst een dikke vacht zien. gewoon omdat ze die in eerste instantie al niet zou hebben gekregen moest ik het deken al meteen hebben opgelegt.
het is nu, om 12 uur smiddags 19 graden, warm zat.
maar gisteren was het maar 13 graden en snachts onder de 10.
toen ik gisteren om 8 uur s'morgens haar ging buitenzetten, fris luchtje, wel altijd zon, stond ze lekker te slapen, haar vacht was warm, haar neusje koud.
ik heb overigens een gewoon staldeken,geen idee hoeveel gram maar dit heeft ze altijd opgehad, standaard,voor ik haar kocht.
ik ben haar van plan mee te nemen naar het 'ijskoud' belgie in enkele jaren.
is het daadwerkelijk zielig qls ik (nog) geen deken opleg?
ze heeft duidelijk een iets dikkere vacht,maar miniem.
ze heeft een hele mooie, korte vacht in de zomer.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 00:10

In mijn opinie moet je het deken gewoon aflaten als je wilt dat je paard een dikkere vacht krijgt. Kou kunnen ze over het algemeen wel hebben, zeker als je ze niet 'plots' midden in de winter onder het dek uittrekt maar gewoon hun vacht laat aanmaken. Pas wanneer ze in de regen+wind staan koelen ze echt flink af. Lekker zonder deken laten staan als je wat meer vacht wilt dus, is zeker niet zielig! :).

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:48

Ik zal haar nu geen deken meer op doen gewoon lekker zo laten staan. Er staan genoeg paarden zonder deken buiten, als je paard het gewend is dan is er niks aan de hand!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:01

Sinds gisteren de deken eraf, staat de nachten ook buiten. Mocht het nog flink gaan regenen, kan het dek altijd weer op.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:09

Mijn paard staat sinds het weekend dag en nacht buiten zonder deken. Komt uit een buitenstal en is in november geschoren. Mochten de temperaturen erg zakken krijgt ze een 100 grs deken op.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:21

Netam89 schreef:
Ik zal haar nu geen deken meer op doen gewoon lekker zo laten staan. Er staan genoeg paarden zonder deken buiten, als je paard het gewend is dan is er niks aan de hand!

het is dat ze het helemaal niet gewent is..
altijd met deken gestaan.
ze gaat enkel buiten als de zon schijnt en het niet regent. (niet nmijn keuze)

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:59

Lekker zonder deken en als het regent staan ze binnen

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:29

hele jaar 24/7 buiten, zonder deken. Zelfs nog deels geschoren (alleen boeg, hals en borst). Nu helaas de eczeemdeken binnenkort weer aan :(

Netam89

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:33

Ik blijf het lastig vinden wat betreft de dekens, gelukkig zijn de weer goden gunstig gericht. Volgende week zouden er weer zomerse temperaturen komen, om deze reden laat ik voorlopig de regendeken af.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:35

Hier nog steeds s nachts de deken op. Wil dat het eerst constant minimaal 10 graden blijft s nachts !
pony is vorig jaar spier bevangen geweest en wil dat niet nogmaals.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:57

Hiet is het gedaan met dekens wisselen. Tot eergisteren deed ik nog braaf 's avonds deken op en 's ochtends deken af. Nu ik mijn enkel gebroken heb heeft mijn paard pech, die deken die blijft af. Volgens de stalbaas heeft ze het gelukkig niet koud.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:36

Gisteravond toch nog op gedaan omdat we net hadden getraind en er de nodige hagels uit de lucht kwamen. Vanaf vandaag ook klaar met wisselen en lekker in de bolte billen buiten, op naar de zomer!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:49

Ongevoerde regendeken over de eczeemdeken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:55

ik had hier ook de ongevoerde amigo's nog/weer op, maar heb ze er net toch af gehaald, ze werden toch wat broeierig door het zonnetje ondanks de frisse wind

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:44

Mijn paard heeft 1 nacht zonder deken gestaan, maar heb gisteravond de deken weer opgedaan omdat ze het toch wel koud had. Ze staat in een stal met raam waar de wind meestal opstaat.
Overdag staat ze lekker buiten en heeft ze geen deken op.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:32

Ik ben van plan een nieuwe Horseware vliegendeken te kopen, met zo'n waterdichte liner erbij.

Maar ik twijfel tussen de Rambo Protector en de Amigo Fly Buster. De stof van beide is heel anders. Wie weet welke deken het koelst is, of andere voordelen van beide dekens?

En die Aussie Allrounder, is dat een fijne waterafstotende deken? Is dat geen zweetstof bij 25-30 graden?

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:16

Ik heb beide geprobeerd en ben toen voor de Aussie gegaan... Vond de liner tog gewoon een regendeken idee geven en naar mijn idee zweeteriger dan de Aussie