Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
spiritxxx schreef:Jawel. Heb ik altijd gedaan en ik heb geen zin om nog 3 dekens te kopen. Vroeger hadden we maar 1 deken, die ging er dan in oktober op en bleef de hele winter op, net zoals bij alle andere pony's daar.
xan schreef:Focussed schreef:Ik wissel naar de 300 als het bij het vriespunt begint te komen 's nachts.
Ik ook, 300 is mijn dikste deken, dus moet het echt koud zijn als hij die omkrijgt.
superwoman schreef:spiritxxx schreef:Jawel. Heb ik altijd gedaan en ik heb geen zin om nog 3 dekens te kopen. Vroeger hadden we maar 1 deken, die ging er dan in oktober op en bleef de hele winter op, net zoals bij alle andere pony's daar.
sorry maar dat vind ik geen goed dekenbeleid.![]()
Met een deken stoor je de natuurlijke werking van de vacht (kan zijn haren niet meer rechtop zetten en kan de overvloedige warmte niet goed kwijt) en dus is het belangrijk dat je de dekens wisselt als de temeratuur ook wisselt.
Dat is het nadeel als je met dekens begint, het kost veel tijd en het is best duur omdat je zoveel dekens nodig hebt en daar staat tegenover dat je paard/pony met rijden minder zweet.