[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HarmanyL

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:13

Mijn Bucas leek prima te passen, maar zodra de liner eronder moest kreeg ze schuurplekken..

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:20

Mijn 100g liner is een paar mm dik, dus zoveel maakt het ook uit.

Vandaag staat ze voor het eerst de hele dag onder de deken, het is echt prut weer hier. Wind, regen en echte temp van 10 graden. Gevoelstemperatuur van 6 graden.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:23

Ja, hier ( :P ) ook vies en nat. Bah..

Ik klaagde laatst over mijn nieuwe Wug maar heb de buikriemen wat versteld en hij leek gister toch beter te liggen. Ook na een rondje rennen zakte ie niet scheef, dus hoop dat het gewoon aan de afstelling lag.

Wat betreft halzen, ik vind eigenlijk veel halzen te kort. Niet wanneer ze omhoog staan met hun hoofd, maar juist wanneer ze van de grond eten is er veel ruimte nog over. Te wijd vind ik ook niet zo'n probleem.
En afhankelijk van de dikte van de liner komt je deken iets anders te liggen, al heb ik het tot 300grams nooit als storend ervaren. Dat was wel altijd horseware met horseware.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:42

Ik vind halzen inderdaad ook snel te kort...

Hier ook onder de ongevoerde regendekens, wel de iets dikkere, eentje onder de Rambo en eentje onder de Rhino, die voelen toch alweer wat warmer dan de ongevoerde Amigo Hero’s, dikkere buitenstof. En bij de Rhino lijkt er ook wel een dun laagje tussen te zitten, die voelt meer als 50 grams.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:52

Hier ook onder de Rhino lite maar incl. 100 gram liner. Paard is echt een koukleum volgensmij. Z'n maatje staat hetzelfde qua warmte onder de deken met een 0 gram amigo.

Ik had twee nieuwe Amigo dekens besteld in de hoop dan de winter makkelijk rond te komen. Liefst heb ik Rambo maar bankrekening vind dat even minder leuk. De nieuwe reflective in 100 gram met hals en de medium met disk sluiting. Beide liggen heel mooi maar hebben helaas de hals aansluiting met de ringen. Paard krijgt hier helaas kale plekken van als hij geschoren is. Eerst was de 'plus' uitvoering met hals met de klittenband stroken dus daar hoopte ik ook op.

De rambo duo heeft klittenband maar is slecht te krijgen op het moment, heb hem in bestelling staan maar levertijd onbekend. Heb toch liever al wat in huis. Stap liever niet van Horseware af maar weet even niet welke ik dan kan bestellen. Iemand hier nog ideeën?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:53

Geen optie om klittenband aan de hals en de deken te laten maken? Zal altijd goedkoper zijn dan een nieuwe Duo aanschaffen, hoewel het ook wat pijnlijk voelt direct in een nieuwe deken te laten naaien..

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:54

Waar bestel je, paardendrogist is altijd vrij snel?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:13

RianneH: Geen idee of dat simpel op zowel hals als deken te zetten, kan er weleens naar informeren. Thanks!

De 2 amigo's waren nog goedkoper als die ene duo met korting. Dan had ik wel 100 en 250 gram, 2 liners heb ik al dus dacht mooi dan ben ik klaar :Y)

SBravour: Nu bij hypostore, maar ook bij de paardendrogist staat langere levertijd en hij is daar nog eens €100,- duurder als die ik nu in bestelling heb staan. Het probleem zit bij de productie van horseware en niet bij de winkel.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:17

Ik vind die lange klittenbanden ook veel fijner.
Heb nu de Rambo supreme lite besteld, die heeft ze als het goed is ook.
Ik wilde de Rhino lite plus, maar die kon ik niet meer vinden in de goede maat, alleen heel duur...

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:35

Ik twijfel heel erg, uitgaande dat de Amigo 190 wel goed ligt bij mijn paard, of ik eerst nog een fleece liner zal aanschaffen wat je min of meer kan rekenen als 50 gram of toch maar direct de 100 gram ga halen. Het is koud genoeg nu denk ik. Heb overigens geen echte koukleum.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:36

Ja die supreme zag ik ook, super mooie deken maar heb al die Rhino lite dus heb liever een gevoerde erbij. Heb de liner 100 en 200 dus dan kan ik ook dik genoeg gaan voor als het echt kouder is. Anders moet ik die supreme kopen en nog eens de 300 en 400 gram liners :$ :$

De Rhino is ook een optie maar inderdaad lastiger te vinden ook al, en ik vind de paarse kleur zo lelijk := Maar als dat zo is, dan maar.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:48

Capriootje schreef:
RianneH: Geen idee of dat simpel op zowel hals als deken te zetten, kan er weleens naar informeren. Thanks!

De 2 amigo's waren nog goedkoper als die ene duo met korting. Dan had ik wel 100 en 250 gram, 2 liners heb ik al dus dacht mooi dan ben ik klaar :Y)

SBravour: Nu bij hypostore, maar ook bij de paardendrogist staat langere levertijd en hij is daar nog eens €100,- duurder als die ik nu in bestelling heb staan. Het probleem zit bij de productie van horseware en niet bij de winkel.

Ik heb op mijn Weatherbeeta via de dekenwasserij klittenband laten zetten zodat ik losse halzen kon gebruiken. Dat is me eigenlijk heel goed bevallen, je moet alleen wel zorgen dat je goed aftekent waar de klittenband exact moet komen.
Afbeelding

@HorseTimeXL, hoe staat je paard nu? Ik maak zelf eigenlijk geen gebruik meer van mijn 50grams deken, ga ook over van 0 naar 100 wanneer het nodig is.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:50

HorseTimeXL schreef:
Ik twijfel heel erg, uitgaande dat de Amigo 190 wel goed ligt bij mijn paard, of ik eerst nog een fleece liner zal aanschaffen wat je min of meer kan rekenen als 50 gram of toch maar direct de 100 gram ga halen. Het is koud genoeg nu denk ik. Heb overigens geen echte koukleum.

Ik ga ook altijd van 0 naar 100 en dit bevalt prima. De fleece liner kan je erbij kopen voor je eigen gevoel als je wilt wisselen maar is niet persé nodig.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:51

RianneH schreef:
Capriootje schreef:

Ik heb op mijn Weatherbeeta via de dekenwasserij klittenband laten zetten zodat ik losse halzen kon gebruiken. Dat is me eigenlijk heel goed bevallen, je moet alleen wel zorgen dat je goed aftekent waar de klittenband exact moet komen.
[ [url=m/4Dk1LV.jpg]Afbeelding[/url] ]

@HorseTimeXL, hoe staat je paard nu? Ik maak zelf eigenlijk geen gebruik meer van mijn 50grams deken, ga ook over van 0 naar 100 wanneer het nodig is.

Ja aftekenen zal dan wel moeten, even passen te paard en dan met een krijtje oid. Heb je ook iets om het klittenband af te dekken als je het niet gebruikt? Hij loopt de hele dag buiten en rolt érg graag, met mooier weer doe ik vaak het halsje overdag af. Binnen no time is dan het klittenband niet plakkerig meer denk :=

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:52

Door het zwarte zie je het niet zo goed denk ik, maar hier is het gewoon afgedekt. Dus eigenlijk exact hetzelfde als bij alle andere dekens die een losse hals met klittenband aanbieden, maar dan zonder merkje :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:58

Capriootje schreef:
HorseTimeXL schreef:

Ik ga ook altijd van 0 naar 100 en dit bevalt prima. De fleece liner kan je erbij kopen voor je eigen gevoel als je wilt wisselen maar is niet persé nodig.

Dank. Zegt ook mijn gevoel inderdaad.. of naja heb het idee dat als ik de fleese erbij zou doen dan ik een beetje hetzelfde haal. Hoop zo dat de amigo nu past. Verder zag hij er namelijk zo fijn uit en lekker soepel maar wel sterk. Morgen komt hij al binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:16

Capriootje schreef:
Ja die supreme zag ik ook, super mooie deken maar heb al die Rhino lite dus heb liever een gevoerde erbij. Heb de liner 100 en 200 dus dan kan ik ook dik genoeg gaan voor als het echt kouder is. Anders moet ik die supreme kopen en nog eens de 300 en 400 gram liners :$ :$

De Rhino is ook een optie maar inderdaad lastiger te vinden ook al, en ik vind de paarse kleur zo lelijk := Maar als dat zo is, dan maar.

Kun je niet een liner van 300 en 400 grams kopen voor onder de Rhino lite?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:19

Helaas heeft de Rhino lite ook de hals ring aansluitingen, nu er geen hals aan zit is dit prima maar die hals is al moeilijk te vinden (kleur van vorig jaar) en dan heb ik nog hetzelfde probleem met de aansluiting.

Ik kwam de Rambo supreme in 200 gram tegen, dit zou ook nog wel een optie zijn als die sneller te leveren is dus ga even kijken of die omgewisseld kan worden voor de duo. Wat een gedoe hé die dekens :=

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:32

Capriootje schreef:
Helaas heeft de Rhino lite ook de hals ring aansluitingen, nu er geen hals aan zit is dit prima maar die hals is al moeilijk te vinden (kleur van vorig jaar) en dan heb ik nog hetzelfde probleem met de aansluiting.

Ik kwam de Rambo supreme in 200 gram tegen, dit zou ook nog wel een optie zijn als die sneller te leveren is dus ga even kijken of die omgewisseld kan worden voor de duo. Wat een gedoe hé die dekens :=

van mij mag het al weer zomer zijn :D :+ {:}

heb denk ik eindelijk de oplossing voor mijn probleem .... heb weer een bucas gekocht (2de hands aangezien het een project is) maat 213 en een stalgenoot wil er een loopsplit in maken.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:34

Capriootje schreef:
Hier ook onder de Rhino lite maar incl. 100 gram liner. Paard is echt een koukleum volgensmij. Z'n maatje staat hetzelfde qua warmte onder de deken met een 0 gram amigo.

Ik had twee nieuwe Amigo dekens besteld in de hoop dan de winter makkelijk rond te komen. Liefst heb ik Rambo maar bankrekening vind dat even minder leuk. De nieuwe reflective in 100 gram met hals en de medium met disk sluiting. Beide liggen heel mooi maar hebben helaas de hals aansluiting met de ringen. Paard krijgt hier helaas kale plekken van als hij geschoren is. Eerst was de 'plus' uitvoering met hals met de klittenband stroken dus daar hoopte ik ook op.

De rambo duo heeft klittenband maar is slecht te krijgen op het moment, heb hem in bestelling staan maar levertijd onbekend. Heb toch liever al wat in huis. Stap liever niet van Horseware af maar weet even niet welke ik dan kan bestellen. Iemand hier nog ideeën?

De nieuwe paarse rhino heeft weer de klittenband sluiting ipv met de ringen.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:47

@capriootje is de Rhino plus niet wat? Bij meerdere winkels (met korting) voor rond de 180 euro. Verkrijgbaar in 0 en 250g

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:31

Capriootje schreef:

Ik heb ook de Rambo supreme medium, voor de ene de 200 en de andere de 250.
Hoop echt dat die ook niet aan hun eind zijn dit jaar, alleen een ongevoerde lekkende is wel genoeg... -O-
Ik vind het superfijne dekens!
Heb ook de 100 grams duo’s en dan kun je alle kanten op met liners erbij.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:38

Welke dekens raden jullie aan voor een koudbloed (tinkers met brede schouders)?

Mijn merrie krijgt schuurplekken van de standaard sluiting zoals die op de foto. De binnenkant gaat dubbel zitten omdat het klittenband te wensen overlaat.
Afbeelding

De bucas big neck? Amigo XL? Dekens met disc sluiting? V sluiting?
Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Het liefst een deken met linersysteem. Geen vaste hals.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:43

Dominick?
Afbeelding

Rhino heeft een extra flapje vooraan en de Rambo een extra gesp zelfs.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:45

Ja het is wat die dekens haha!
Wilde nog een fijne 100gr deken erbij, dus had een Amigo Bravo besteld maar hij valt helaas toch anders dan die ik al had. Net te strak bij de schouders.
Heb nu een Amigo Bravo plus regendeken plus liners en een Dominick deken (250gr) waar de liners ook onder passen. Zou hier nog graag een 100gr winterdeken bij hebben voor een beetje een schappelijke prijs, maar nog even door zoeken dus...

Edit: @ minous zie dus mijn verhaal. Ik heb een Welsh cob met brede schouders en maat 185/183.