[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsie84

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:48

Pony te klein of deken te groot haha in de aanbieding bucas smartex rain 5" en bucas 300gr irisch of freedom m oet ik even checken vergeet ik steeds ook 5"

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:37

Kaitlyn schreef:
MarloesNatje schreef:
Weet iemand toevallig een liner van 50gr die onder de amigo dekens past? Volgende week gaat pony helemaal kaal, maar met deze temperaturen al 100 Gr opleggen vind ik nog wat veel misschien, en aangezien ze altijd buiten staat(met schuilstal) vind ik alleen regendeken te weinig

Heeft horseware geen liners van 50 gram? Die passen eigenlijk altijd eronder. Of anders premier equine, die heeft een stalgenoot onder de horseware dekens liggen ook.

Als je een flink verwassen 100 grams hebt is ‘ie ook wel rond de 50.

Ik baal, kreeg een belletje dat die van mij nat onder zijn Rambo vandaan kwam, doorgelekt... -O-

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 23:08

O dat is balen zeg. Ik heb mn tweedehands Amigo gelukkig voor niet al te grote schade (financieel) kunnen verkopen. Wel weer even goed om in mn hoofd te onthouden alleen via marktplaats dekens te kopen als je zeker bent van de maat :')

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 23:26

Nouvel schreef:
Ik baal, kreeg een belletje dat die van mij nat onder zijn Rambo vandaan kwam, doorgelekt... -O-

Dat is balen, dat heb ik met Rambo nog niet meegemaakt.
Welke heb je ?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 23:47

MarloesNatje schreef:
Weet iemand toevallig een liner van 50gr die onder de amigo dekens past? Volgende week gaat pony helemaal kaal, maar met deze temperaturen al 100 Gr opleggen vind ik nog wat veel misschien, en aangezien ze altijd buiten staat(met schuilstal) vind ik alleen regendeken te weinig

Misschien een fleece liner achtig iets eronder.

Ik heb wel een een regendeken gehad met fleece eronder waarbij mijn stalgenoot zei dat je dat kan zien als 50 gram

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:07

Sosha schreef:
Nouvel schreef:

Dat is balen, dat heb ik met Rambo nog niet meegemaakt.
Welke heb je ?

Dit is de groene ongevoerde.
Heb ‘m al wel een paar jaar maar gebruik ‘m alleen in voor- en najaar, is altijd goed gegaan.
Nou was het gisteren ook wel heel erg slecht, misschien aan de voorkant naar binnen getrokken, ik ga er vandaag even goed naar kijken en als ‘ie droog is echt inspuiten.

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:04

Die van mij is vandaag geschoren en twijfelde even maar toch onder de 150gr gezet die hij vorig winter ook op heeft gehad (ongewassen). Vond het best hard waaien en fris, rond de 14 graden op de wind

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:58

Afbeelding
[/img]
Nou gepast, volgens mij ligt ie prima!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:59

Ziet er goed uit!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:22

HorseTimeXL schreef:
MarloesNatje schreef:

Misschien een fleece liner achtig iets eronder.

Ik heb wel een een regendeken gehad met fleece eronder waarbij mijn stalgenoot zei dat je dat kan zien als 50 gram

Klopt, volgens mij worden die amigo dekens met fleece voering ook aangeduid met 50 grams voering. Gladde liners van 50 gram bestaan bij mijn weten niet.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:24

Saaams schreef:
Ziet er goed uit!

Ben dr ook wel blij mee, als ik al iets te zeuren heb is t de kleur: heel donkerbruin....maar goed, straks een keer rollen in de blubber en dan zie je dat ook niet meer... :') gelukkig valt de maat bij mijn paard hetzelfde als de amigo bravo...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:51

Ziet er heel goed uit idd pallatin! :)

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:22

Wie heeft er nog meer dit deken, de Rhino medium turnout 250 gr? Afbeelding

Ik heb deze onlangs gekocht voor Zara.
Ik heb al jaren naar volle tevredenheid rhino dekens en nu bewust voor deze gekozen vanwege de V sluiting.

Alleen het nadeel is dus wel dat hier standaard de hals bij meeverkocht wordt. Het deken past perfect, maar de hals is dus echt veel te groot.. dus mocht iemand dezelfde hebben liggen in een maat M dan wil ik deze graag overnemen hoor. Volgens mij zijn ze namelijk niet los te koop helaas.
En ander gaat de hals van mijn rhino lite er gewoon aan. (Ander kleurtje helaas)

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:40

Ik heb sowieso het idee dat Horseware de hals verlengd heeft. Heb meerdere dekens (rambo/rhino/amigo) en altijd korte tot passende hals gehad en nu bij 't nieuwste type amigo ook een hals echt tot aan z'n oren

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:42

Hoe meet je eigenlijk de maat van het halsstuk op? Ik weet sowieso al dat die van mij een dun /korter halsje heeft maar weet niet zo goed wat slim is.. Ik had een deken met hals van RianneH hier gepast op Mel en dat halsstuk kwam ongeveer 5 cm over het puntje van haar oren :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:49

Ik vind die nieuwe maten juist erg fijn, die passen tenminste op onze paarden, de oude waren altijd te krap...
Maar goed, onze paarden hebben maat 6.9 en daar zit hals maat L bij, maar die zit ook bij de 6.6 en de M is maar een heel klein stukje kleiner zag ik laatst, dus dat is wel apart inderdaad...
Kan me voorstellen dat ze voor veel paarden te groot zijn.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:54

Nou ik heb dus een fries met een korte maar wel dikke nek, en heb echt het idee dat die halsstukken en mega groot zijn. Heb dus normaal bij een 6.6 een M of zelfs een S.
Nu bij die standaard hals lijkt ze te verdrinken. Die is niet in verhouding tot de rest van het deken.
De gemiddelde kwpner zal echt wel een langere nek hebben. Maar dan nog zijn ze in de breedte ook mega groot naar mijn idee.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:54

Nouvel schreef:
Ik vind die nieuwe maten juist erg fijn, die passen tenminste op onze paarden, de oude waren altijd te krap...
Maar goed, onze paarden hebben maat 6.9 en daar zit hals maat L bij, maar die zit ook bij de 6.6 en de M is maar een heel klein stukje kleiner zag ik laatst, dus dat is wel apart inderdaad...
Kan me voorstellen dat ze voor veel paarden te groot zijn.

Nou dat dus, bij de 6.6 zit ook de L inderdaad.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:20

Annem84 schreef:
Nou ik heb dus een fries met een korte maar wel dikke nek, en heb echt het idee dat die halsstukken en mega groot zijn. Heb dus normaal bij een 6.6 een M of zelfs een S.
Nu bij die standaard hals lijkt ze te verdrinken. Die is niet in verhouding tot de rest van het deken.
De gemiddelde kwpner zal echt wel een langere nek hebben. Maar dan nog zijn ze in de breedte ook mega groot naar mijn idee.

Hier een Arabo Fries en Lusitano met deken maat 6.9 en die passen de halzen die erbij horen perfect!
Ik moet ze echt niet kleiner hebben...
Zal eens kijken of ik nog ergens een foto heb.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:40

Annem84 schreef:

Een aantal jaar terug heeft horseware de halsstukken ruimer gemaakt omdat ze te krap waren. En meeste mensen hebben het halsstuk te klein. Als paard met het hoofd naar beneden staat moet de hals nog voldoende ruim zijn en niet trekken aan de sluitingen op de deken.
Mijn friesxtinker heeft de L maat zeker nodig van de halsstukken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:57

Dit toevallig vandaag, nog oude versie Rhino maat 6.9 en hals XL...
Dat is nu L bij de nieuwere versie.

Afbeelding

Afbeelding

Vind deze nog niet eens echt lang...

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:31

Hier een foto van afgelopen jaar met een hals maat S. Die zou gerust misschien 1 maat groter mogen. Maar zeker geen 2 maten..
Afbeelding

Zal van de week mij nieuwe deken met hals wel eens opleggen.
Ben benieuwd wat jullie oordeel is qua halsdeel. Misschien heb ik het gewoon mis hoor en kan het prima!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 23:05

Ik had nog een vraag. Als je er een liner onder doet van horseware onder een amigo komt er dan veel dikte bij? Voor de ruimte die er onder de deken moet zitten zeg maar?

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 06:25

Annem84 schreef:
Hier een foto van afgelopen jaar met een hals maat S. Die zou gerust misschien 1 maat groter mogen. Maar zeker geen 2 maten..
[ [url=m/NdT2qs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zal van de week mij nieuwe deken met hals wel eens opleggen.
Ben benieuwd wat jullie oordeel is qua halsdeel. Misschien heb ik het gewoon mis hoor en kan het prima!

Dit halsstuk is echt flink te klein. Een fries mag nooit maat s hebben, die heeft echt wel een L nodig. Anders is het halsstuk veels te krap als paard met hoofd omlaag staat en dan schuren manen stuk en trekt het halsstuk aan de ringen van de deken.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:27

HorseTimeXL schreef:
Ik had nog een vraag. Als je er een liner onder doet van horseware onder een amigo komt er dan veel dikte bij? Voor de ruimte die er onder de deken moet zitten zeg maar?

Ik heb zelf nooit gemerkt dat de deken krapper word met een liner. De dikste die ik heb is 400 gram. En heb er ook wel eens 2 liners onder gehad. Gaat wel om een Rambo deken.