[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:35

Kunnen Amigo liners ook onder Bucas dekens?

Ik heb nu de Amigo Bravo Lite en Bucas Irish Turnout Lite op het oog, beide 0gr en een afneembare hals. Dan wil ik er een 100gr liner bijkopen (geen 100gr hals) en een 200gr liner (ook zonder hals?) en anders de Rhino Plus van 200gr, waar de 100gr liner ook nog onder zou kunnen.

Wat zouden jullie doen? Zit vooral een beetje met de halzen die ik dan misschien niet en 100 en 200gr heb.. Tenzij ik een aparte 200gr halsdeken koop, maar dan lijkt het liner systeem me makkelijker en ben ik nog goedkoper uit ook..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:40

Janine1990 schreef:
Fabster schreef:
Even een vraag over de fleece- voering. Hoe krijgen jullie al die haren er uit?

Ik heb drie fleecedekens. Twee voor onderweg en één die hij op stal op mag. Die laatste heeft me iets van 25 euro gekost. Als die vol haar zit of kapot is gaat hij de kliko in. Daar ga ik niet moeilijk over doen.

Ik wissel thuis de deken voor onderweg ook altijd met de oude die lelijk mag worden.

Omdat schoonmaken van fleecedekens niet aan te beginnen is.

In dit geval is het mijn regendeken. Die wil ik nog niet in de kliko gooien, eigenlijk. Maar het is inderdaad een harde les: geen fleece. Niet te doen. :(

Nies_

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:48

Die van Bucas vind ik toch vrij makkelijk schoon maken :+ Gewoon met rubber borstel er over en het is eigenlijk zo gedaan. Natuurlijk krijg je niet alles er uit, maar zou ook niet weten waarom dat je dat zou willen. Zodra de deken een minuut op je paard ligt zitten er weer haren op.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:51

Ayla schreef:
Kunnen Amigo liners ook onder Bucas dekens?

Ik heb nu de Amigo Bravo Lite en Bucas Irish Turnout Lite op het oog, beide 0gr en een afneembare hals. Dan wil ik er een 100gr liner bijkopen (geen 100gr hals) en een 200gr liner (ook zonder hals?) en anders de Rhino Plus van 200gr, waar de 100gr liner ook nog onder zou kunnen.

Wat zouden jullie doen? Zit vooral een beetje met de halzen die ik dan misschien niet en 100 en 200gr heb.. Tenzij ik een aparte 200gr halsdeken koop, maar dan lijkt het liner systeem me makkelijker en ben ik nog goedkoper uit ook..

Doe ik wel. Past prima.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:10

Kun je ze dan ook zo bevestigen?

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:25

Fabster schreef:

Geen idee of het bij dekens ook werkt, maar ik onthaar mijn dekjes altijd met een gewone simpele aftrekker. Gaat véél beter dan al die speciale borstels en de stofzuiger...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:28

Fabster schreef:

Eerst even een rubber ramentrekker er over. Daarna de stukken die je niet weg krijgt nawrijven met een vochtige zeemlap :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:38

Veulen84 schreef:
Fabster schreef:

Eerst even een rubber ramentrekker er over. Daarna de stukken die je niet weg krijgt nawrijven met een vochtige zeemlap :j

Das een goeie. Ga ik eens proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:49

Fabster schreef:
Ik zie bij horseware op de site alleen de merkdekens (amigo, rhino, rambo, etc) en dan alleen rambo in mt 223. En daar kan weer geen onderdeken onder. Kijk ik nou verkeerd?

Jawel de Amigo bravo XL is zelfs in maat 7,6 dat is maat 229

Deze is speciaal voor brede paarden en er kan ook een hals aan en onderdekens. De liners gaan tot maat 7,3 dat is maat 221 maar dat maakt voor de liners niet veel uit die mogen wat korter zijn.

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:58

Even een vraag over de Bucas Irish light. Wie heeft er ervaring mee en kan deze deken ook al op met dagen zoals deze week? Dan weer zon dan weer regen/wind?
In de beschrijving van deze deken staat dat de deken een 50 grams vulling heeft en dat door deze dunne vulling de deken een betere vochtregulerende werking heeft dan een 0 grams deken.

Betekent dit dat de deken te vergelijken is met een 0 grams ongevoerde regendeken? Is hij qua warmte hetzelfde als een 0 grams?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:59

Ik heb van mijn oude paard nog twee bijna nieuwe Amigo Bravo 100 grams dekens met een 200 grams liner erbij. Mt. 205
Nu is mijn huidige paard iets breder dan haar moeder en heb ik er een borstverbreder bij gekocht, nu vraag ik mij af hoe ik de liner gebruik in combinatie met de borstverbreder. Dit omdat de liner niet verbreed wordt en een eigen borstsluiting heeft.

Momenteel loopt mijn paarde onder een Amigo Bravo XL 0-grams, smaller moet de deken niet zijn.

Heeft iemand dit bij de hand gehad en een (creatieve) oplossing voor de liners?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 07:41

Anne77 schreef:
Even een vraag over de Bucas Irish light. Wie heeft er ervaring mee en kan deze deken ook al op met dagen zoals deze week? Dan weer zon dan weer regen/wind?
In de beschrijving van deze deken staat dat de deken een 50 grams vulling heeft en dat door deze dunne vulling de deken een betere vochtregulerende werking heeft dan een 0 grams deken.

Betekent dit dat de deken te vergelijken is met een 0 grams ongevoerde regendeken? Is hij qua warmte hetzelfde als een 0 grams?

Mijn paard heeft hem de hele week op gehad. Voelde er prima onder :j

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 08:08

LiiNd_Y schreef:
Anne77 schreef:

Mijn paard heeft hem de hele week op gehad. Voelde er prima onder :j

Mijn. Pony draagt hem al de hele week.
Perfect. Zelfs als zon schijnt. Dan voelt ze lekker en niet te warm. En voor haar ook een ideale pasvorm.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:18

Bij de paardendrogist de Amigo XL gevonden. Nog in de aanbieding ook, dus die ga ik maar bestellen. Maaarrrr.... Hieronder kun je dan weer geen vulling bevestigen :( . Als je een vulling er gewoon onder doet, glijdt de bovendeken er zeker af?

Ik vind het nog wel een gepuzzel, hoor, die dekens.

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:48

Oké dus jullie gebruiken de Bucas Irish light gewoon als een 0 grams deken? Laten jullie he bijv. ook op als het van de week zonnig wordt? Mijn 0 grams regendekens zijn aan vervanging toe en de Bucas Irish leek me wel een mooie goede deken, maar dan wil ik wel zeker weten dat hij in deze tijd ook al wel goed te gebruiken is, de temperatuur range geeft namelijk aan dat hij vanaf 12 graden te gebruiken is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:02

Fabster schreef:
Bij de paardendrogist de Amigo XL gevonden. Nog in de aanbieding ook, dus die ga ik maar bestellen. Maaarrrr.... Hieronder kun je dan weer geen vulling bevestigen :( . Als je een vulling er gewoon onder doet, glijdt de bovendeken er zeker af?

Hoe kom je daarbij? Bijna iedereen gebruikt onder de amigo liners. liners blijft gewoon liggen hoor.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:53

Yvank_ schreef:
Fabster schreef:

Hoe kom je daarbij? Bijna iedereen gebruikt onder de amigo liners. liners blijft gewoon liggen hoor.

Ook als hij niet bevestigd kan worden aan de bovendeken? Of glijdt de bovendeken er dan van af?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:54

ik had bij mijn vorige paard de liners onder de dominick dekens, met alleen de achterkant vast, en dat bleef prima liggen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:55

Waaraan maak je die dan vast?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:56

Ja dat blijf gewoon liggen hoor! Je klikt de musketons aan de achterkant van de onderdeken gewoon vast aan de ringetjes van de staartriem..

Die haakjes voor vast maken zijn enkel stukje gemak dat je de deken makkelijk als één om kan doen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:01

O, ok, gelukkig! Dan ga ikm bestellen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:16

Ik zag op de site van Dochorse dat de nieuwste versie van de bravo plus een model heeft met V sluiting, iemand enig idee hoe deze nieuwe bravo's vallen?
(zelfde als de oude bravo's of als rambo?)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:26

Ik heb waarschijnlijk de rambo duo gekocht. Heb tot woensdag om na te denken.vind het wel rrn klap geld hoor. Maar als ik de deken toch niet wil word deze weer inde winkel.gelegd.bucas werd mij daar vandaag echt afgeraden door medewerkers en zelfs mensen die mij hoorde praten. Pasvorm is gewoon.een stuk minder en die van bucas voor meerdere temperaturen is al niks als paard geschoren is en ze schieten gewoon in het haar.dit heeft mij dus echt tot de conclusie gebracht dat ik geen bucas wil ook omdat fe bucas die ik had niet beviel en scheef ging zelfs met extra buiksing

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:31

Nouvel schreef:
Ik zag op de site van Dochorse dat de nieuwste versie van de bravo plus een model heeft met V sluiting, iemand enig idee hoe deze nieuwe bravo's vallen?
(zelfde als de oude bravo's of als rambo?)

Mij is net uitgelegd dat de amigo minst pasvorm heeft (vertegenwoordiger) en de stof gewoon een stuk minder sterk is dan bijv de rhino en de rambo je moet het zo zien dat wanneer je bijv 2 of 3 amigo dekens koopt omdat ze kapot zijn.dat je dan nog steeds diezelfde deken van rhino hebt zonder het kapot is de rambo en rhino word in bepaalde lijnen gestikt waardoor deze een gegoten pasvorm hebben. En de amigo meer een soort zak word vergeleken de andere horseware dekens.en hier moet je dan een keuze in maken wat jezelf wilt qwa deken en ook wat je uit wilt geven. Rambo kan als je beetje paard heb die normaal met de dekens omgaat je wel 10 jaar ermee kan doen

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:53

Van Amigo heb je de Hero 600D en de Bravo 1200D

Mijn Bravo 1200D is nu aan zijn 3e seizoen vorige 2 seizoenen 24/7 buiten, geen scheurtje. Nu gewassen en opnieuw waterdicht gemaakt en nog altijd niet lek.