[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:46

Wat die fabrikanten toch allemaal uitspoken met de borstsluitingen... :o?
De Summer Series is er dus in 2 verschillende borstsluitingen zonder dat die dekens ook een andere kleur/naam hebben, en ik zag van de Bucas Buzz off Rain eentje met 2 sluitingen terwij hier in he topic eentje met maar 1 borstsluiting getoond wordt. Vaag...

Afbeelding

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:13

misschien omdat ik de classic heb dat er maar 1 sluiting zit. Plaatje wat je hebt laat degene met hals zien

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:17

JenniferU schreef:
Ook hier op jacht naar een vliegendeken.
Twijfel tussen de rambo summer serie en de bucas buzz off rain.

.

Hier inderdaad ook twijfel tussen deze 2 dekens.

En dan de maat. Heb de Power Cooler in 195, maar is eigenlijk iets aan de krappe kant.. Paard groeit nog wel. Maar ervaring is dat vliegendekens vaak wat ruimer vallen. Eerst haar oude nog maar eens passen.
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 13-05-17 18:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:19

Die met twee sluitingen zijn normaal gezien oude uitvoeringen. De nieuwe met een sluiting en klittenband en de nieuwste met magneet. Volgens mij is de buzz off rain wel nieuwer dan die oude sluitingen, maar dat zal dan misschien wel niet..

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:23

Weidebloem schreef:
misschien omdat ik de classic heb dat er maar 1 sluiting zit. Plaatje wat je hebt laat degene met hals zien

correctie, heb net een plaatje van de clssic gevonden met inderdaad 2 sluitingen! Op de website van de winkel waar ik de mijne gekocht heb! bizar....

Afbeelding

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:24

Nies_ schreef:
Die met twee sluitingen zijn normaal gezien oude uitvoeringen. De nieuwe met een sluiting en klittenband en de nieuwste met magneet. Volgens mij is de buzz off rain wel nieuwer dan die oude sluitingen, maar dat zal dan misschien wel niet..

ah dt zou inderdaad een goede verklaring zijn Nies!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:32

Hmm dan word het twijfelen en ga ik de winkel eerst mailen of 2e hands zoeken.
Mijn paard heeft een bult op de borst waardoor alle bucas dekens met 1 sluiting wel passen maar dekens met 2 niet, 1 valt er precies boven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:35

Iemand hier ervaring met rambo dekens die krimpen? Mijne is gewassen waar ik het al jaren doe dat gaat altijd goed. Nu mijn nieuwe rambo laten wassen ben me rotgeschrrokken, hij is compleet gekrompen en het voelt en lijkt alsof de binnenstof gesmolten is. Deken is onbruikbaar kan hem wegggooien. Mijn dure nieuwe rambo die één seizoen gebruikt is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:36

Zijn er behalve de Rambo Summer Series en de Bucas Buzz off Rain eigenlijk nog meer vliegen/zomerdekens met een waterdicht rugdeel?

Edit, vergeten: ik bedoel dan dekens met een losse hals, dat halsdeel hebben we niet echt nodig.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-05-17 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:39

Ik heb ook een Bucas buzz off rain.

Pasvorm lijkt goed maar kreeg een berichtje van staleigenaar dat de deken scheef zakt.

Heb de buikhangmat :') er wel af gehaald. Dat vond ik echt niets :n

Nu iets geprobeerd met de buiksingels. Wat strakker gedaan in de hoop dat de deken dan niet meer scheef trekt.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:49

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 11:51

De qhp ziet er ook wel goed uit.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 14:50

Yvank_ schreef:
Iemand hier ervaring met rambo dekens die krimpen? Mijne is gewassen waar ik het al jaren doe dat gaat altijd goed. Nu mijn nieuwe rambo laten wassen ben me rotgeschrrokken, hij is compleet gekrompen en het voelt en lijkt alsof de binnenstof gesmolten is. Deken is onbruikbaar kan hem wegggooien. Mijn dure nieuwe rambo die één seizoen gebruikt is....

Niet echt zelf een ervaring, maar ik heb wel eens een 2e hands Rambo gekocht waarvan ik het vermoeden had dat die ook gekrompen was. Hij voelde heel raar en zat ook raar.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:50

Vanmiddag na het rijden juun toch een deken opgedaan.
Stond een harde wind, hij was nog bezweet en vind de nachten te fris.

Heb daarom de sunshower op gedaan

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:51

Yvank_ schreef:

Dat is mooi klote! Wat zegt de wasserette ervan?

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:37

Ik heb nu deze. Heel goedkoop en dit keer zonder hals. Mijn paard krijgt een kale borst van vliegendeken. Ik had er 1 met hals, maar op de pensionstal waar ik sta maken ze de hals niet vast aan het halster. Daarom was ik bang dat de deken zou zakken en daarom schuiven. Nu dus maar 1 zonder hals proberen. Het is hele zachte stof. En voor 23 euro wil ik best elk jaar een nieuwe kopen als het moet.

https://www.agradi.nl/vliegendeken-prem ... -175cm.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:40

Ik keek door een tip van dit topic bij Fedimax naar hun waterdichte vliegendeken en las dat volgens Fedimax de loopsplit van een deken altijd dicht moet zijn in stand en alleen open mag gaan in beweging als het voorbeen naar voren gaat. Als een loopsplit bij de schouder in stand ook al wat open staat dan zou de deken niet passen. Wat is jullie mening hierover?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:48

Ik ben er nog niet uit voor wat voor vliegendekens ik moet gaan...
Hier nu zonder dekens trouwens...

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:50

Nouvel schreef:
Ik ben er nog niet uit voor wat voor vliegendekens ik moet gaan...
Hier nu zonder dekens trouwens...

En Rambo of Amigo een maatje kleiner? Of wordt ie dan te kort?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:51

De lengte was wel goed, maar ik zou het eens kunnen proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:23

[***] staat nu 24/7 onder de Rambo Summer Series en doet het prima. Vanavond wordt het onder de 10 graden dus nu heb ik wel even de 100gr vulling eronder, maar morgen overdag haal ik die er weer uit. Wel ga ik eens kijken naar de UPH deken om te kijken of die niet beter ligt rond zijn schouders.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:16

Hier nog geen vliegendekens, de vliegdichtheid valt nog mee. Ik smeer de gezichten en het onderstel in en dat is tot nu toe afdoende. Vind 't wel lekker zo, even geen gedoe met dekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:27

Ik ben jalours. 8-)
Hier op zich ook helemaal niet zoveel vliegen, alleen zitten alle vliegen die er zijn op [***]. Blijkbaar is hij het lekkerste snackje in onze kudde van 4?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:32

Als ik niet smeer zitten ze wel helemaal onder. Maar dat zijn net plekken waar geen deken zit. Waar de dekens wel zouden zitten valt het echt nog mee :)

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:21

Ik heb de Rambo Summer Series sinds kort en ik ben er erg blij mee. Ik blijf wel van mening dat de Rambo dekens minder geschikt zijn voor paarden met bredere borst. Om die reden heb ik hem dan ook een halve maat groter gekocht, zodat hij bij de bips ook bedekt.