Ik vroeg mij af hoe jullie dat doen als het overdag bijvoorbeeld 11 graden is en s'nachts 2 graden? Laten jullie gewoon 1 deken op?
En nog een vraagje, ik rijd twee keer per week op een arabier en hij stond nu met deze kou onder een 300 grams deken, maar aangezien het zo warm wordt, weet ik niet wat voor deken ik er op moet leggen. Een 150 grams? Of 200 gram? Hij is verder niet geschoren en staat in een container stal
Die van mij staat vanaf vandaag met een 0gr. Die stond met de echte kou onder een 300+0gr maar al snel onder een 200+0gr (de 300gr was te klein, dus daar moest sowieso nog een ander deken over). 's nachts gaat hij naar binnen, en daar is het een stukje warmer dan buiten (de waterbakken zijn eenmaal bevroren met die zware kou), en overdag vind ik 5°C warm genoeg. Maar ik ga morgen wel voelen, voelt hij koud aan, dan ga ik twijfelen. Vanaf overmorgen wordt het veel warmer. Misschien toch een dag te vroeg met er een 0gr op leggen. Weersverwachting is wat naar beneden bijgesteld.
Hier nog steeds 550. Ondanks dat het wel warmer was, stond er een gure wind, vol zijn stal in(buitenbox). Hij voelde vanmiddag om 1 uur zelfs frisjes aan. Sinds half 6 is het luik dicht. Ben net een half uurtje terug wezen kijken en hij staat prima! Morgen verhuist hij van stal en komt hij binnen. Dan komt of de 350 met hals of 400 zonder hals.
Ik weet het niet goed: Figo staat onder 340 grams, en voelt daar goed onder. Het zou hier warmer worden, maar er staat toch een ijzig windje en Figo staat ofwel buiten ofwel in een open inloopstal. Vandaag en morgen laat ik er de 340 opliggen, misschien woensdag terug naar de 200 (en dan een paar dagen erna weer de 340 )
geschoren staat nog onder 300 grams met 100 grams liner, liner gaat er straks onder uit... ongeschoren onder 200 grams, die gaat van de week weer naar 100 grams