Ik heb de mijne gisteravond weer een 100 grams deken opgegooid, daarvoor stond ze onder een ongevoerde regendeken 200 grams vind ik ook nog te warm voor nu voor mijn paard, maar wie weet is dat komende week al wel nodig ..
vanmorgen mijn geschoren (sport)paard onder 200gr gezet ipv 100gr.
Piekosjj
Geplaatst: 25-10-12 15:47
Mijn weerbericht voorspelt voor zaterdag sneeuw, gatver! Ik ga zo mijn ruin van de smartex naar 200gr zetten, en mn merrie van exceemdeken naar ong 100gr.
PercyLeen
Geplaatst: 25-10-12 15:48
Piekosjj schreef:
Mijn weerbericht voorspelt voor zaterdag sneeuw, gatver! Ik ga zo mijn ruin van de smartex naar 200gr zetten, en mn merrie van exceemdeken naar ong 100gr.
sneeuw??? dat menen jullie niet?? jeetje zo vriest het , is het vervolgens weer 20 graden , en dan ineens weer kans op sneeuw? moeder natuur is aardig van het padje af....
Piekosjj
Geplaatst: 25-10-12 17:01
Mijn weerbericht is op de korte termijn redelijk betrouwbaar, maar op de lange gelukkig (?) niet. Gisteren zei hij nl nog dat het zaterdag zonnig zou worden en nu is het regen en wat sneeuw. Mijn merrie was echt ijzig koud onder haar exceemdeken, dus snel onder de 'normale' dekens gezet! Mn ruin was ook niet helemaal lekker onder de smartex, je zag ook duidelijk dat 'ie 't koud had. Nu staan ze gelukkig weer lekker warm in 't land
heb die van mij sinds gisteravond onder een ongevoerde regendeken staan als het morgen echt onder de 10 graden overdag is dan gaat er nog een fleece onder
@Ra_chel ik heb net de pagony pro stable (mijne 350gram) binnen en past super op/over mijn paard zijn schouder heb het zelfde probleem als jou mijn paard 1.72m en erg smal gebouwd en raad je deze echt wel aan en nog betaalbaar ook. Heb nog een Amigo regendeken deze past ook wel maar ziet toch wel zijn schouder de Harry Horse deken Highliner is veelste breed voor dus niet echt geschikt.
Bravura
Geplaatst: 25-10-12 19:24
Morgen ws wat natte sneeuw hier. In de Ardennen mogelijk wel droge sneeuw. Vannacht hier 0 graden, morgennacht -4. En dan te bedenken dat het hier een paar dagen geleden ruim 22 graden was. Paard stond vandaag onder ongevoerde regendeken, net de smartex rain opgedaan en morgen avond denk ik de 100 grams. Staan binnen s nachts dus dat scheelt.
De mijne staat sinds een paar dagen onder een 200 grams. Hier voelde hij lekker warm onder. Moet ik dit weekend de hals eraan doen en er een dekentje onder doen? Of gewoon 200grams oplaten, maar de hals eraan doen?
Paard had gisteravond de Smartex opgekregen ipv de 50 gram Irish Turnout. Eind van de middag heeft ze nu de Irish Turnout (50) met een 100 grams onderdeken opgekregen.