Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 23:27

En ook hier ligt sinds vanavond de 300 grams weer op,
paarden lopen nu met 200 grams overdag buiten en dan 's avonds voor de nacht nog 100 omhoog....
Shetlander loopt 'bloot' maar heeft een hele dikke vacht al!

pietiedecy

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 23:32

Lutskenu 200 grams + fleece, wil nog niet te vroeg overstappen op de 300.. en ze voelt nu lekker warm aan! kan/ga maximaal tot 400 deze winter.
Baukje heeft nu 0 grams regendeken + fleece (die zit nog in der zomervacht..)
Hylkje heeft 200 grams op
en de rest staat nog lekker zonder :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 23:43

Ik had denk ik ook beter een fleece op kunnen doen onder mijn 200 grams.. Iemand die weet hoeveel graden het morgen overdags wordt?
Denk dat ik morgen overdag de nek eraan houd en dan savonds een fleece eronder doe. Of sochtends al??

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:31

Rond de 8 graden en voornl. Droog. Is ook o ool knmi.nl na te kijken :P

Steffiexxx oid was t met de vraag over deken ? Ik zou t of bij die 100gr houden, anders evt 150 gr.

Mn auto gaf vanavond rond 8u 4 gr aan. Heb toch maar de 200 incl wasbeurt dus ong 175 gr gedaan.
Hij voeldr niet echt koud, maar maakt zelf amper cacht aan.

Bij oude paarden is wintercacht aanmaken niet echt een probleem, eerder het er vanaf kome. :D haha

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 08:04

Heeft een van jullie ervaring met de Stormshield dekens? Ze hebben oa een V-free systeem waarbij de schoft vrij ligt van druk (hebben ook nog een apart model voor hoge schoft) en de hals is smaller/breder te verstellen, ook zijn ze in bijna alle mogelijke soorten, maten en diktes .. Alleen bijna niet aan te komen in Nederland, of je betaalt extra :D ik zit erover te denken om vanuit de USA te bestellen, maar als je met een groep bestelt en de verzendkosten kan delen, ben je natuurlijk nog goedkoper uit ;)
Vandaar dat ik het even in dit topic plaats, het hele assortiment is trouwens hier te zien:
http://www.sstack.com/horse-blankets-an ... -blankets/

Oja mocht je willen weten of ze jou maat hebben... Even de onderlengte in cm (midden borst-staart) delen door 2,54 :)
Laat me maar weten (via PB) als je interesse hebt om mee te doen, na recensies te hebben gelezen lijken heel veel mensen super tevreden met deze dekens te zijn en ik sta er wel voor open eens iets anders te proberen !

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:51

Klimop: lijken me hele fijne dekens! Ik ben nu compleet wat dekens betreft, dus ik heb ze niet nodig!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:53

mijn geschoren mini staat nog steeds onder 200 gram.
ik twijfel wel of ik een dikkere deken op moet doen.
maar als ik nu al een 300gram op doe, wat moet ik dan op doen als het echt heel erg koud word?

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:54

Ik heb nogsteeds 0 grams op maar moet toch echt snel opzoek naar een warmer deken..

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:55

oooh zo ik snap het, Al mijn dekens op fleece na hebben gewoon gekruiste :)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:00

Mijn geschoren mini stond op een gegevenmoment onder een 4oo grams deken

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:02

ik heb geen 400 grams deken.
en wil liever geen 2 dekens over elkaar.
daar heeft hij vorig jaar beste schuurplekken van gekregen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:23

Hoezo wil je geen 400 grams deken?
Of een dikker deken of je doet niks en je mini komt dikker in zijn vacht te zitten lijkt me.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:27

250/275 dan? Die zijn er ook. Ik heb veelste veel dekens, maar juist diegene die stuk gaan heb ik er maar 1 van :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:29

Herkent iemand misschien deze beschrijving van regendeken?
Hij is van euro-star en donkerblauw, soort van geblokt. Je kon hem ook in het bruin krijgen.
Ik twijfel hoeveel gram die is! Denk 300 of 350 gram.. Iemand die dit deken toevallig ook heeft?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:30

Misschien anders ff op hun website kijken..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:32

Had al gekeken op google maar wist niet zeker of het dezelfde waren die ik tegen kwam. Deze is al een paar jaar oud :=

edit: gevonden denk ik :D 350 grams.

Dan doe ik die mooi op als het echt winter gaat worden. Wanneer het nog kouder wordt dan nu gaat er een fleecedeken onder.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:26

Even een vraagje... Ik ben helemaal niet van de dekens. Heb ze in de 19 jaar dat we paarden hebben nooit gebruikt, maar nu moet ik eraan gaan geloven.

Morgen ga ik paardlief scheren. Een warmbloed. Ze staat nu al met een 0 grams regendeken op, omdat ik wilde voorkomen dat ze veel vacht aan zou gaan maken, maar die heeft ze nu toch aangemaakt. Met rijden zweet ze heel snel en ik krijg haar niet meer droog gestapt.
Ze staat de hele winter buiten en gaat 's nachts op de uitloop waarbij ze kan kiezen of ze de stal in gaat of lekker buiten blijft.

Ik heb nu een 200 grams deken voor haar die ik op wil gaan gooien morgen na het scheren en een 300 grams voor als het straks echt koud wordt. Dit zijn beide dekens zonder hals.

Is een hals in dit geval noodzakelijk? Ik zit zo te twijfelen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:28

Nee hoeft niet. Kan wel. Haar zal op de hals wel eerder terugkomen. Je zou ook evt. een 0 grams deken met hals eroverheen kunnen doen (over de 200/300gr). Heb ik zelf 1 keer gedaan, jaar daarna niet meer.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:31

Hier ligt er een 300 grams op. Geschoren haflinger en een container stal dus koelt flink af 's nachts.
Meot nog even kijken voor een dikkere voor als het kouder wordt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:36

Bedankt Sammie. Dan ga ik morgen lekker aan de slag :)

Ellis_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:39

de paarden bij mij op de manege

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 12:46

Ik heb er inmiddels een 150 grams opliggen.
Maar ik zit er aan te denken zo`n bucas deken met fleece aan de binnen zijde te bestellen.
Ze heeft het niet te warm onder de 150 grams maar zweet erg snel na een paar minuten rennen.
Dit ligt overigens niet aan de deken dit heeft ze ook in de lente en zomer als ze geen deken op heeft.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 12:48

Klimop schreef:
Heeft een van jullie ervaring met de Stormshield dekens? Ze hebben oa een V-free systeem waarbij de schoft vrij ligt van druk (hebben ook nog een apart model voor hoge schoft) en de hals is smaller/breder te verstellen, ook zijn ze in bijna alle mogelijke soorten, maten en diktes .. Alleen bijna niet aan te komen in Nederland, of je betaalt extra :D ik zit erover te denken om vanuit de USA te bestellen, maar als je met een groep bestelt en de verzendkosten kan delen, ben je natuurlijk nog goedkoper uit ;)
Vandaar dat ik het even in dit topic plaats, het hele assortiment is trouwens hier te zien:
http://www.sstack.com/horse-blankets-an ... -blankets/

Oja mocht je willen weten of ze jou maat hebben... Even de onderlengte in cm (midden borst-staart) delen door 2,54 :)
Laat me maar weten (via PB) als je interesse hebt om mee te doen, na recensies te hebben gelezen lijken heel veel mensen super tevreden met deze dekens te zijn en ik sta er wel voor open eens iets anders te proberen !

Ik heb voorheen 2 dekens besteld in de USA. De dekens (Big D) waren goedkoper daar maar ik was duurder uit dan dat ik dezelfde dekens hier kocht door alle kosten die er bij kwamen. De Uhg shop heeft Stormshield dekens. Ben er wel benieuwd naar, dat V free.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 13:04

Ik heb al vaker (bijv. rijlaarzen) in de USA besteld omdat ik dan, incl. verzendkosten! alsnog veel goedkoper uit was.. maar je loopt idd altijd het risico dat er later nog douanekosten bij komen. Ik weet dat zij (van UHG) leverancier is, alleen op de website staat een veel kleinere collectie en dus niet de dekens die ik zoek... maar ik ga haar toch even een mail sturen of ze misschien ook andere kan bestellen en wat ze daar dan voor vraagt :)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 13:10

Neem aan dat als ze een container vol bestellen daar in de USA het voor hen geen probleem is om een ander model mee te laten komen. :j