sadekeshia schreef:Mijn merrie staat snachts binnen, overdag buiten.
Ze loopt nu met een 0 grams regendeken op.
Ik laat dr ook lekker in de vacht
jaa idd zou ik ook doen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Luz_ElenaE schreef:Even een vraagje ik heb een deken bij mijn paard gekregen maar heb geen idee hoeveel grams die is, ik gok 200 of 100 gram.
Het gaat om een donkergrijze met lichtgrijze bies deken van amigo. De gaten zaten in de deken dus had hem vorige winter even laten wassen en laten repareren. Gelukkig is die weer netjes gemaakt alleen zit er geen voering meer aan de onderkant helaas.
Nu mijn vraag hoeveel grams zou deze deken ooit zijn geweest? 200 of 100 gram of er tussen in? Het is in iedergeval geen 300 gram of hoger want de 300 grams winterdeken die ik had is wel een stuk dikker dan deze
UMayDream schreef:*valt binnen*
Ik ben niet zo'n held wat dekens betreft, maar aangezien mijn bijrijdpaard toch echt een dikke vacht begon te krijgen heb ik er sinds vanmiddag eentje opgegooid. 100 grams, en ze staat 's nachts binnen en overdag een paar uur lekker buiten. Morgen ga ik even kijken hoe het ermee staat, maar ik wilde toch nog even meningen van bokkers hebben..Heb ik er goed aan gedaan, ben ik niet te laat met die deken? Ze heeft toch al wel een aardig bontje namelijk, gaat ze er nu niet onder zweten? Ik heb btw ook nog een 200 grams liggen voor als het echt koud word.
Klimop schreef:UMayDream schreef:*valt binnen*
Ik ben niet zo'n held wat dekens betreft, maar aangezien mijn bijrijdpaard toch echt een dikke vacht begon te krijgen heb ik er sinds vanmiddag eentje opgegooid. 100 grams, en ze staat 's nachts binnen en overdag een paar uur lekker buiten. Morgen ga ik even kijken hoe het ermee staat, maar ik wilde toch nog even meningen van bokkers hebben..Heb ik er goed aan gedaan, ben ik niet te laat met die deken? Ze heeft toch al wel een aardig bontje namelijk, gaat ze er nu niet onder zweten? Ik heb btw ook nog een 200 grams liggen voor als het echt koud word.
Als het al effect heeft om nu nog te beginnen met dekens, zal het niet veel zijn denk ikhet verharen is, zoals jij dus ook hebt ervaren, al een tijdje bezig... Het zal in ieder geval niet veel 'kwaad' kunnen aangezien je alleen redelijk lichte dekens hebt, maar wij kennen het paard niet en weten natuurlijk niet of het te warm is, dat moet je zelf in de gaten houden. Staat ze in een binnenstal? Want dan zal ze het ook niet snel te koud krijgen denk ik; houd er wel rekening mee (voor als het echt koud wordt) dat de vacht niet goed meer 'werkt' als je er een winterdeken overheen legt
als jij zegt dat ze overdag een paar uurtjes buiten staat, maak ik daaruit op dat ze dus wel wat langer binnen staat dan alleen 's nachts (daaronder versta ik 12 uur per dag buiten), staat ze op stal wel in goed licht of donker? En ik neem aan dat je toestemming hebt van de eigenaar om dekens te gebruiken?
XxLMMxX schreef:Ik laat mijn pony volgende week scheren.
Voor mij de eerste keer.
Dus denk dat ik t beste in dit topic terecht kan met mn dekenvragen:).
Heb haar nu zonder deken staan.
Met veel regen een regendeken op.
Ik heb hier een deken van 150 gram liggen.
Zou ze daar genoeg aan hebben of ff een onderdekentje bijhalen?
Klimop schreef:@UMayDream; Dat laatste is sowieso een optie, alleen paarden die al langer onder dekens staan en hun vacht daaraan hebben aangepast / 'geacclimatiseerd' zijn aan dekens, zal je geen plezier doen om ineens naar dekenloos over te stappen (lijkt me logisch), maar bij haar zal dat nog geen probleem zijn
Check morgen of ze te warm/zweterig is, dan sowieso eraf halen en houden.. Zo niet dan kun je hem inderdaad opdoen en bij erge kou overstappen op iets dikkersmaar zoals ik al zei is elk paard anders en is het moeilijk voor ons inschatten, dus zelf opletten wat ze nodig heeft..