[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marengolike

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:21

Kijk hoe hij eronder voel. Heb een 24 jarige die snel invalt en snel last van de spieren krijg dus die hou hem op. 50 gr

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:39

Ik heb de epplejeck Spider laten hangen. Wat een dikke deken.
Ook al zou ie passen, veels te warm!

Ik heb de athletic wel mee.
Zo pony maar even op stal zetten.
Hopelijk droogt ze beetje snel. Haha. Moet vanmiddag namelijk weer terug naar Eindhoven. Mocht ie nou niet passen... :+

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:14

Ik laat vandaag de deken af, hij staat al ruim 2 weken te zweten op stal dus dat beetje regen kan hij wel hebben en ze gaan met slecht weer naar binnen

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:22

Nessa schreef:
Ik heb de epplejeck Spider laten hangen. Wat een dikke deken.
Ook al zou ie passen, veels te warm!

Ik heb de athletic wel mee.
Zo pony maar even op stal zetten.
Hopelijk droogt ze beetje snel. Haha. Moet vanmiddag namelijk weer terug naar Eindhoven. Mocht ie nou niet passen... :+

Heb net dezelfde besteld! Met de 25% korting was het een mooie prijs.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:25

Koper schreef:
Tja, die van mij hebben geen binnen. Dat was dan ook niet mijn vraag ;)

Nee, jou vraag was wie er een deken op doet.

Hier niet, heb gekeken wat het weer doet maar het is niet koud. En de hele dag voorspelde regen is er nog niet op af en toe een bui na. Ze zal dan gaan zweten met deken.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:41

Hier ook niet hoor. Tis best warm.
Pony was droog toen ik er was.
Net op tijd. Plenst nu. Dus deken gepast. Maar alleen op stal :')
Nog steeds niet optimaal. Maar wel beste tot nu toe.

Anders van de week nog een keer proberen en ook een stukje lopen.

Afbeelding

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:39

Ik kan mijn bericht niet meer aanpassen.
Maar meh... past niet. Het was droog, dus even stukje gelopen en gedraaft. Deken trekt enorm naar achteren :(
Ga denk ik toch die horsegear maar halen.

Zo maar even wisselen

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:49

Nessa schreef:
Maar meh... past niet. Het was droog, dus even stukje gelopen en gedraaft. Deken trekt enorm naar achteren :(

Zo maar even wisselen

Oh nee! Heeft die van jou ook breede schouders and kont?

Die van mij ook...ben nu bang dat die van mij ook niet gaat passen.....

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 16:12

Nessa schreef:

Zo maar even wisselen

zou toch kijken naar een Bucas big neck.
Dat gewatteerde is maar een heel klein stukje op de deken, waait t ook wel wat onderdoor.
Bij mijn paard trekken ook alle dekens naar achteren, behalve Bucas en Horseware met de nieuwe sluiting.

die Horsegear vond ik persoonlijk erg dik ogen, lijkt me minstens zo warm als de Bucas.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:11

Iemand ervaring met de stonedeek dekens van kramer?

https://m.kramer.nl/vliegendeken.htm?websale8=kraemer-pferdesport.69-NL&pi=182059&ci=257166
De vliegendeken die ik nu heb om mee te rijden is wat krap. Wat ruimer is dus wat fijner en mooier.
Normaal heeft hij 185 met dekens. Op de foto's en recensies staat dat hij wat kort is, maar bij de beschrijving staat dus weer dat hij ruim valt en je dus een maat kleiner moet hebben.

Paard is wel een echte reiner. Dus niet zo groot meer wel vrij breed en een redelijk dikke nek.

Dus help? O:)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:38

FatCat schreef:
Nessa schreef:

Zo maar even wisselen

Oh nee! Heeft die van jou ook breede schouders and kont?

Die van mij ook...ben nu bang dat die van mij ook niet gaat passen.....

Jep. Helaas. Maar wie weet past het de jouwe net wel.

Ik heb de horsegear laten liggen inderdaad. Vond hem te dik.
Premier was ook nog een optie. Wellicht gelijk Bucas big neck meebestellen. Als die beide niet passen geef ik het op :')

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:11

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:32

Nessa schreef:
FatCat schreef:

Ik heb de horsegear laten liggen inderdaad. Vond hem te dik.
Premier was ook nog een optie. Wellicht gelijk Bucas big neck meebestellen. Als die beide niet passen geef ik het op :')

Gek genoeg is de Horsegear de koelste deken die ik heb geprobeerd,en dat zijn er wel wat..

De bucas big neck heb ik ook en vraag me echt af waar het big neck gedeelte zit..

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:35

PanamaD schreef:
Wie kan mij raad geven? Ik heb een zwarte bucas 50g maar voor sommige dagen is het te warm ondanks dat ik toch een deken op wil (regen en zon). Nu zat ik naar deze 2 dekens te kijken.

De lichtblauwe heeft als voorkeur dat als de zon schijnt het minder warm zal zijn.
Maar de sterren heeft een mooie staartflap en waterdichtheid is 3000, blauw 2000

https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _2323.html

https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _2396.html

Zie nu pas dat de sterrendeken volgens mij met fleece gevoerd is?

Is de Bucas Freedom ook een goede deken voor erbij? Bucas irish past haar heel goed. Dan zal deze ook wel passen?

Hoe is de waterdichtheid?

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:47

@ Panama: Ik heb de Skyefall sterrendeken heel even gehad voor onze bruine. Op zich fijne deken maar valt redelijk smal. Voor onze holsteiner in elk geval wel.

Hier heb ik vanavond toch maar een regendeken onder hun vliegendeken gedaan. De vos was toch wat koud en stram. En met de mooie voorspellingen dan liever iets extra erbij.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:47

Helaas vond die van ons het nodig om de net 2/3 maanden jonge amigo aussi allround vliegendeken te slopen, buiksingel ligt ergens in het mega weiland +1ha. waarschijnlijk..

Heeft iemand tips mbt een vliegendeken die UV werend is voor een fries van 1.62 hoog?
Het liefst niet te hoge prijs categorie, ca. 0-75€ is het budget.
Vorig jaar hadden we een standaard pagony exceemdeken die het seizoen net aan/ziet heeft overleefd >;)

Iemand een tip, advies?

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:51

Fedimax misschien?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:16

PanamaD schreef:
PanamaD schreef:
Wie kan mij raad geven? Ik heb een zwarte bucas 50g maar voor sommige dagen is het te warm ondanks dat ik toch een deken op wil (regen en zon). Nu zat ik naar deze 2 dekens te kijken.

De lichtblauwe heeft als voorkeur dat als de zon schijnt het minder warm zal zijn.
Maar de sterren heeft een mooie staartflap en waterdichtheid is 3000, blauw 2000

https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _2323.html

https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _2396.html

Zie nu pas dat de sterrendeken volgens mij met fleece gevoerd is?

Is de Bucas Freedom ook een goede deken voor erbij? Bucas irish past haar heel goed. Dan zal deze ook wel passen?

Hoe is de waterdichtheid?

Ik heb een Bucas Anniversary edition met silk feel voering, en die vallen erg mee qua warmte.
De stay dry voering is een stuk warmer.
wij hebben ook weer t regendek op gegooid, idem op het paard wat we voor een weekje onder onze hoede hebben...

Deni:

Bucas is UV werend en de buikflap constructie is niet makkelijk te slopen... maar zoals hierboven ergens te lezen krijgt ons paard er kale plekken van.....

Kramer had een aantal mooie dekens, weet niet of die in je budget vallen, anders wellicht Decathlon... onsloopbaar zijn ze er toch niet...

Wij hebben ons paard nu onder de sweet itch gehad en waar hij normaal tijdens het rijden superheet is, was hij vandaag echt uberontspannen... kan dat met elkaar te maken hebben? dat als hij niet zoveel stress heeft van de vliegen, hij meer ontspannen is in de avond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:33

Iemand ervaring met weatherbeeta vliegendekens?

GypsyJarig
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:35

Zitten er hier ook mensen met verstand van vliegendekens?

We gaan deze zomer met de paarden op vakantie, we komen uit zeeland dus ze zijn niet veel van dazen etc. gewend.

Het mooist zou denk ik een deken met hals en buikflap zijn? Maar ik zou hem het liefst zowel met rijden als in de wei gebruiken.
Ik zie zowel uitrijvliegendekens als vliegendekens, maar heb eerlijk gezegd geen zin om twee verschillende aan te schaffen voor die twee weken. :o

Een goed merk dat comfortabel zit is belangrijk, we willen onze vakantie niet laten verpesten door schuurwonden. Ik ga als ik een model weet wel websites in de gaten houden voor korting.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:49

Gypsy schreef:
Zitten er hier ook mensen met verstand van vliegendekens?

We gaan deze zomer met de paarden op vakantie, we komen uit zeeland dus ze zijn niet veel van dazen etc. gewend.

Het mooist zou denk ik een deken met hals en buikflap zijn? Maar ik zou hem het liefst zowel met rijden als in de wei gebruiken.
Ik zie zowel uitrijvliegendekens als vliegendekens, maar heb eerlijk gezegd geen zin om twee verschillende aan te schaffen voor die twee weken. :o

Een goed merk dat comfortabel zit is belangrijk, we willen onze vakantie niet laten verpesten door schuurwonden. Ik ga als ik een model weet wel websites in de gaten houden voor korting.

Ik denk dat 1 deken voor zowel rijden als in de wei lastig gaat worden, dan zou ik gewoon mp enz in de gaten houden zodat je hopelijk voor een leuk prijsje iets kunt scoren. Welk merk winterdeken ligt goed en hoe zijn de paarden gebouwd?

GypsyJarig
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:01

Ze dragen nooit een winterdeken eigenlijk, dus dat zou ik nog uit moeten vogelen.
het gaat om een trekpaardkruising en een welsh die laatste is een E.

Ik zal ze binnenkort eens opmeten.

Ik had met de vliegenmaskers mazzel. Heb in totaal drie paarden, en heb bij een 3 halen 2 betalen actie van de horsefitshop 3 rambo vliegenmaskers gescoord.
Ik hoopte voor de vakantie dus nog eens een dergelijk mazzeltje met vliegendekens te hebben. :P

Maar MP in de gaten houden is dan denk ik een goed idee, pffff 4 dekens worden het dan dus.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 00:47

Ik werkte vroeger met iemand die een normale vliegendeken ook gebruikte voor het rijden.
Die deed dekje, deken en dan zadel op paard leggen.
Hoe of wat precies verder weet ik niet maar misschien uitproberen waard?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 01:03

Wat ben ik blij dat ik de regendekens er op heb. Zelfs mijn ruin stond te schuilen en ze vreten als Oostvaarderskoniks die net uit de winter komen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 06:50

Koper schreef:
Wat ben ik blij dat ik de regendekens er op heb. Zelfs mijn ruin stond te schuilen en ze vreten als Oostvaarderskoniks die net uit de winter komen.

Het is hier ook niet bepaald warm, geloof 13 graden.
Wij hebben de paarden voor vandaag ook weer t regendek opgegooid. .