Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janine1990 schreef:Fabster schreef:Even een vraag over de fleece- voering. Hoe krijgen jullie al die haren er uit?
Ik heb drie fleecedekens. Twee voor onderweg en één die hij op stal op mag. Die laatste heeft me iets van 25 euro gekost. Als die vol haar zit of kapot is gaat hij de kliko in. Daar ga ik niet moeilijk over doen.
Ik wissel thuis de deken voor onderweg ook altijd met de oude die lelijk mag worden.
Omdat schoonmaken van fleecedekens niet aan te beginnen is.
Ayla schreef:Kunnen Amigo liners ook onder Bucas dekens?
Ik heb nu de Amigo Bravo Lite en Bucas Irish Turnout Lite op het oog, beide 0gr en een afneembare hals. Dan wil ik er een 100gr liner bijkopen (geen 100gr hals) en een 200gr liner (ook zonder hals?) en anders de Rhino Plus van 200gr, waar de 100gr liner ook nog onder zou kunnen.
Wat zouden jullie doen? Zit vooral een beetje met de halzen die ik dan misschien niet en 100 en 200gr heb.. Tenzij ik een aparte 200gr halsdeken koop, maar dan lijkt het liner systeem me makkelijker en ben ik nog goedkoper uit ook..
Fabster schreef:Ik zie bij horseware op de site alleen de merkdekens (amigo, rhino, rambo, etc) en dan alleen rambo in mt 223. En daar kan weer geen onderdeken onder. Kijk ik nou verkeerd?
Anne77 schreef:Even een vraag over de Bucas Irish light. Wie heeft er ervaring mee en kan deze deken ook al op met dagen zoals deze week? Dan weer zon dan weer regen/wind?
In de beschrijving van deze deken staat dat de deken een 50 grams vulling heeft en dat door deze dunne vulling de deken een betere vochtregulerende werking heeft dan een 0 grams deken.
Betekent dit dat de deken te vergelijken is met een 0 grams ongevoerde regendeken? Is hij qua warmte hetzelfde als een 0 grams?
LiiNd_Y schreef:Anne77 schreef:Even een vraag over de Bucas Irish light. Wie heeft er ervaring mee en kan deze deken ook al op met dagen zoals deze week? Dan weer zon dan weer regen/wind?
In de beschrijving van deze deken staat dat de deken een 50 grams vulling heeft en dat door deze dunne vulling de deken een betere vochtregulerende werking heeft dan een 0 grams deken.
Betekent dit dat de deken te vergelijken is met een 0 grams ongevoerde regendeken? Is hij qua warmte hetzelfde als een 0 grams?
Mijn paard heeft hem de hele week op gehad. Voelde er prima onder
Fabster schreef:Bij de paardendrogist de Amigo XL gevonden. Nog in de aanbieding ook, dus die ga ik maar bestellen. Maaarrrr.... Hieronder kun je dan weer geen vulling bevestigen. Als je een vulling er gewoon onder doet, glijdt de bovendeken er zeker af?
Ik vind het nog wel een gepuzzel, hoor, die dekens.
Yvank_ schreef:Fabster schreef:Bij de paardendrogist de Amigo XL gevonden. Nog in de aanbieding ook, dus die ga ik maar bestellen. Maaarrrr.... Hieronder kun je dan weer geen vulling bevestigen. Als je een vulling er gewoon onder doet, glijdt de bovendeken er zeker af?
Ik vind het nog wel een gepuzzel, hoor, die dekens.
Hoe kom je daarbij? Bijna iedereen gebruikt onder de amigo liners. liners blijft gewoon liggen hoor.
Nouvel schreef:Ik zag op de site van Dochorse dat de nieuwste versie van de bravo plus een model heeft met V sluiting, iemand enig idee hoe deze nieuwe bravo's vallen?
(zelfde als de oude bravo's of als rambo?)