[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:58

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:05

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:41

Shires zijn vaak voordelig bij agradi. Heb ze daar allemaal vandaan. Liggen goed op m’n tank en nooit schuurplekken

LilianS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:16

Mijn pony heeft opeens kale plekken. Iemand een idee hoe dit kan?
Laatst bijgewerkt door LilianS op 05-10-20 16:57, in het totaal 4 keer bewerkt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:17

Waar? Kan van alles zijn, schuurplekken, tot schimmel, plaats van kale plekken is ook belangrijk.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:47

MTinker schreef:
Dit halsstuk is echt flink te klein. Een fries mag nooit maat s hebben, die heeft echt wel een L nodig. Anders is het halsstuk veels te krap als paard met hoofd omlaag staat en dan schuren manen stuk en trekt het halsstuk aan de ringen van de deken.

Naar aanleiding van wat je schreef dus vandaag even beide dekens met hals op gedaan.

Mijn 0 grams deken met hals maat S
Afbeelding
Afbeelding

Mijn 250 grams deken met hals L
(Net uit de verpakking dus let niet op de kreukels)

Afbeelding
Afbeelding

Welk halsdeel past beter?

Ik denk dus zelf maat M die helaas niet los te verkrijgen is. Dus dan krijgt ze geen hals op deze winter. (Op zich niet erg hoor, ze wordt niet geschoren dus kan best zonder hals)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:48

Ik ben vooral benieuwd naar foto’s met de neus aan de grond (hoewel die Friezen wel vaak opgericht lopen :) ).

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:00

RianneH schreef:
Ik ben vooral benieuwd naar foto’s met de neus aan de grond (hoewel die Friezen wel vaak opgericht lopen :) ).

Zal van de week een bak brokken op de grond zetten.. nu was het vrij druk op stal met andere paarden dus stond ze vooral rond te kijken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:07

Kun je die L niet iets korter laten maken?
Die ruimte is wel fijn lijkt me.

Hier valt de L echt veel korter op de hals op een of andere manier.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 05:51

Ik vind die L dus niet verkeerd.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 05:55

Ik vind dat zelf ook wel fijn als ze zo lang vallen, ik vind ze hier altijd net te kort...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 06:34

Vanillia schreef:
Ik heb van 't weekend deze deken besteld van Shires bij een Nederlandse webshop:
https://www.equimatch.nl/shires-highlan ... l-100.html

Ik koop altijd al mijn dekens bij equimatch. Ben erg blij met de service en het zijn fijne dekens.

Toen ik met spoed een vliegendeken nodig had kon ik hem halen en de 2e zelfs op zondag.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:16

Mando schreef:
Vanillia schreef:
Ik heb van 't weekend deze deken besteld van Shires bij een Nederlandse webshop:

Ik koop altijd al mijn dekens bij equimatch. Ben erg blij met de service en het zijn fijne dekens.

Toen ik met spoed een vliegendeken nodig had kon ik hem halen en de 2e zelfs op zondag.

Ik heb nog niks binnen, dus hou nog een kleine slag om de arm :P Heb gisteren gebeld om mijn bestelling te wijzigen naar een deken met hals, dat ging echt heel soepel. Alleen was de deken die ik oorspronkelijk had besteld niet op voorraad en had ik daar geen mail van gehad terwijl dat wel had gemoeten volgens de meneer die ik aan de telefoon had. Weet dus niet wat er was gebeurd als ik niet toevallig zelf had gebeld. Maar tot zover ook tevreden!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:33

Vanillia schreef:

Ik heb een deken het weekend er voor besteld en nog niets gehoord of ontvangen. Ik zal eens polsen wanneer ik hem kan verwachten.

Agradi heb ik deze deken begin van het jaar besteld en kreeg ik na 3 maanden bericht dat hij toch niet leverbaar was. Dus ik ben benieuwd. Heb hem gelukkig niet direct nog nodig

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:36

Mijn Amigo deken kont vanochtend binnen. Hopelijk past de maat precies *\%/*

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:36

Iemand ervaring met kuddegenootjes die dekens slopen...? Is er bijvoorbeeld iets wat ze vies vinden maar niet giftig is om op de randen te smeren (waar het andere paard het meeste in hangt)? Gister nacht is het hem zelfs gelukt de deken helemaal van mijn pony te trekken, gelukkig geen grote beschadigingen maar wel erg vervelend.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:39

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:49

Oh top! Wist niet dat daar een speciale spray voor bestond, dankje!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:30

Equistop is ook een naam van zo'n middel. Werkt als een trein.

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:44

Hi allemaal,

Ik kom even binnen vallen, excuses voor als dit niet mag. Heb al even rondgekeken maar nog niet helemaal gevonden wat ik zocht.

Ik heb voor mijn paard nu de Bucas Power Turnout en de Bucas Smartex Rain. De Smartex Rain heeft ze nu op. Ik wil haar graag binnekort scheren en was benieuwd of ze dan een dikkere deken op moet. De dekens gaat wel tot -10 en 0 graden maar voor mijn gevoel is de deken aardig dun.

Mijn vraag dus eigenlijk, stel ze moet iets dikkers op, wat is dan aan te raden? Een bucas select liner er onder of een Power Turnout Extra, een Smartex Turnout Medium of een Smartex Turnout Extra?

Andere tips/aanvullingen zijn ook welkom.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:49

hangt helemaal af van je paard. Die van mij heeft het onder de 10 graden ongeschoren al koud onder de Smartex Medium. Een echte koukleum dus.
Ik heb nu Rambo Duo op liggen van 100 grams, met een 100 grams liner eronder. Maar ik ken ook heel veel paarden die tot -5 echt prima onder de Smartex Medium staan. Kwestie van een deken opgooien, en dan gaan voelen (ik voel zelf altijd na 5 minuten, en na een kwartier/half uur nog een keer).
Ik rij meerdere keren per dag naar e wei om eventueel dekens te wisselen. En als ik denk dat het misschien iets te warm wordt, dan gooi ik de Smartex op omdat die de warmte wel goed afvoert verder en die van mij het er niet snel warm onder heeft.

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:03

Ik gebruik ook equistop voor mijn deken en houteter, werkt super. Heb ook nog fietsbinnenband om de borstsluitingen van m'n amigo bravo gedaan, dit nav een post hier in het topic. Vandaag een 100gr liner en een hals in mt M besteld, benieuwd of ie past

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:38

De amigo is binnen maar twijfel toch een beetje of het zijn model is en ben benieuwd wat jullie vinden. Als hij normaal staat is hij goed en kwa lengte moet hij echt niet groter. Maar als hij hooi eet dan dan vibd ik hem toch trekken bij zijn schoft.. en die vlappen bij zn borst gaan open staan..

Afbeelding
Afbeelding

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:59

tantesam schreef:
Ik gebruik ook equistop voor mijn deken en houteter, werkt super. Heb ook nog fietsbinnenband om de borstsluitingen van m'n amigo bravo gedaan, dit nav een post hier in het topic. Vandaag een 100gr liner en een hals in mt M besteld, benieuwd of ie past

Bedankt voor het delen van je ervaring, equistop ga ik proberen. Waarvoor heb je die binnenband erom gedaan? Tegen het schuren?

HorseTimeXL schreef:
De amigo is binnen maar twijfel toch een beetje of het zijn model is en ben benieuwd wat jullie vinden. Als hij normaal staat is hij goed en kwa lengte moet hij echt niet groter. Maar als hij hooi eet dan dan vibd ik hem toch trekken bij zijn schoft.. en die vlappen bij zn borst gaan open staan..

[ [url=m/hSl5ej.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DG1ry5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had hetzelfde probleem; lengte oké maar met grazen trok het zo op de schoft. De mijne staat nu onder een Rhino Plus Turnout Ligt, die heeft een v sluiting. Dat werkt erg goed! Heb je zo'n sluiting aan de voorkant al eens geprobeerd? Bij de Amigo dekens bestaat dat idee vgm ook maar dan in de vorm van een disc. Weet alleen niet of het effect precies hetzelfde is?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:10