Vanavond toch maar deken afgelaten. Is in oktober geschoren en had nu alleen maar last van zijn regendeken. Had enorme jeuk. Staat tussen 10 en 3 buiten en de rest in een binnenstal.
Die van mij nu ook zonder, 8 weken terug nog geschoren, maar nu lekker in de zomervacht. Ze werd wat sloom de laatste dagen, dus ik denk dat ze het warm heeft .
Kasmir
Geplaatst: 08-04-15 23:57
Hier een binnenstal met een luik naar buiten die altijd open staat & ongeschoren paard. Maar volgens mij vind ze het wel lekker nu weer zonder deken te staan. Ze verhaart in ieder geval echt nog als een malle xD.
die van mij vannacht ook bloot gelaten. heb ze in een stal staan die gemiddeld 6 graden warmer is dan buiten. Beide paardjes waren blij toen ik ze er afhaalde. In de weide liggen nu allemaal plukken haar van mijn merrie ook de deken zat aan de buitenkant helemaal onder nu kan ze gaan genieten van een zandbad
Die van mij (buitenstal en overdag op paddock/wei) staat overdag bloot en 's nachts nog een 0 gram.. Hij vindt het zo fijn dat z'n deken eindelijk af kan
Ik ben ook aan het twijfelen. Heb me haflinger eind november geschoren en heeft al een mooie vacht.Heb der de laatste weken onder een regen deken staan. Maar ze was vandaag zo warm dus heb de deken er af gedaan maar wil haar het liefst bLoot laten. Ze staat 24/7 buiten met een schuil stal en onbeperkt hooi. Moet wel zeggen dat ze altijd warm aan voelt onder de dekens dus ze is geen kou kleun.
Ik laat bij de mijne de deken nog op, dit omdat ik diverse stalgenootjes dekens op en af zie doen en die paarden nubstaan te snotteren. gooi hem liever af als hij helemaal niet meer om hoeft anders blijf ik klooien.
Westhof
Geplaatst: 09-04-15 14:50
Pony blijft vanaf nu lekker zonder deken staan. Heerlijk
Goyaja
Geplaatst: 09-04-15 15:08
vandaag maar zonder deken in de wei gezet om half 7. Het is per dag bekijken, want het weer is veel te wisselvallig. Hij staat nu 's nachts wel op stal. Ik hoop dat de vogeltjes een beetje van zijn losse haren eruit pikken, want ik heb al wel drie kussenslopen kunnen vullen met zijn haar. Ben er helemaal klaar mee. Het zit echt overal!
Ik weet het echt nog niet voor vanavond, nu staat ze zalig zonder deken te genieten in het zonnetje, begint eindelijk in zomervacht te komen, maar snachts kan het nog tegenvallen... Twijfel twijfel.
Doe ze vannacht toch wel ff dekentje op. 0 gram. Wordt 2/3 graden. En ze zijn geschoren. Wel vervelend nu moet ik regelen dat iemand ze de jas uit doet morgen.
Was hier te warm buiten voor 100 grams. Lekker gereden (ook flink zwetend paard) en nu onder 0 gram in stal, voornamelijk omdat het vannacht ook weer fris wordt.
Op stal gekomen stond paardlief klam te zijn onder zijn 100 gram. Een tijdje buiten gehad zonder deken en nu net maar zijn regendeken 0 gram opgelegd voor de nacht. Hopelijk zijn we snel de dekens kwijt! Paardlief en ik zijn ze zat voor het seizoen;)