Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilovejuno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:39

Ik weet niet of de vraag al gesteld is ( heb het topic niet helemaal doorgelezen ) maar kan je je paard ook scheren met een scheerapparaat voor schapen?
Want dan kan ik die van mijn opa lenen

TD_Aesculap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:47

ilovejuno schreef:
Ik weet niet of de vraag al gesteld is ( heb het topic niet helemaal doorgelezen ) maar kan je je paard ook scheren met een scheerapparaat voor schapen?
Want dan kan ik die van mijn opa lenen

Als je nog nooit een paard hebt geschoren zou ik het je afraden om met een schapenscheermachine een paard te gaan scheren. Op deze machine's zitten zeer grove messen 13-4 tanden, de kans dat je in een huidplooi van het paard knipt is groot en het laat grove strepen staan.
Laat me even weten wat voor een machine je opa heeft ( merk, type en kleur) misschien kan ik een rund/paard scheerkop voor je regelen.

Groetjes Dick

loulou

Re: [centraal] Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:48

ik zou zowiezo niet met schapenmessen scheren.

als je er andere messen op kunt zetten is het natuurlijk een ander verhaal.

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:06

Ik heb gisteren Tranquigel gehaald om mijn paard verder af te scheren (gedeelte van de hals en schouder moet nog). In het verleden gebruikte ik altijd Sedalin, maar dit wordt dus niet meer verkocht. Werkt Tranquigel hetzelfde? Of minder sterk? Iemand dit al gebruikt voor het scheren?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:51

hoi hoi,

eigenlijk wil ik mijn paard gaan scheren(volgend jaar)want het is echt een teddybeer,hij staat nu onder 2 dekens maar nog heeft hij haren van 5-6 cm lang(echt lang)en wil dit eigenlijk gaan doen in de lente,maar hier mijn vragen,want heb er geen ervaring mee

1)ik rij 3x per week en hij staat smorgens van 7 tot 1 buiten met andere paarden,is dit wel goed om dan te scheren?

2)kan dit alleen in de zomer of ook in de winter
(in deze omstandigheden)

3)wat voor dekens moet hij op hebben zomer en winter??

4)is dit eigenlijk wel goed om te doen,want van die lange haren heb je echt veel last!!

en ik hoop dat hij hier ook wat frisser van wordt maar moet ik nu op speciale dingen letten???wat heb ik bijv nodig voor scheren behalve een scheerappparaat

''pm'' even
alvast bedankt

luvU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:06

tranquigel is minder sterk als de sedalin.
ik heb het ook gebruikt om mijn paard te scheren, en bij werkte het uiteindelijk wel goed.
mijn veearts adviseerde om het te geven als hij totaal geen stress heeft. dus gewoon terwijl hij lekker in zijn stalletje staat, en nog niets gezien of gehoord heeft. Dan half uurtje weg gaan zodat hij lekker rustig kan worden. Dit heeft bij mij erg goed geholpen.

Tatjanaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:28

Ik weet niet of het hiertussenstaat...anders moet je het ff zeggen.

Ik wil mijn pony volgendjaar scheren in het jachtmodel zonder het hoofd mee te scheren. In de winter staat ze niet buiten, binnen in een stal.
Moeten paarden met een jachtmodel wel of geen deken?
Als ik zelf logisch nadenk kan het moeilijk omdat de buik kaal is, en de rug met haar. Dus een deken licht niet op het geschoren...
Maar Kan je pony het niet koudkrijgen?

Djantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:43

Uhm... Hoeveel kost het bij jullie je paard/pony helemaal te scheren zonder verdoving en die toestand...
Bij mij kostte het 70 euro, voor het helmaal scheren van mijn pony

Dian

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:47

h0rsii_tanii schreef:

Ik wil mijn pony volgendjaar scheren in het jachtmodel zonder het hoofd mee te scheren. In de winter staat ze niet buiten, binnen in een stal.
Als ik zelf logisch nadenk kan het moeilijk omdat de buik kaal is, en de rug met haar. Dus een deken licht niet op het geschoren...

Ik neem aan dat je je paard scheert voor de korte haren. Dan is het wel handig om de rest van de vacht ook kort te houden.
Maar ik kan het mis hebben hoor. Ik ben niet zo thuis in het scheren.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:53

Djantje schreef:
Uhm... Hoeveel kost het bij jullie je paard/pony helemaal te scheren zonder verdoving en die toestand...

Dian

mij kost het 40 euro

Tatjanaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 08:25

Anouar15 schreef:
h0rsii_tanii schreef:

Ik neem aan dat je je paard scheert voor de korte haren. Dan is het wel handig om de rest van de vacht ook kort te houden.
Maar ik kan het mis hebben hoor. Ik ben niet zo thuis in het scheren.

Jacht model is waar je paard het meeste zweet... Dus de rug, benen en hoofd blijven gewoon 'behaard'

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:17

Djantje schreef:

Dian

Bij mij 10 voor het slijpen van de messen.

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 11:39

Ik weet niet of deze vraag al gesteld is: tot wanneer mag je je paard een 2de keer scheren?

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:03

hoevaak moet je het scheren eigenlijk bijhouden(1x per maand??)

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:39

mijn paard is half oktober voor de 1e keer geschoren en vanmorgen voor de 2e keer

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:24

HELP mijn pony is in november geschoren en ze heeft nu 500 grams op, maar ze heeft altijd heel snel last van schuurplekken en nu ze geschoren is zit ze er helemaal onder... ik smeer met baby olie of spuit er anti klit op maar het helpt niet, maar wat ik ook gek vind is dat ze eruit ziet of ze gister is geschoren! haar vacht groeit echt niet!! alleen wat onder de buik en de benen en hoofd.. hoe kan dit?

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:26

je kunt er niet zo veel meer tegen doen en zolang het niet open gaat (bloeden) zou ik er verders afblijven tenzei je pony er last van krijgt mijn paard heeft voor op de schouders ook twee gigantische schuurplekken maar ik doe er eigenlijk niks aan
het is van de zomer wel weer weg...

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:06

hoihoi
doen jullie je geschoren paard gewoon buiten in de regen? ik ga zo naar mn pony maar het regent al de hele ochtend maar toch wil ik haar buiten in de paddock laten met extra regen deken... haar hals word dan wel nat natuurlijk en de benen ook... doen jullie je paard ook gewoon buiten?

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:10

Ik doe mijn paard als het een beetje regent gewoon naar buiten (met een waterdichte deken zonderhals) maar als het niet ophoud met regenen, of het word erger (lees het gaat harder regenen) haal ik haar weer binnen

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:12

dus als ik haar nu buiten ga doen en om een uur of 2 weer binnen kan dat wel? het blijft denk ik wel hard regenen hier tot laat...

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:14

Ik weet niet wat je mogelijkheden zijn om je pony weer binnen te halen...
Ik Heb mijn paard thuis dus die kan ik elke minuut wel binnen halen
Wanneer is je pony voor het laatst geschoren?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:42

Djantje schreef:

Dian

70 euro vind ik best veel. ik scheer voor 40 euro

Evikes schreef:
Ik weet niet of deze vraag al gesteld is: tot wanneer mag je je paard een 2de keer scheren?

daar is geen maximum maand ofzo voor. je kunt in principe altijd scheren

liliputter schreef:
hoevaak moet je het scheren eigenlijk bijhouden(1x per maand??)

als jij vind dat de haren weer te lang zijn kun je nog een keer scheren. dit zal ook van paard tot paard verschillen.

1x per maand is best veel hoor. zou ook een duur grapje worden als je zelf niet over een scheerapparaat beschikt

Bonny4life schreef:
HELP mijn pony is in november geschoren en ze heeft nu 500 grams op, maar ze heeft altijd heel snel last van schuurplekken en nu ze geschoren is zit ze er helemaal onder... ik smeer met baby olie of spuit er anti klit op maar het helpt niet, maar wat ik ook gek vind is dat ze eruit ziet of ze gister is geschoren! haar vacht groeit echt niet!! alleen wat onder de buik en de benen en hoofd.. hoe kan dit?

wat voor merk deken heb je erop liggen? en weet je zeker dat de deken niet te groot is?

Bonny4life schreef:
hoihoi
doen jullie je geschoren paard gewoon buiten in de regen? ik ga zo naar mn pony maar het regent al de hele ochtend maar toch wil ik haar buiten in de paddock laten met extra regen deken... haar hals word dan wel nat natuurlijk en de benen ook... doen jullie je paard ook gewoon buiten?

mijn paard staat gewoon heel de dag buiten. ook als het heel de dag regent.
maar als je de mogenlijkheid hebt hem binnen te zetten en je denk dat je paard dat fijner vind zou ik hem bij harde regen gewoon binnen zetten.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:50

ik heb harry's horse. en de dekens zitten echt niet te groot.. misschien komt het dan wel dat ik er meerdere over elkaar heb zitten en ze een gevoelige huid heeft... ik heb mn pony nu buiten gezet, ze vond het wel koud op haar kale halsje... maar ging wel lekker rennen, rollen en hooi eten, ze zal het snel zat zijn dus denk dat ik haar niet al te laat weer binnen haal, heeft ze wel haar benen gestrekt.

fabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:49

Ik heb dit jaar voor het eerst mijn paard geschoren, datr heb ik de eerste week van oktober gedaan, niet geheel kaal, maar wel ruim de helft er af, daardoor bleef hij erg glimmen, en zag er minder geschoren uit, nu januari heb hem iet nogmaals geschoren ziet hij erg nog super uit, heeft nu een du vachtje, net zoals voor ik hem in oktober heb geschoren krijg veel complimentjes over hoe hij er uitziet, fijne vacht zweet is erg snel opgedroogd, en hij is niet zo kaal dat je bang hoeft te zijn dat hij een kou op loopt als hij langer dan 2 uur op de wei staat, mijn paard gaat graag namelijk de wei op.

Echt een aandader super, moet nui wel van de week de voetjes weer even opscheren en dan is hij weer op en top.

succes ermee allemaal

loulou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:58

Bonny4life schreef:
ik heb harry's horse. en de dekens zitten echt niet te groot.. misschien komt het dan wel dat ik er meerdere over elkaar heb zitten en ze een gevoelige huid heeft... ik heb mn pony nu buiten gezet, ze vond het wel koud op haar kale halsje... maar ging wel lekker rennen, rollen en hooi eten, ze zal het snel zat zijn dus denk dat ik haar niet al te laat weer binnen haal, heeft ze wel haar benen gestrekt.

weet niet wat voor dekens je over elkaar hebt zitten en hoeveel. maar misschien kun je een keer wisselen, zodat er een andere onderop ligt?