Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RianneH schreef:Welkom in de wondere wereld van de dekensHet is een ellende soms
![]()
Fijne van de iets duurdere dekens vind ikzelf dat er bijna altijd tussenmaten te verkrijgen zijn, maar paard draagt ook een 191 (6.3), daar is 195 te groot en 185 eigenlijk te klein.
HorseTimeXL schreef:RianneH schreef:Welkom in de wondere wereld van de dekensHet is een ellende soms
![]()
Fijne van de iets duurdere dekens vind ikzelf dat er bijna altijd tussenmaten te verkrijgen zijn, maar paard draagt ook een 191 (6.3), daar is 195 te groot en 185 eigenlijk te klein.
Haha ja zeg dat wel. Ja want had inderdaad de 190 van Amigo Bravo en die zat inderdaad kwa lengte echt perfect alleen helaas bij z'n schoft te strak.. Welke 'duurdere' dekens zouden daar nog meer goed bij passen. Hoge schoft brede schouders maar relatief 'smalle' hals. Rhino en Rambo zijn mij net te duur..
Yvank_ schreef:Geschoren? Dan kan het wel.
bcd94 schreef:Zijn hier mensen die tips hebben om een bezweet paard in korte tijd droog te krijgen.
Welke deken kan ik hier het beste voor aanschaffen ?
Fleece, wol, badstof of iets anders ?
Ik wil zijn regendeken pas op doen als hij droog is maar ik heb geen zin en tijd om daar 3 uur op te gaan wachten..
Of is mijn enige optie om hem te scheren?
snorkel1986 schreef:bcd94 schreef:Zijn hier mensen die tips hebben om een bezweet paard in korte tijd droog te krijgen.
Welke deken kan ik hier het beste voor aanschaffen ?
Fleece, wol, badstof of iets anders ?
Ik wil zijn regendeken pas op doen als hij droog is maar ik heb geen zin en tijd om daar 3 uur op te gaan wachten..
Of is mijn enige optie om hem te scheren?
Waarom duurt dat 3 uur is hij zeiknat? Stappen tot hij op adem is
Dan eventueel als je een stro stal hebt ( het is heel ouderwets) stro losjes onder je deken
Stro neemt vocht op en zorgt dat er toch lucht langs kan. En het valt er zelf onderweg (of niet maar das ook niet erg) Dat deed ik vroeger nu onder fleece ( koud dan 2)en voor ik na bed ga wisselen is vaak 45 min later of zo en dan is paard zeker droog bovenste fleece nog niet soms wat wel belangrijk is
Is je fleece op tijd wassen ligt vocht er niet op.. dan wassen en dan doen ze het weer Ik heb de paardjes gelukkig aan huis