[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:56

Ik heb nu ook maar een SIH besteld, hopen dat ze hem heel houden :P

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:02

Goede keus, fijne deken, die van mij staat in een groep met 4 andere ruinen en ze houden hem gewoon heel! Alleen vorig jaar een stikseltje los bij een sluiting bij het hoofd, maar gaat toch al 3 jaar mee...

Overigens doe ik hem wel een dunnere vliegendeken op als het rond de 25 graden is, want dan wordt het echt te warm. Mijn paard zweet wel erg snel ook, dat zal per paard verschillen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:14

Ja mijn paard zweet zich rot vandaar ook mijn reactie!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:05

Paarden hier nog steeds dekenloos?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:08

Damelza schreef:

Sinds mijn vraag hier vorige week de deken afgelaten en gaat goed. Ook met regenachtig en kouder weer heeft hij het lekker warm

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:45

Ik heb idd ook getwijfeld maar tot nu toe nog gewoon afgehouden ook snachts. Ze voelt niet koud. Ook met regen heb k er geen op gedaan. Dus denk dat k het ook lekker zo laat. Of het moet opeens extreem koud gaan worden ook overdag.
Paard vind het fijn, verhaart zelfs lekker zonder deken, kan lekker rollen.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:04

nog steeds dekenloos. Mijn oude merrie verhaart verschrikkelijk nu. Mijn ruin heeft een mooi zomervelletje

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:21

Ik heb er nu 200gr op aangezien de nachten best fris zijn en het overdag niet te warm wordt. Vanmiddag voelde ze ook niet te warm aan.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:25

Hier nog 0 grams misschien had het al wel zonder gekunt maar ik loop zelf nog in mijn dikke winterjas omdat het er hartstikke koud is. Met de regen die voorspelt is nog mooi even op. Zodra het wat langer mooi weer is gaat die af en dan blijft die ook af!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:44

Damelza schreef:

Nee. De 200 gr. Weer op. Graad of 4 s avonds en s nacht en overdag rond 10. Mij te koud voor hem.

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:07

Ja hoor, die van mij staat nog steeds zonder dekens. Heb tijdens de regen nog wel getwijfeld om een 0 grams op te doen. Maar heb haar toch maar zonder deken gelaten, ze heeft alweer een mooi zomervachtje aangemaakt (ondanks dat ze eind februari nog is geschoren). :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:10

Ja hoor, heerlijk dekenloos beide paarden. Wel volop in het gras en voer natuurlijk. Vind het een verademing zo zonder dekens. Nu ben ik ook wel zo, eenmaal af, blijft ie af. Of ze moeten ziek worden ofzo natuurlijk.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:15

Hier nog een 0 grams op! Als het warm is overdag gaat ie eraf en s'nachts weer op.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:29

Hier ook nog dekenloos.

zijn er ook mensen met geschoren paarden die 24/7 op het land staat? Hebben jullie nog dekens op?

Ze gaan hier het weekend de wei weer op, en dan blijft ze dag en nacht buiten, twijfel om dan maar een regendeken op te doen, staat nu zonder nog op stal.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:35

Rideltje1992 schreef:
Hier ook nog dekenloos.

zijn er ook mensen met geschoren paarden die 24/7 op het land staat? Hebben jullie nog dekens op?

Ze gaan hier het weekend de wei weer op, en dan blijft ze dag en nacht buiten, twijfel om dan maar een regendeken op te doen, staat nu zonder nog op stal.

Hier 24/7 buiten en nog onder een 0 grams. Deken gaat eraf als het warm is en dan s'nachts weer op, maar met weer als vandaag heeft ie hem de hele dag op. (Staat nu wel tijdelijk op een uitloop met schuilstal (24/7) ipv op het land). (Is geschoren geweest).

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:36

Nee, hier geschoren geweest en al mooi in de zomervacht, maar nog erg dun. Regendicht is die nog zeker niet. Dus met zon 2 uurtjes zonder (vorige week wel overdag zonder) anders de regendeken en nu weer de 100 gram. Twijfel of ik daar de 100 liner vanavond nog onder doe.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:40

hier onder de 0 grams rambo en amigo, koude wind en niet al te hoge temp... -O-

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:55

Voorgaands hield ik mijn paarden dekenloos. Fjord krijgt mega vacht en wordt aardig aan het werk gezet dus begin januari voor het laatst geschoren.Uitrijdeken laten staan benen hoofd ook. Maar jeetje wat maak me dat deken gebeuren onzeker :p normaal had ik nu niet wakker gelegen als ze met zomervacht buiten stond. Maar nu sta ze in dr blote bille buiten en lig ik wakker want het regen. Ze heeft nog wel een tapijtje op haar rug. Maar ze had eerst 0 gram op. Voelde klammig en ze staat nu weer op de paddock met de kudde tot morgen ochtend. Nu ze op een kluitje staan durfde ik geen deken met die onrust. Heb geen goedkope dekens maarja ziek paard is nog erger. Ze kan wel schuilen. Hmm ik denk nu maar ze gaan niet zo maar dood xD

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 23:06

Hier 100/200 gram op

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 00:16

Damelza schreef:

Ja hoor, lekker zonder :j Ben juist blij voor hem dat hij dit jaar gewoon een tijdje zonder deken kan staan. Vorig jaar ging hij van de winterdeken naar de eczeem deken namelijk.

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:46

Zaterdag gaan ze eerst voor een paar uurtjes het land op.. Het schijnt erg mooi weer te worden dit weekend dus ik twijfel enorm of ik de deken op of af doe. Ze is in november geschoren en staat onder een 0 grams

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:10

doemaar schreef:
Voorgaands hield ik mijn paarden dekenloos. Fjord krijgt mega vacht en wordt aardig aan het werk gezet dus begin januari voor het laatst geschoren.Uitrijdeken laten staan benen hoofd ook. Maar jeetje wat maak me dat deken gebeuren onzeker :p normaal had ik nu niet wakker gelegen als ze met zomervacht buiten stond. Maar nu sta ze in dr blote bille buiten en lig ik wakker want het regen. Ze heeft nog wel een tapijtje op haar rug. Maar ze had eerst 0 gram op. Voelde klammig en ze staat nu weer op de paddock met de kudde tot morgen ochtend. Nu ze op een kluitje staan durfde ik geen deken met die onrust. Heb geen goedkope dekens maarja ziek paard is nog erger. Ze kan wel schuilen. Hmm ik denk nu maar ze gaan niet zo maar dood xD

Zelfs Hip staat in zijn blootje in de regen op een open weiland en er was vanmorgen niets met hem aan de hand, Tinez kan ook wel wat hebben!
Ik word ook onzeker van al die dekens, wanneer wel, wanneer niet en is het niet te koud of te warm...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:56

Nu al 2/3 weken lekker af! Ondanks de kou, ach kan ze wel hebben! Staat overdag op t land maar in een hoek dus wel beschud en snachts binnenstal, daar is het echt te warm voor een deken dus keuze is snel gemaakt!

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:35

Hier vanwege het niet zo stabiele weer terug naar de 0 grams regendeken. Met of de bucas buzz off combi rain halsstukken of gewoon de vliegendeken er overheen. Wordt het weer lekker weer gaat de regendeken er weer af. Ze hebben hier buitenstallen met 24/7 uitloop.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:47

Wat zouden jullie hiermee doen?
Ik heb eind februari mijn merrie geschoren. Ze lijkt alweer aardige zomervacht te ontwikkelen. Ik heb haar nu een tijdje alleen nog onder 0 grams staan, zodra het rond de 14 gr. is heeft ze het al te warm met de b0 grams. Maar hoe ga ik nu ooit zien of ze het koud heeft en of haar vacht al waterdicht is? De vacht voelt 's ochtends wel wat koud aan maar dat is alleen de buitenkant en dat is ook op de plekken waar ze niet geschoren is.