[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:05

Puur uit nieuwsgierigheid: zetten jullie je paard(en) onder een vliegendeken uit voorzorg of omdat ze ook dusdanig last hebben van de vliegen?

Hier staat ze zonder vliegendeken, net als elk jaar. Enkel wat jeuk in de staart, maar dit is heel goed onder controle te houden met anti-itch en schuurt daardoor vrijwel niet meer.
Zolang we niet in het bos zijn staat ze ook niet veel te zwiepen of vervelend te doen om vliegen, dus ik hou dr graag zonder deken. Doe ik hier goed aan?

Ze zijn hier soms al te lui om het halster af te halen als ze naar binnen gaan, dus ik ben een beetje bang, dat mocht ik er een vliegendeken op gooien, ze er straks dag en nacht mee staat. En dat lijkt me nou niet zo prettig :=

RianneH

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:14

Een goed passende vliegendeken zou dag en nacht om kunnen, maar ik ben van mening dat het regelmatig kunnen luchten van het lichaam wel goed is. Toch ontkom je er niet aan als ze niet tegen die kleine rottige knutten kunnen.

Hier gelukkig weinig last van de vliegen. Ik heb een vliegendeken voor de dazen, dus wanneer dat seizoen begint gaat ie op en zodra dat over is ook direct weer af.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:54

Hier ook vooral voor de dazen dus Vliegendeken gelukkig nog niet opgehad dit jaar. Wel de maskers al overdag om anders krijgt ie echt last van z'n oogjes.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:22

Staat helaas al heel de winter ingepakt dus ik probeer het zo lang mogelijk zonder vliegendeken te doen. Maar als ze teveel last ktijgt, gaat ie wel om. Masker is al wel op, heeft heel snel ontstoken ogen.
Hafje van mijn vriend is vandaag onder deken gezet, die werd echt opgevreten...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:33

Ok help. Een goede vliegendeken vinden is echt onmogelijk!
De nika zit toch te strak bij de borst.

Ik zoek dus:

- vliegendeken
- voor brede kleine paarden
(Brede forse tinker van 1.46)
- zonder hals
- met bilriemen
- verstelbare borstsluiting
- goed ademend (paard heeft het snel warm)
- prijs maakt niet uit!!

Dominick heeft een flycooler. Maar die is met hals en ik denk dat die te warm is. (Dominick past haar heel fijn)

Is dit wat:

http://uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section=Shop ... uctID=1212

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:12

Ik heb vandaag de UV-werende zilveren Amigo Bug Rug bij [***] gepast... en hij zit als gegoten! *\%/* :))
Letterlijk voor het eerst een deken waarvan alle borstsluitingen gewoon dicht kunnen! *\o/*
[***] heeft een zeer ellendige dekenbouw (erg hoge schoft, zeer lange schouderpartij, heel diepe halsaanzet met een horizontale borstpartij tijdens het grazen) waardoor ik ook bij zijn Rambo's maar 2 van de 4 borstsluitingen dicht kan doen. Maar bij de Amigo kan zelfs de bovenste borstsluiting gewoon dicht. Erg fijn!
Nu ben ik wel benieuwd of dit dan betekent dat alle andere Amigo (gevoerde/regen)dekens ook zo goed zullen passen, of heeft elke Amigo weer een andere pasvorm rondom de hals/borst?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:22

xyzutu2 schreef:
Ik heb vandaag de UV-werende zilveren Amigo Bug Rug bij Rio gepast... en hij zit als gegoten! *\%/* :))
Letterlijk voor het eerst een deken waarvan alle borstsluitingen gewoon dicht kunnen! *\o/*
Rio heeft een zeer ellendige dekenbouw (erg hoge schoft, zeer lange schouderpartij, heel diepe halsaanzet met een horizontale borstpartij tijdens het grazen) waardoor ik ook bij zijn Rambo's maar 2 van de 4 borstsluitingen dicht kan doen. Maar bij de Amigo kan zelfs de bovenste borstsluiting gewoon dicht. Erg fijn!
Nu ben ik wel benieuwd of dit dan betekent dat alle andere Amigo (gevoerde/regen)dekens ook zo goed zullen passen, of heeft elke Amigo weer een andere pasvorm rondom de hals/borst?

Volgens mij vallen de vliegendekens wel iets ruimer maar ik kan morgen wel een paar Amigo dekens op elkaar leggen on te vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 01:11

Oh, dat zou super zijn! _/-\o_
De vliegendeken heeft ook wel wat strech in de stof, maar doordat de schouders/schoft gevoerd zijn met nylon lijken die redelijk vormvast. Ik ben heel benieuwd, vooral naar of de 2 borstsluitingen bij andere modellen op dezelfde hoogte zitten gezien vanaf de rugnaad/schoft. Want juist daar heeft [***] veel diepgang. 8-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 06:46

Mijn ervaring is dat de vliegendekens ruimer vallen voor, ze zijn voor onze arabo allemaal te wijd, ook de Rambo, terwijl hij de gewone dekens allemaal goed past

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 08:03

Voor alle deken weerstand.. om deze reden houdt mijn paard zijn vliegendeken op met heel warm weer:
Afbeelding
%) arm beest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 08:59

De amigo bug rug valt behoorlijk wijd van voren! Heel anders dan de winterdekens.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:01

Ik zoek juist een Vliegendeken voor een smal paard. Hij draagt normaal Rambo maar de Vliegendeken is daarvan echt te ruim voor hem van voor :\

Fijn dat de amigo zo goed past!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:08

De amigo en rambo hebben geen bilriemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:15

Gelukkig niet! Die hebben fijne singels en staartkoord.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:19

Gelukkig?

Mijn ervaring is dat zonder de dekens volledig scheef vallen. Maar dat is met rambo niet dus?

Want verder lijkt rambo mij wel wat. Ook die v-sluiting
En blijkbaar dus wijder van voor met vliegendekens
Laatst bijgewerkt door Nessa op 26-05-17 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:20

xyzutu ik ben heeeeeeel benieuwd naar meer informatie! Foto van het wonderding op Rio? En blijft hij ook koel onder de deken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:20

Nessa schreef:
Gelukkig?

Mijn ervaring is dat zonder de dekens volledig scheef vallen. Maar dat is met rambo niet dus?

Want verder lijkt rambo mij wel wat. Ook die v-sluiting
En blijkbaar dus wijder van voor met vliegendekens

Nee nooit hebben een perfecte pasvorm.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:26

Ik heb een amigo bug buster voor mijn merrie met hoge schoft. Nog wel een ouder model waarbij nog een v-sluiting zit. Vind het een erg fijne deken, ben wel heel benieuwd hoe hij zal zitten met de sluitingen die er tegenwoordig op zitten.
Ondanks dat er geen bilriemen zitten aan Horseware dekens schuiven ze nooit bij mij. Wat ik bij vele Bucas dekens wel zie. Zowel de rambo winterdekens als de amigo vliegendeken liggen als een huis.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:32

Oh wat zijn die dekens lang bij de benen -O-
Iemand ervaring ermee met een tinker? Denk echt die dat veels te lang gaan vallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:38

Lang? Dat valt reuze mee. Hier een rambo op een fjord valt helemaal niet lang.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:39

Dat dacht ik eerst ook Nessa, maar dat valt echt mee. Het lijkt heel lang maar mijne vindt het juist fijn en het zit totaal niet in de weg.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:49

Oh fijn om te horen!
Ik heb een amigo XL vliegendelen gehad. Dat was een enorme soepjurk. Buikflap kon niet eens normaal dicht en hing op half 7

Die v sluiting is niet verstelbaar he? Denk dat ik maar gewoon moet proberen. Eens kijken of er ergens korting is

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:52

Toen ik hem voor het eerste paste dacht ik ook dat het wel een soepjurk was, de buik sloot bij mij dan wel mooi aan. Maar ze staat er fijner onder dan onder de kortere dekens.

De amigo bug buster heeft nu volgens mij gewoon rechte sluitingen die ook niet verstelbaar zijn. Ik heb nog een oud model toen hadden ze de v-sluiting er nog op (die ook niet verstelbaar is).

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:57

Ik wil voor een rambo gaan dan.
Gewoon nieuw. Dan kan ie tenminste nog terug. Maar dan is extra korting wel fijn. Gisteren had divoza korting. Vandaag niet meer. Anders wacht ik even tot het Pinksteren is