Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mandje schreef:Heb een vraag. Ik ga morgen mijn haflinger helemaal scheren. En kom ik nu toch even in de twijfel te zitten door die koude temperaturen.
Ik heb meerdere soorten dekens voor haar. Ze loopt nu met een fleece gevoerde regendeken. Wil morgen na het scheren een 300 grams staldeken opdoen met daarover nog een deken. Wat zouden jullie doen. Heb 2 opties. De regendeken erover of een 300 grams outdoor deken. Daar tussenin heb ik helaas niks. En ze moet met een waterdichte deken bovenop lopen.
Ze loopt overdag buiten en snachts op stal in een vrij koude aan 1 kant open loods. (staan 2 stalletjes de rest is binnenbak en opslag kuil/stro)
mandje schreef:Heb een vraag. Ik ga morgen mijn haflinger helemaal scheren. En kom ik nu toch even in de twijfel te zitten door die koude temperaturen.
Ik heb meerdere soorten dekens voor haar. Ze loopt nu met een fleece gevoerde regendeken. Wil morgen na het scheren een 300 grams staldeken opdoen met daarover nog een deken. Wat zouden jullie doen. Heb 2 opties. De regendeken erover of een 300 grams outdoor deken. Daar tussenin heb ik helaas niks. En ze moet met een waterdichte deken bovenop lopen.
Ze loopt overdag buiten en snachts op stal in een vrij koude aan 1 kant open loods. (staan 2 stalletjes de rest is binnenbak en opslag kuil/stro)
gossa4ever schreef:gossa4ever schreef:zijn er mensen die ervaring hebben met een menuitrijdeken? die alleen over de achterhand heen valt, die je aan de singel vast maakt?
zijn ze ook handig in gebruik voor het longeren met de kou die eraan komt?
gossa4ever schreef:gossa4ever schreef:zijn er mensen die ervaring hebben met een menuitrijdeken? die alleen over de achterhand heen valt, die je aan de singel vast maakt?
zijn ze ook handig in gebruik voor het longeren met de kou die eraan komt?
gossa4ever schreef:bedankt voor de reacties! dan ga ik toch maar een mendeken aanschaffenkheb een mooie gezien van pfiff, en niet duur 45 euro, of hebben andere mensen nog suggesties?
tiwi1969 schreef:hier ook hagel vanmiddag, precies toen ik mijn paard aan het stappen was zonder deken op, Bah! Vannacht wordt de koudste nacht, daarna weer boven 0
Normaal heb ik haar nooit in de dekens, maar dit jaar is ze erg schraal van haar veulen afgekomen. Dinsdag had ze 37.1 tegen 37.8 normaal. Koud dus.
Nu met een 100 grams is de temperatuur weer normaal. Ze heeft wel wat winterhaar nu, maar er komt ook nog oud haar af. Ik heb daarom gekozen voor een gladde binnenkant, Amigo Bravo, pakt niet zoveel losse haren aan. Zo nodig gaat er een fleece bij of een onderdeken/liner.
Iemand ervaring met het liner systeem van Horseware werkt dat goed, of kan ik er net zo goed een goedkope onderdeken onder doen?