[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 19:12

Kan je geen deken zoeken die snel droogt?De een is sneller droog dan de ander heb ik gemerkt..Die rsih wordt erg nat en zwaar terwijl de Horsegear eczeemdeken veel sneller droogt en niet zo idioot zwaar wordt..

Ik heb mijn oudste merrie vorige week geschoren en ze is er erg content mee,heeft geen last van de regen en heeft het ook niet koud gehad terwijl het best een koukleum is haha..Voordeel van scheren is misschien wel dat er geen haar zit wat nat wordt en ze dus ook binnen no time weer droog zijn :D

Lindor92

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 19:15

Heb de Bucas buzz off rain tweedehands gekocht. Komt morgen binnen. Ben benieuwd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:22

Hij heeft al de Horsewear deken die in principe snel droog, maar ik heb gewoon geen idee hoe een geschoren paard (met of zonder deken) op regen reageert. Ze hebben en schuilstal maar zullen wel nat worden, en de shet met dek heeft toch altijd wel even een nat dek op. Dus kan dat gewoon op de geschoren huid of is een isolatielaagje van natuurlijke vacht tussen dek en huid dan beter?

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:31

Ir1ne schreef:
Marjo89 schreef:
Voor paard is dat echt wel warm.
Zie zoveel paarden met deken op. Verre van gezond.

En daar ben ik het absoluut niet mee eens, zeker niet als er ook nog een flinke wind staat en het regent...

Maar goed, het is hier dus absoluut niet benauwd... dan ben k maar niet geod wijs, hier was het zostraks 16 graden en geen zon.

Mijn paard had vandaag ook zijn regendeken op en was er niet warm onder. Ik zoek nog een vliegendeken met waterdichte rug, zodat stalgenoot niet steeds hoeft te wisselen.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:34

Dit van mij was gister bijna gaar onder de vliegendeken. Dat was rond 21:00 uur. Die heb ik dus maar afgedaan en gelaten. Het wordt weer wat koeler en gaat wat meer regenen.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:48

Mijne staan onder een vliegendeken omdat hier veel vliegen zijn en ik heb 1 exzemer.
Vanmorgen vond ik het best fris en het regende , dus ik dacht doe ze de regendeken op.

Super domme aktie van mij....arme beestjes veel te warm.Vanmiddag maar weer af...

-'((

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:02

Hier ook bloot, ondanks dat de zomervacht nog niet echt lekker is gegroeid na het scheren.
Ze staat nu vanaf een uur of 5 binnen, niet meer in een kapschuur, dus moet zat kunnen. En anders eet ze maar een beetje meer :Y)

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:32

Wie weet wat een goede UV werende vliegen - exzeemdeken is?

Een die ook goed blijft zitten :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:44

Ik heb de vliegendeken weer opgedaan, paarden zaten onder de bulten van de insectenbeten....
Gek genoeg was hij best koel onder de vliegendeken afgelopen woensdag, zal te maken hebben met dat hij uv werend is?

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:47

Pally schreef:
Vraagje aan de mensen met een vliegendeken van de Rambo summer series, hadden jullie die vandaag ook gewoon op? En is dat waterdichte gedeelte op de rug dan niet te warm?
Ik twijfel om ook zo'n deken te kopen, scheelt toch weer wisselen als het wel een dag gaat regenen.

Hij had hem op met dat warme weer en stond eronder te zweten, daar baal ik persoonlijk wel een beetje van. Staleigenaar dacht zelfs dat ie ziek was, omdat ie constant ging liggen of rollen. Hij had het dus bloedje heet. Nadat de deken eraf was, werd hij weer wat meer wakker...

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:53

byjou1983 schreef:

De Rambo Sweet Itch Hoody is UVwerend. Ik twijfel ook of ik deze ga aanschaffen, vanwege de Summer Series die echt veel te warm is in de zomer... Ik begrijp dat paarden onder deze deken koel blijven.
Iemand ervaringen hiermee?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:11

Als het echt 30+ graden is, is alles warm. Mijn paard blijft onder de protector koeler dan onder de sweet itch.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:43

Ik vind de Protector ook warm maar heb het idee dat pony liever met een vliegendeken staat dan zonder en geprikt word.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:50

Mijn pony staat al weer een paar dagen onder regendeken. Hij vind het prima!

Verder heb ik gisteren de dierenarts er bij gehad en slecht nieuws gekregen.. hij heeft Wobbler en heeft daar door dus erg snel last van zijn rugspieren. Voor hem os het alleen maar goed om de deken op Te hebben.. maar ja.. volgende week is hij er niet meer ..

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:54

Jakkes no no wat een rotnieuws.. sterkte

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:45

Wat naar no_no... nog niet zo heel lang geleden toch dat je je vorige paard ook hebt moeten laten inslapen?

Hier nu net mijn merrie weer regendekentje op gelegd. Ik zit op het randje van een regengebied en het lijkt erop dat dat randje straks deze kant op schuift. Zonder regen is het goed te doen buiten maar voor met regen waait het me te hard voor haar. Komende nacht laat ik 'm denk ik op, het is opeens weer een wat frissere nacht.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:46

oo wat schrikken! Echt rotnieuws indd... Veel sterkte

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:56

Oh wat erg heel veel sterkte! :(:)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:34

Poenarie schreef:
byjou1983 schreef:

De Rambo Sweet Itch Hoody is UVwerend. Ik twijfel ook of ik deze ga aanschaffen, vanwege de Summer Series die echt veel te warm is in de zomer... Ik begrijp dat paarden onder deze deken koel blijven.
Iemand ervaringen hiermee?

Ik vind hem vrij warm.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:45

byjou1983 schreef:

Iemand ervaringen hiermee?[/quote]

Ik vind hem vrij warm.[/quote]

Hier ook

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:49

Stalgenoot heeft ook de Sweet Itch Hoody en ruilt m boven de 25 graden om voor een dunne vliegendeken omdat haar paard anders echt te warm krijgt. Boven de 25 graden is sowieso erg warm, denk dat ieder paard dan wel gaat zweten met een vliegendeken als het windstil is en de zon er op staat, ongeacht UV werendheid.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:59

Dank jullie wel voor jullie adviezen.

@No_No heel veel sterkte...

Weidebloem schreef:
Stalgenoot heeft ook de Sweet Itch Hoody en ruilt m boven de 25 graden om voor een dunne vliegendeken omdat haar paard anders echt te warm krijgt. Boven de 25 graden is sowieso erg warm, denk dat ieder paard dan wel gaat zweten met een vliegendeken als het windstil is en de zon er op staat, ongeacht UV werendheid.

Okay en wat is dan een dunne vliegendeken? :-P

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:10

Poenarie schreef:
Dank jullie wel voor jullie adviezen.

@No_No heel veel sterkte...

Weidebloem schreef:

Okay en wat is dan een dunne vliegendeken? :-P

Ik doe boven de 25 graden ook een gewone vliegendeken met hals op i.p.v. de RSIH. De Amigo Bug Buster met buikflap (en linersysteem om eventueel de regenliner onder te doen) en de hals is afneembaar. Fijne deken en luchtiger dan de de RSIH.
Afbeelding

Afbeelding

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:53

De Amigo Bug buster heb ik ook, erg fijne deken! Lekker luchtig!

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:51

Ja leuk die Amigo Bug buster en de Amigo Vamoose dekens maar de halzen zakken tot halverwege naar beneden en dan helpt hij daar nog niets. Zeker voor (lichte) eczeempaarden echt niet handig.
Vindt de halzen op die dekens ook gewoonweg te kort. Wat is jullie ervaring hiermee dan?

En wat is dan nog evt een goede luchtige vliegendeken met hals die wel blijft zitten en lang genoeg is???