Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:57

Mijnamigo (singel) ging na 2,5 jaar al stuk. Denk dat hij ergens achter is blijven hangen. Deken zelf is nog prima.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:07

Bravura schreef:
Zijn die Amigo dekens dan zo slecht van kwaliteit? 4 jaar, eigenlijk 4 seizoenen, is niet veel voor een deken. Hier had ik WB die 15 tot 20 jaar mee gingen. Na wassen steeds nog waterdicht, geen vervaging van de kleur, dikte werd er niet minder op, geen beschadigingen. Die dekens heb ik uiteindelijk weer verkocht en werden wederom weer gebruikt.

Wat zijn jullie ervaringen met bepaalde dekenmerken en hoe lang gingen ze mee zonder mankementen? Ben daar wel benieuwd naar!

mijn pony doet al 6 jaar met haar amigo regendeken. die heeft ze 75 van het jaar op en doet het nog super. afgelopen week is alleen
de onderste voorsluiting kapot gegaan.

Mijn paard zijn amigo heavy is helaas na 2 maanden stukgegaan maar dan door een winkelhaak in de hals en de staartflap is half gescheurd maar dat komt
omdat hij onwijs stond te schuren ermee.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:37

Nouvel schreef:
Ik heb pas een rhino wug overgenomen via bokt, heb die nu bij mijn geschoren merrie opgelegd, leek me wel fijn, net de hals iets bedenkt, maar niet helemaal...

Maar ik twijfel of 'ie fijn zit bij haar, hij leek me zo strak aan de voorkant bij de hals en de schouders (terwijl 'ie aan de achterkant bijna te lang is)...
Morgenavond maar even kijken of 'ie nog goed ligt en of 'ie nergens drukt of schuurt...
zou jammer zijn als 'ie toch niet fijn past, wilde er ook graag een dikkere uitvoering van kopen als het zou bevallen...

Anders even een foto maken, weet niet of daar wat vanaf is te zien.... Is dat een gevoerde? Mocht hij toch niet passen en het is een 6.6 dan heb ik eventueel wel intresse ;)

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:52

mijn paard is gisteren van de regendeken naar een 150 gram deken gegaan,en hij is maar wat blij want vanmorgen was het tussen de 7 en 8 graden op stal.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:58

Nouvel schreef:
Ik heb pas een rhino wug overgenomen via bokt, heb die nu bij mijn geschoren merrie opgelegd, leek me wel fijn, net de hals iets bedenkt, maar niet helemaal...

Maar ik twijfel of 'ie fijn zit bij haar, hij leek me zo strak aan de voorkant bij de hals en de schouders (terwijl 'ie aan de achterkant bijna te lang is)...
Morgenavond maar even kijken of 'ie nog goed ligt en of 'ie nergens drukt of schuurt...
zou jammer zijn als 'ie toch niet fijn past, wilde er ook graag een dikkere uitvoering van kopen als het zou bevallen...

bij mijn paard zat het ook vrij strak en dat zat toch ook niet echt fijn. Heb hem daarom maar weer weggedaan. de hoog sluitende dekens
zoals een amigo heavy en rambo zitten wel heel fijn.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:06

Gisteren de eczeemdeken afgehaald en de 200 grams er op ipv de 100 grams. Ze is geschoren en ivm de lagere temperaturen en gure wind toch maar wat dikker aangekleed.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:20

ik vind vier jaar best lang..die van mij staat de hele dag buiten en rolt veel ook in de blubber. ben nu over gegaan omdat ik twee rhino dekens voor een leuke prijs kon krijgen. maar ik ben zeker nog wel te vrede over amigo

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:42

vier jaar met een deken doen lang?? Voor het geld dat je er voorneerlegt vind ik het nog te kort. Ik heb er eentje van zes jaar oud en die begint nu een beetje te slijten aan de randen. Een staldeken hoort imo nog langer mee te gaan.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:47

Ik heb een hh die zo'n 9 jaar meegaat. (wel 2x genaait) Mijn amigo regendeken is dit jaar ook voor het euh 5/6 jaar meegegaan.

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:57

hier allemaal de 200 grams inmiddels op! (overdag buiten, 's nachts buitenstal)

jemig, voor mij is 2 jaar lang met een deken.. wij hebben hier echte slopers! dus vind het zonde om een hele dure nieuwe deken te kopen, ze maken alles stuk..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:04

Misschien is dat juist de reden dat ze stuk gaan. (goedkoop duurkoop). Je zou eens kunnen proberen om in het voorjaar een winterdeken te kopen. Dan gaat de collectie van het jaar daarvoor vaak goedkoper de deur uit..

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:30

200 gram hier. Mijn dekens gaan ook lang mee, maar paard is ook heel netjes.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:31

Ik zal van het weekend even een foto maken.
Denk inderdaad dat het voor mijn paarden helaas toch geen optie is, te breed en te veel hals...
jammer, leek me ideaal... -O-

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:54

Balen nouvel!

Hier lopen mijn pre's ook onder een wug, nog nooit schuurplekken gehad (bij geen enkele deken trouwens)

Welke maat heb je?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:57

Ik heb drie jaar geleden (dit wordt derde winter) een nieuwe winterdeken voor mn ruin gekocht, en op de viezigheid na is die nog zo goed als nieuw, is er een van eskadron. Heb ook nog een bucas smartex rain liggen en die is misschien al wel tien jaar oud en gebruik ik nog steeds. Zitten wel wat kleine gaatjes in en heeft ook een aantal jaar ongebruikt in de kast gelegen, maar toch.

arosier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:34

Hier ongeschoren 200 gram staat van 8-17.00 buiten. Voelde er net niks niet warm onder, maar gooi er niks extra's op nu..

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:17

Ik heb vanmorgen toch ook maar de 100 grams verwisseld voor een 200 gram. De vacht blijft voorlopig behoorlijk onder controle dus dat hoop ik zo te kunnen houden!
Paard staat nog steeds 24/7 buiten, alleen met heeeeeeel slecht weer soms een nachtje binnen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:19

paarden maken in eerste instantie toch echt een vacht aan omdat het vroeger donkerer wordt. Pas daarna als ze het kouder krijgen.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:13

Sammie schreef:
paarden maken in eerste instantie toch echt een vacht aan omdat het vroeger donkerer wordt. Pas daarna als ze het kouder krijgen.

Ja inderdaad, en dat nu helemaal aangezien morgennacht de klokt teruggaat..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:38

Alleen de klok gaat achteruit, het is niet opeens daadwerkelijk een uur eerder donkerder :D De zon schijnt niet opeens een uur minder. Dat blijft hetzelfde, alleen de tijd verschuift.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:44

just_kiki schreef:
Balen nouvel!

Hier lopen mijn pre's ook onder een wug, nog nooit schuurplekken gehad (bij geen enkele deken trouwens)

Welke maat heb je?

6.6

de lengte is ook echt lang zat, maar ik heb het idee dat 'ie aan de voorkant te strak is...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:48

Ik heb hem nou vanmorgen de 150 grams opgedaan!!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:52

Ik denk ook dat ik er vanaf morgen ook een onderdeken bij doe. Heeft nu nog een 0-grams regendeken opliggen.
Hij is niet geschoren maar maakt veel haar aan.
Ga ook niet scheren want kan niet rijden in hartje winter ivm geen binnenbak helaas.

jennxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 16:23

Die van mij staat nu onder een 250 grams, zit nog lekker kort in het haar.

straks als het overdag ook echt kil en koud begint te worden gaat hij onder een 370.

voordat ik de 250 grams op heb gedaan stond hij onder een fleecegevoerde regendeken.

Ik heb mijn dekens van epplejeck, bevallen mij erg goed!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 16:24

Nouvel schreef:
Ik zal van het weekend even een foto maken.
Denk inderdaad dat het voor mijn paarden helaas toch geen optie is, te breed en te veel hals...
jammer, leek me ideaal... -O-

Van Horze heb je ook dekens met half halsje? Die zijn verstelbaar aan de voorkant.