Kijken of ze niet zielig in een hoekje staat te rillen. Heb je genoeg ruwvoer? Dat houdt het kacheltje ook warm.
Hier 0 grams nog steeds bij beide. Heb een nieuwe vliegendeken voor pony, met een vliegenmasker met oogjes .
Oretha
Geplaatst: 01-05-15 22:13
Ik heb bij mijn ene pony een eczeemdeken en daarover een regendeken met fleece, zowel overdag als 's nachts. En mijn andere pony een 150 grams deken ook overdag en 's nachts. Beide pony's staan overdag buiten en in de nacht op stal.
Paard stond vannacht onder 200 gram, heb die er vanochtend onderweg gehaald, staat nu dus bloot. Vannacht gaat er een 100 gram op. Paard staat 24/7 op het land.
Nouvel
Geplaatst: 02-05-15 13:58
Eind van de ochtend regendekens er af gehaald, de ene bloot, de ander katoenen zomerdekentje voor de zekerheid. Had nog koorts van het enten en is niet fit...
Al een week helemaal bloot. Madam vindt het heerlijk. Vandaag alle dekens met de hand gewassen en opgehangen in het zonnetje. Ze keek overigens heel boos en geïrriteerd toen ik de dekens pakte. Die wil ze echt niet meer op
Sinds vandaag verhuist, vakantie voor 3mnaanden, en dus 24/7 op t land! Daarom vanacht een regendeken met wat gram erop anders is de overgang toch iets te groot!
Oretha
Geplaatst: 02-05-15 21:59
Ik heb een vraag. Als je een onderdeken/staldeken met daaroverheen een regendeken doet. Wordt de onderdeken dan niet nat als je paard een tijd in de regen staat? Dat het toch langs de regendeken heen drupt?
Nouvel
Geplaatst: 02-05-15 22:53
als je onderdeken er goed onder past en nergens uitsteekt zal deze niet natter worden dan de binnenkant van een gevoerde waterdichte deken
Ik wil mijn shetlander laten scheren omdat ze nogsteeds heel dik in haar vacht zit. Nu ben ik benieuwd welke soort dekens ik allemaal nodig heb. Ik hoop dat ik via dit topic wat meer informatie kan winnen!
Ik heb mijn paarden gister dekenloos laten staan in de regen omdat het helemaal niet koud was, maar een van mijn paarden stond alweer te trillen. Dus ff op stal laten drogen en hooi gegeven en toch maar weer de regendeken op gedaan. Ze is er wel echt heel gevoelig voor.
Hier heeft mijn in februari geschoren merrie ook zonder deken gestaan in de regen, ze stond vrolijk te kijken en ook toen ik ze van de wei af heb gehaald wilde ze niet naar binnen dus ik denk dat ze het wel warm genoeg zal hebben.
Netam89
Geplaatst: 04-05-15 12:18
Die van mij staat vandaag zonder, vanavond gaat de regendeken weer op gezien ze voor morgen slecht weer voorspellen.
Voor morgen ben ik nog in twijfel, we hebben gister ochtend vroeg de regendeken afgedaan omdat ze het te warm had.
xApple
Geplaatst: 04-05-15 13:07
Hier blijft de deken af. Ik had af en toe nog een 0 grams regendeken om als het ging regenen maar de temperaturen blijven nu ook hoog dus koud is het niet.
Vandaag overdag ook weer lekker zonder. Vannacht en morgen weer 0 gram denk ik.
Hij is geschoren geweest, maar ik ben bang nog niet genoeg haar dat het er niet meer tussen komt.
Wordt er wel onzeker van. Het wordt 20 graden, maar wel regen. En als ik dat bij alle stallen in de buurt zie dat ze nog 2 deken op hebben
Nouvel
Geplaatst: 04-05-15 13:17
Hier zon en 15 graden maar keiharde wind, ook zo'n lastige... Ik heb net toch de dekens er maar af gehaald, door het zonnetje gaan ze er toch soort onder broeien...
Kasmir
Geplaatst: 04-05-15 14:42
Heb die van mij al een maandje zonder deken staan nu, ze verhaart nog steeds flink door en begint echt een mooi dun zomervachtje te krijgen. Ze is ongeschoren en staat 's nachts op stal. Van 10:00-22:00 staat ze buiten.
Ik twijfel heel erg. Hij staat nu zonder. Maat het gaat over een uur regenen. Hij heeft nog niet zonder deken in de regen gestaan dit jaar, en het waait erg hard!