Want dan kan ik die van mijn opa lenen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ilovejuno schreef:Ik weet niet of de vraag al gesteld is ( heb het topic niet helemaal doorgelezen ) maar kan je je paard ook scheren met een scheerapparaat voor schapen?
Want dan kan ik die van mijn opa lenen
h0rsii_tanii schreef:Ik weet niet of het hiertussenstaat...anders moet je het ff zeggen.
Ik wil mijn pony volgendjaar scheren in het jachtmodel zonder het hoofd mee te scheren. In de winter staat ze niet buiten, binnen in een stal.
Moeten paarden met een jachtmodel wel of geen deken?
Als ik zelf logisch nadenk kan het moeilijk omdat de buik kaal is, en de rug met haar. Dus een deken licht niet op het geschoren...
Maar Kan je pony het niet koudkrijgen?

Djantje schreef:Uhm... Hoeveel kost het bij jullie je paard/pony helemaal te scheren zonder verdoving en die toestand...
Bij mij kostte het 70 euro, voor het helmaal scheren van mijn pony
Dian
Anouar15 schreef:h0rsii_tanii schreef:Ik weet niet of het hiertussenstaat...anders moet je het ff zeggen.
Ik wil mijn pony volgendjaar scheren in het jachtmodel zonder het hoofd mee te scheren. In de winter staat ze niet buiten, binnen in een stal.
Moeten paarden met een jachtmodel wel of geen deken?
Als ik zelf logisch nadenk kan het moeilijk omdat de buik kaal is, en de rug met haar. Dus een deken licht niet op het geschoren...
Maar Kan je pony het niet koudkrijgen?
Ik neem aan dat je je paard scheert voor de korte haren. Dan is het wel handig om de rest van de vacht ook kort te houden.
Maar ik kan het mis hebben hoor. Ik ben niet zo thuis in het scheren.
Djantje schreef:Uhm... Hoeveel kost het bij jullie je paard/pony helemaal te scheren zonder verdoving en die toestand...
Dian

Dian
Evikes schreef:Ik weet niet of deze vraag al gesteld is: tot wanneer mag je je paard een 2de keer scheren?
liliputter schreef:hoevaak moet je het scheren eigenlijk bijhouden(1x per maand??)
Bonny4life schreef:HELP mijn pony is in november geschoren en ze heeft nu 500 grams op, maar ze heeft altijd heel snel last van schuurplekken en nu ze geschoren is zit ze er helemaal onder... ik smeer met baby olie of spuit er anti klit op maar het helpt niet, maar wat ik ook gek vind is dat ze eruit ziet of ze gister is geschoren! haar vacht groeit echt niet!! alleen wat onder de buik en de benen en hoofd.. hoe kan dit?
Bonny4life schreef:hoihoi
doen jullie je geschoren paard gewoon buiten in de regen? ik ga zo naar mn pony maar het regent al de hele ochtend maar toch wil ik haar buiten in de paddock laten met extra regen deken... haar hals word dan wel nat natuurlijk en de benen ook... doen jullie je paard ook gewoon buiten?
Bonny4life schreef:ik heb harry's horse. en de dekens zitten echt niet te groot.. misschien komt het dan wel dat ik er meerdere over elkaar heb zitten en ze een gevoelige huid heeft... ik heb mn pony nu buiten gezet, ze vond het wel koud op haar kale halsje... maar ging wel lekker rennen, rollen en hooi eten, ze zal het snel zat zijn dus denk dat ik haar niet al te laat weer binnen haal, heeft ze wel haar benen gestrekt.